Gjest Gjest Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Hei folkens! Jeg vet det er et utall herpestråder på forumet, men fint om noen med erfaringer kunne svare akkurat meg, for jeg er litt fortvilet nå! Jeg har flere ganger før hatt mistanke om at jeg har herpes. Har hatt blemmer på et lite område (alltid det samme), på venusberget. Disse har gått over etter under en uke - de har blitt verre og verre helt til de bare har tørket ut. Har aldri vært hos lege med dette, for det har skjedd kanskje 2-3 ganger, og jeg syntes ikke det var så farlig. Men nå! I hele dag har jeg gått og hatt så vondt i rompa! Vondt når jeg sitter og alt.. Så sjekka jeg i speil i sta, og jeg har en hel sti med blemmer ut fra rompehullet, og et lite område nærmere skjedeinngangen. Jeg er RIMELIG sikker på at det er herpes (kan ikke forstå hva annet det skal være...). Bør jeg dra til legen med det? Jeg skal uansett på gu om en mnd, er det noe de kan finne ut da? Skal jeg bare satse på at dette går over på samme måte som det foregående jeg har hatt - at det eskalerer og når det ser skikkelig ille ut bare går det over... Er det noe sjanse for å få bakterier på herpessår som er så nærme anus? Jeg har hatt kløe i hele underlivet i under en uke, men har akkurat startet på canesten-kur, da kløen lignet på soppinfeksjon som jeg har hatt mange ganger før. Men kan denne kløen være pga herpes? Kan det altså hende at jeg får blemmer i hele underlivet? Har også hatt en litt sånn "vond" følelse/irritasjon i urinrøret de siste dagene - kan det hende jeg har herpes i urinrøret?? I tillegg har jeg hatt litt ubehag i halsen og veldig groggy/hes stemme disse dagene - kan også dette ha noe med herpes å gjøre? Takknemlig for alle svar, er veldig fortvilet her jeg sitter og har vondt i rompa....! Og jeg som trodde 1.gangsutbrudd var verst - og så ble det bare bedre.. Men ser jo nå at jeg har stressa for mye i det siste, får bare stresse ned fremover (ikke så lett å stresse ned når man ikke greier å tenke på annet enn at man har herpes på gang!)
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Det høres kanskje mer ut som kjønnsvorter..? Nå har ikke jeg herpes selv, men er det ikke slik at det svit og brenner noe jævlig?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Det høres kanskje mer ut som kjønnsvorter..? Nå har ikke jeg herpes selv, men er det ikke slik at det svit og brenner noe jævlig?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Jeg syns absolutt du bør dra til legen så fort som mulig. Er veldig greit å vite hva som skjer med kroppen sin. Har du googlet herpes og sett på bilder for å se likheter? Er området rødt? Vondt ved vannlating? Husker mitt førstegangsutbrudd.. Var sengeliggende, klarte verken sitte, ligge, stå eller gå. Da hadde jeg disse blemmene rundt skjedeåpningen og litt ved anus. Har ikke så mye mer å si, annet enn å kom det til legen! Hvis du får medisin fort, så kan utbruddet bli bedre. Ville ikke gått med det i en mnd - det tror jeg rett og slett ikke du klarer. Prøv heller å begrense utbruddet med kur så fort som mulig
Giacomo_P Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Ligner det på noe av dette? http://www.dermnet.com/Herpes-Type-2-Primary
Gjest TS Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Ja det ligner på et MYE mindre hissig utbrudd enn de der! Grunnen til at jeg ikke vet om jeg skal dra til lege er fordi jeg tenker at det sikkert går over om et par dager slik som det har gjort før! Jeg kan jo se det an i løpet av dagen i dag, og så evt ringe lege i morra. Men det kjennes mye verre ut enn det er! I sta da jeg gikk på do kom det sikkert noe urin på det, og det svei så jeg trodde at nå er hele underlivet et kjøttsår. Men da jeg kikka i speilet så det ikke noe verre ut enn i går, kanskje til og med bedre!
Giacomo_P Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Da synes jeg du skulde ringe til fastlegekontoret ditt, og spørre om du bør komme ind for en konsultasjon. Du bør få undersøkt hva det er, og da er det greit at legen din får chansen til å se et aktivt utbrudd, i stedet for å basere utredningen på en beskrivelse av noe som kanskje ikke lenger er synlig.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Du burde uansett dra til legen, er det herpes, kan du få noe som lindrer etterpå, og er det kjønnsvorter kan det være lurt å teste seg for HPV.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå