Gå til innhold

Er dette for mye mat for en en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, er en million sånne innlegg, men dere er jo så flinke alle sammen ;)

Frokost kl 7.30:

Havregrøt med yoghurt og banan, 1 glass ekstra lett melk

Mellommåltid kl 10.15:

Nutrilett bar premium dark, 1 kopp te med honning

Lunsj kl 14.30:

2 skiver med grovt hjemmelagd brød, 1 med gullpostei og agurk og 1 med hvitost og naturlig lett bringebærsyltetøy

Mellommåltid kl 17.30:

2 rugsprø med hvitost

Også blir det middag når jeg kommer hjem fra jobb, pytt i panne av kyllingpølser og lapskausblanding.

Føler jeg spiser så mye, noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var litt lite. Men nå har ikke du skrivd verken høyde eller vekt, så blir litt vanskelig å svare egentlig.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Du spiser mere enn meg, men det kommer jo helt an på hvor aktiv du er, hvor høy du er hvor mye du veier, hvor høy forbrenningen din er. Sånne ting.

Skrevet

Er 164 cm og veier 57 ca.

Trener fast to ganger pr uke (step og styrke tilsammen 1,5 t), og jogger mellom 4 og 5 km 2 ganger i uka. Prøver å få til et par gåturer i tillegg :)

TS

Skrevet

Drikker du ikke noe vann, da? Vann er jo det viktigste! :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Du spiser jo sunt, og så lenge du ikke går opp eller ned i vekt så spiser du jo helt passe for kroppen din:)

Skrevet

Joda, drikker vel ca 1,2-2 l vann om dagen :)

TS

Skrevet

Jeg synes det høres litt mye ut, men det er egentlig bare mellommåltidene jeg reagerer på. En nutrilettbar skal vel tilsvare et helt måltid i næringsinnhold, og to rugsprø er jo omtrent en frokost/lunsj. Hva med å bytte ut mellommåltidene med f.eks. cottage cheese og frukt? :)

Skrevet

Syns det høres greit ut, jeg. Ville forøvrig ikke regne mellomåltidene dine som mellommåltider. Jeg regner det som et måltid når jeg går ca. 3 timer uten å spise. Fem måltider om dagen er helt greit når man er våken såpass lenge og trener i tillegg, spør du meg.

Skrevet

For mye?? :(

Føler ikke jeg kan spise så mye mindre da jeg går rundt og er sulten og sint :(

TS

Skrevet

Det der er da ikke for mye for noen? Såfremt det er snakk om normale porsjoner her, så ville ikke jeg bekymret meg over dette inntaket :)

• Liker 2
Skrevet

Ser ut som du er flink og deler opp måltidene dine bedre enn mange andre, så jeg syntes ikke det virket mye ut. Du spiser mindre ofte, og med ca 3 timers mellomrom, som er anbefalt ;) ca 300 kalorier hver 3. time^^

Skrevet (endret)

Synes det virker akkurat passe jeg.

Er uenig i at mellommåltidene dine er store. Synes de virker greie siden det er ganske lenge mellom frokost og lunsj, og lunsj og middag.

Endret av venus_
Skrevet

og to rugsprø er jo omtrent en frokost/lunsj.

Et rugsprø har 31 kalorier.

• Liker 2
Skrevet

Føler jeg spiser så mye, noen tanker?

Jeg synes ikke det er mye. Er omtrent samme høyde og vekt, og (tror) jeg spiser mer enn det der. Men det er jo ikke helt enkelt å bedømme, når man ikke vet hvor stor posjonen av frokost og middag er.

Men jeg lurer på hvorfor du trenger noen her på kg til å bedømme det? Du vet vel selv om vekta de er stabil med dette kostholdet. Er ikke det en god nok indikator på om mengden er passe i forhold til aktivitetsnivået?

Jeg stusser litt på den nutrilettbaren da, ikke pga kalorimengden, jeg bare lurer på hvorfor du velger det framfor et mer skikkelig og sunnere måltid.

Skrevet

Det er kanskje ikke "mye" i seg selv. Men synes det er litt mye brød/knekkebrød.

Hva med å droppe all brødmaten/knekkeb og heller fokusere på grønnsaker og kjøtt?

Tror du vil føle deg mettere også.. Jeg blir aldri mett av knekkebrød, da må jeg sikkert spise hele pakka :sjenert:

Skrevet

Er 2 skiver brød og 2 små knekkebrød for mye brød??

Jeg spiser minst 6 skiver om dagen liksom... funker det...

• Liker 1
Skrevet

Er 2 skiver brød og 2 små knekkebrød for mye brød??

Jeg spiser minst 6 skiver om dagen liksom... funker det...

Fint at det funker for deg, men det er mange det ikke funker for..

Og når du må spise 6 skiver, sier det seg selv, at brød metter veldig lite..

Skrevet

Fint at det funker for deg, men det er mange det ikke funker for..

Og når du må spise 6 skiver, sier det seg selv, at brød metter veldig lite..

Derp. Om mettheten kommer fra 6 skiver eller to store never nøtter har ikke så mye å si ettersom det stiller likt på kaloriene. Det er jo bare personlig preferanse. Brød inneholder masse luft i deigen, nøtter er kompakte.

Skrevet

Derp. Om mettheten kommer fra 6 skiver eller to store never nøtter har ikke så mye å si ettersom det stiller likt på kaloriene. Det er jo bare personlig preferanse. Brød inneholder masse luft i deigen, nøtter er kompakte.

????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...