Gå til innhold

angst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynner å tro at jeg har et angstsyndrom. Helt uten forvarsel kan jeg få tanker om å bli forlatt. Da får jeg hjerteklapp og blir kvalm. Det samme gjelder sykdom og død, og bekymringer for barna. Dette kommer så ofte at det hemmer meg i livet. Dette har også gjort at jeg er veldig sliten og deprimert. Plages av negative tanker. Ligner dette på angst, folkens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panikk-angst? Høres kjent ut. Snakk med legen din. :klemmer:

Skrevet

Panikk-angst? Høres kjent ut. Snakk med legen din. :klemmer:

Hmm... Selv om "anfallene" er milde? Jeg greier fort å roe ned, men tankene sitter i enda. Finnes en mild type panikkangst, og bør jeg få medisin?

Skrevet

Kan også være GAD (generell angstlidelse), evt. en kombinasjon av GAD og panikkangst. Opplevd/opplever begge deler selv, var spesielt ille rett etter barnefødsler. Bedre nå, men har innsett at angst er noe jeg må lære meg å leve med, noe som er fult mulig for de fleste. Ville oppsøkt fastlegen og forklart situasjonen. Han/hun vil sannsynligvis henvise deg videre.

Lykke til:)

Skrevet

Hørest ut som et panikk-angstanfall for meg. Jeg får det med ujevne mellomrom. Det er fryktelig ekkelt mens det står på, men det går som regel over i løpet av noen timer.

Skjer det fryktelig ofte ville jeg snakket med legen om det, da de ofte kan anbefale svake angstdempende medisiner man kan ta i anfallsøyeblikket.

Skrevet

Ja, det høres absolutt ut som angstanfall. Been there, done that! Viktig å ta tak i det nå, før det blir verre. Når det allerede påvirker deg i hverdagen....

Det er veldig "klasssk angst" når man blir sånn av å tenke på noe spesielt. Det kan ofte hjelpe litt å tenke "hva er det verste som kan skje" og "hvor sannsynlig er det at det skjer". For det er sjelden veldig sannsynlig. Dette er imdlertid bortimot umulig å gjøre midt oppi angstanfallet.

Huff, jeg bare babler, sliter med det samme selv!

Kontakt legen din, og prøv å få deg psykologtime.

Skrevet

Jeg sliter med det samme selv. Angst. Helt klart.

Jeg er ikke veldig fan av medisinering. Så det vil jeg heller ikke anbefale til andre. Annet enn i verste fall når alt annet ikke funker. Ta kontakt med fastlegen og bli henvist til psykolg. Få noen å prate med om det. Det hjelper.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...