Gjest gjest Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Jeg begynner å tro at jeg har et angstsyndrom. Helt uten forvarsel kan jeg få tanker om å bli forlatt. Da får jeg hjerteklapp og blir kvalm. Det samme gjelder sykdom og død, og bekymringer for barna. Dette kommer så ofte at det hemmer meg i livet. Dette har også gjort at jeg er veldig sliten og deprimert. Plages av negative tanker. Ligner dette på angst, folkens?
SkalNED Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Panikk-angst? Høres kjent ut. Snakk med legen din.
Gjest TS Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Panikk-angst? Høres kjent ut. Snakk med legen din. Hmm... Selv om "anfallene" er milde? Jeg greier fort å roe ned, men tankene sitter i enda. Finnes en mild type panikkangst, og bør jeg få medisin?
Gjest Stellina Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Kan også være GAD (generell angstlidelse), evt. en kombinasjon av GAD og panikkangst. Opplevd/opplever begge deler selv, var spesielt ille rett etter barnefødsler. Bedre nå, men har innsett at angst er noe jeg må lære meg å leve med, noe som er fult mulig for de fleste. Ville oppsøkt fastlegen og forklart situasjonen. Han/hun vil sannsynligvis henvise deg videre. Lykke til:)
Minya Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Hørest ut som et panikk-angstanfall for meg. Jeg får det med ujevne mellomrom. Det er fryktelig ekkelt mens det står på, men det går som regel over i løpet av noen timer. Skjer det fryktelig ofte ville jeg snakket med legen om det, da de ofte kan anbefale svake angstdempende medisiner man kan ta i anfallsøyeblikket.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Ja, det høres absolutt ut som angstanfall. Been there, done that! Viktig å ta tak i det nå, før det blir verre. Når det allerede påvirker deg i hverdagen.... Det er veldig "klasssk angst" når man blir sånn av å tenke på noe spesielt. Det kan ofte hjelpe litt å tenke "hva er det verste som kan skje" og "hvor sannsynlig er det at det skjer". For det er sjelden veldig sannsynlig. Dette er imdlertid bortimot umulig å gjøre midt oppi angstanfallet. Huff, jeg bare babler, sliter med det samme selv! Kontakt legen din, og prøv å få deg psykologtime.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Jeg sliter med det samme selv. Angst. Helt klart. Jeg er ikke veldig fan av medisinering. Så det vil jeg heller ikke anbefale til andre. Annet enn i verste fall når alt annet ikke funker. Ta kontakt med fastlegen og bli henvist til psykolg. Få noen å prate med om det. Det hjelper. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå