Gjest Kv84 Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Kan noen forklare meg hva lukket avdeling er? Er det mange pasienter sammen? Skjønner ikke helt det der jeg. Da med tanke på det som har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 På en lukket avdeling er man vanligvis sammen med andre pasienter. Vet ikke sikkert hvor mange pasienter som normalt er på en slik avdeling samtidig, men en 10-12 stk. er vel ganske vanlig, tror jeg. Alle dører som fører ut, holdes låst på en lukket avd. Man kan altså ikke kommme ut fra avdelingen uten følge av personale. Noen har også avdelinger med høyere sikkerhetstiltak, men de er så vidt jeg vet, forbeholdt potensiellt farlige pasienter.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Alle avdelinger på Psykiatrisk er i utgangspunktet lukket, dvs man kan bare komme ut og inn via personalet, men så har man akuttavdelingen og flere avdelinger, og mulig de kan ha litt forskjellige sikkerhetsregler. Hvis man er på skjermet avdeling f.eks, så har man ikke tilgang på bestikk til maten engang, det er veldig strengt.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Det er også fotfølge, som betyr at noen må sitte sammen med deg på rommet og se på deg hele døgnet. SLITSOMT.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå