Gjest *Røyskatt* Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Jeg kommer til stadighet over tråder som omhandler superfoods, og linker til iherb ang. dette. Så prøver jeg å lese meg litt opp, men får ikke den største forståelsen. Jeg ser gressprodukter og algeprodukter etc, men lurer på hvordan dere bruker disse? Er det smoothier som erstatter annen mat? Er det supplement? Hva bruker dere, og hvorfor? Håper på svar, da jeg tror jeg vil forstå langt mer om dere forklarer hvilke produkter dere bruker, og hva det gjør for dere. Blir litt begravd i reklamejungelen når jeg prøver å finne ut selv.
Gjest Elfrida Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Superfood er mat som regnes som spesielt sunn, eller inneholder spesielt mye av sunne ting. Eksempler er blåbær, brokkoli, valnøtter, laks. Så man trenger ikke nødvendigvis dra i spesialbutikker eller kjøpe piller, men det brukes mye i reklamesammenheng, nettopp for å få folk til å kjøpe pulver og piller og det ene med det andre. OG det er ikke noen offisiell betegnelse.
Gjest leif Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Supermat er: "En matvare med svært høyt næringsinnhold: høyt innhold av plantekjemikalier, mineraler og vitaminer". "En matvare som er dyrket, høstet og produsert i henhold til etniske og bærekraftige metoder" "En matvare som enten er økologisk dyrket viltvoksende" "En matvare som har helsemessig styrkende og legende funksjoner". "En matvare som lett tas opp i kroppen" "Supermat er aldri varmebehandlet over 50 grader, noe som gjør at alle næringstoffene er inntakt".
Gjest Elfrida Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Nettopp _leif_', det er ingen offisiell betegnelse, så forskjellig kilder vil si forskjellige ting.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Betyr det at Rawfood, så lenge det er økologisk eller viltvoksende er superfood? Har gått meg vill i alle begrepene..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå