Gå til innhold

Dere som er slanke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om dere som er slanke og fine har noen supertips å dele som dere mener kan være avgjørende for at du er slank?

Eller bare andre ting som er viktig å huske på, spise/ikke spise osv :)

TAKK :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har aldri vært plaget med overvekt så kanskje jeg kan gi deg noen tips;)

-Jeg lager mesteparten av maten fra bunn. Svært sjelden kjøper jeg halvfabrikata, og enda sjeldnere spiser jeg junk food.

- Jeg spiser lite og ofte

- Jeg spiser sjokolade (skal prøve å kutte nå), men ikke annet snop og heller ikke potetgull.

- Jeg spiser ikke rødt kjøtt dersom jeg lager maten selv. Får jeg det servert når jeg er middagsgjest spiser jeg fordi det er høflig.

- Jeg drikker lite alkohol.

- Jeg spiser lite brød. Spiser heller knekkebrød eller frokostblanding som jeg lager selv.

- Dersom jeg spiser yoghurt, holder jeg meg unna de med sukker. Spiser bare naturell.

- Drikker mye vann og te.

Håper dette var til hjelp, bare spør hvis det er noe du lurer på:)

Skrevet

Frukt&grønt, jeg drikker også mye vann og te(og kaffe da:p), fisk, mye kylling og egg + svettejogging og dansing er tingen: )

Skrevet

Hei! Jeg har aldri vært plaget med overvekt så kanskje jeg kan gi deg noen tips;)

-Jeg lager mesteparten av maten fra bunn. Svært sjelden kjøper jeg halvfabrikata, og enda sjeldnere spiser jeg junk food.

- Jeg spiser lite og ofte

- Jeg spiser sjokolade (skal prøve å kutte nå), men ikke annet snop og heller ikke potetgull.

- Jeg spiser ikke rødt kjøtt dersom jeg lager maten selv. Får jeg det servert når jeg er middagsgjest spiser jeg fordi det er høflig.

- Jeg drikker lite alkohol.

- Jeg spiser lite brød. Spiser heller knekkebrød eller frokostblanding som jeg lager selv.

- Dersom jeg spiser yoghurt, holder jeg meg unna de med sukker. Spiser bare naturell.

- Drikker mye vann og te.

Håper dette var til hjelp, bare spør hvis det er noe du lurer på:)

Hva er galt med rødt kjøtt?

Skrevet

Avgjørende for at jeg er slank:

Gener for det første. Stankelbein på begge sider i flere generasjoner.

Jeg er dessuten ekstremt lat og hater matlaging. Det er fryktelig langt fra stua til kjøleskapet, må vite, og ennå lenger til butikken. Av og til gidder jeg rett og slett ikke å spise.

Matallergier som ingen finner ut av er også en av årsakene til at jeg holder meg slank. Å være slank er ikke alltid noe å trakte etter. Prøv heller å holde deg i god fysisk form og bli fornøyd med den kroppen du har.

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med rødt kjøtt?

Ingenting. Men jeg opplever det som "tung mat". Foretrekker hvitt kjøtt :)

Skrevet

Spiser kun grønnsaker, kjøtt og cottage cheese. Koser meg ofte med nøtter og vin

Helgene er ikke så strenge, men jobber med saken.

Spiser sjeldent og maks 3 måltider om dagen.

Skrevet

Spis når du er sulten, men husk at du har en "dagstotal" du skal holde deg til.

Ikke spis usunne snacks innimellom måltidene, jeg tror det er der en del går i fella.

Kutt ned på f. eks sukker i kaffe (jeg pleide å bruke to, nå bruker jeg en og det smaker ca det samme), bytt ut noen veldig kaloririke produkter med andre alternativer.

- Husk at ingen er perfekte! Du har ikke feilet selv om du spiser en liten sjokolade en dag, eller har saus til middag! Det er den store totalen som teller.

Det burde få deg ganske godt i gang :)

Skrevet

frukt, grønt, lyst kjøtt, mørk sjokolade, cottage cheese,kesam,eper,nøtter, te,vann :)

Skrevet

Det er INGEN HOKUS POKUS med å være slank! Det er det enkleste tipset som blir gitt dag ut og dag inn, det er ikke som om vi sitter med en hemmelighet!

Få daglig mosjon, tenk på hva du putter i kjeften og stopp med å spise før du er stappmett!

Det er isåfall "hemmeligheten", men som INGEN GIDDER Å TRO PÅ!

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Så lenge jeg kommer meg fra A til B til fots i løpet av en times tid, så tar jeg heller beina fatt enn å ta buss eller kjøre. Så jeg går til skolen hver dag, går til butikken, går på besøk til folk og tar trappa istedenfor heisen.

Jeg vet ikke hvor mye det hjelper, men det skader iallefall ikke :)

Skrevet

Daglig trening på minst 30 minutter.

Spiser mye Ryvita knekkebrød, kylling, avocado, tomat, gulerøtter, magert kjøttpålegg, ananas, chili, solsikkeolje...Lager hovedsaklig ALL mat fra bunn.

Har en spisedag i uka der jeg unner meg ekstra; men spiser normalt frem til middagen og bytter da den gjerne ut med hjemmelaget pizza, lasagna etc.

Fordeler måltidene jevnt utover dagen så ikke blodsukkeret svinger så jeg bli ulvesulten...

Skrevet

Jeg begrenser godtespisingen til helgene. Spiser meg aldri stappmett på middagsmat (eller andre ting). Tror jeg er ganske heldig her, spiser stort sett det jeg vil.

Holder meg i bevegelse i hverdagen, sykler/går til jobb. Har også en jobb hvor jeg beveger meg mye.

Skrevet

Mitt tips er å lære seg hva det du spiser faktisk inneholder, både av næringsstoffer og ingredienser. Det kan være en tankevekker :) De putter blant annet sukker i utrolig mange produkter. Av denne grunn er det også lurt å lage så mye som mulig fra bunnen av.

For tiden spiser jeg lavkarbo, men man kan fint spise sunt uten å følge lavkarboprinsippet og. Grunnen til at jeg følger denne dietten er at jeg føler det er bedre for magen og helsa.

Skrevet

Har i perioder slitt med vekten og har lett for å legge på meg og har erfart at det finnes ingen mirakelkurer. Det er lett å være lat og komme med unnskyldninger. Jeg trener fem-syv dager i uken. Styrke 3-fire ganger i uken og resten jogging/fjellturer/svømming. Spiser normalt, men lager all maten selv og holder meg til en porsjon. Passer også på kaloriinnholdet i maten og spiser aldri overdrevent med sjokolade og chips forekommer nesten aldri.

Har jeg en kraftig frokost tar jeg en lettere middag/lunsj. Spiser jeg forholsavis lett en hel dag, kan jeg unne meg f.eks dessert. Er G-L-A-D i mat, og derfor må jeg være i mye fysisk aktivitet. for meg handler om å justere mengde og det er utrolig hvor stor forskjell f.eks en spiseskje mindre med olje kan utgjøre. Det var tøft de første ukene og gå fra nesten ingen fysisk aktivitet til så mye, men kroppen endret seg så fort og livskvaliteten og søvnen har blitt så mye bedre at jeg ofrer gladelig en time eller to ekstra tv-titting for å beholde kroppen min. Har holdt på sånn i over et år og blir rastløs og sur når jeg ikke får trent så tror de fleste kan klare det bare de kommer forbi den første kneika.

Skrevet

Jeg spiser som oftest ganske små porsjoner. Spiser til jeg er mett, men ikke overmett. Spiser dagens siste måltid tidlig på kvelden.

Holder godis til helgene, og "sparer" gjerne litt plass (spiser litt mindre middag).

Har en hund som jeg går tur med hver dag.

Skrevet (endret)

Spiser kun grønnsaker, kjøtt og cottage cheese. Koser meg ofte med nøtter og vin

Helgene er ikke så strenge, men jobber med saken.

Spiser sjeldent og maks 3 måltider om dagen.

For meg hørtes ikke dette bra ut, at du spiser sjeldent og maks tre ganger om dagen.

Høres absolutt ikke ut som du trenger å bli strengere i alle fall.

Det er bra du spiser nøtter, så du får i deg litt fett, for kosten din høres veldig mager ut.

Spesielt når jeg ser i en annen tråd at du trener 6 dager i uken.

Beklager avsporingen her, men jeg klarte ikke la være kommentere denne.

Endret av Jannu
Skrevet

Jeg spiser når jeg er sulten, og stopper når jeg er mett. Mange sverger til mange små måltider, men det fungerer ikke for meg. Da er jeg konstant sulten og irritert. Synes det er best med 3-4 store måltider daglig.

Kostholdet mitt består av: Grønnsaker, frukt, nøtter, frø, bær, yoghurt, ris, pasta, couscous, kornblanding, knekkebrød, havregrøt, bønner, linser, ost, fisk, kylling juice, soyamelk, kaffe og te.

Får jeg lyst på hveteboller, skillingsboller, vafler eller crêpe med nutella, så spiser jeg det. Det er sjelden jeg får lyst på noe av det, kanskje en gang annenhver måned eller så.

Vil jeg ha sjokolade, så lager jeg ofte varm sjokolade med soyamelk eller spiser en sjokolade. Da kan det fort gå 200-300 gram sjokolade på en helg.

Ellers går jeg mye og trener 5-7 ganger i uken. Er også veldig rastløs av natur, og sitter sjelden helt i ro.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...