AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Jeg har blitt syk, og senere i dag har jeg obligatorisk oppmøte på skolen. Må ha legeerklæring, men får ikke fastlege i denne byen før i begynnelsen av oktober. Hva gjør jeg da? Og forresten. Jeg er såpass dårlig at jeg ikke kan dra til legen i dag. Kan de skrive ut sykemelding etter at jeg har vært syk? De må bare tro på meg liksom?
Klematis Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Du må ikke gå til fastlegen din. Ring et legekontor i nærheten og forklar situasjonen og spør om de kan hjelpe. De vet hva du eventuelt må gjøre, om du MÅ snakke med dem i dag eller om de kan vente til du er litt bedre. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Kan legen kreve at man kommer inn samme dag som man trenger legeerklæringen?
Minya Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Det er fullt mulig å få legeerklæring på legevakta. Forklar situasjonen og informer om at du ikke har fastlege, så er det null stress.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Det er fullt mulig å få legeerklæring på legevakta. Forklar situasjonen og informer om at du ikke har fastlege, så er det null stress. Legevakten er for akutt sykdom!
Minya Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Og for de som ikke får legetime den dagen eller ikke har fastlege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå