AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Nå sitter jeg her og ser på pynt o.l. til bryllupet, og har flere ganger sett på siden som heter tilbryllupet.no. Det som slår meg er at produktene på denne siden virker overpriset i forhold til prisene for samme produkter på enten ebay eller amazon. Er det noen andre som har merket det samme? Jeg tenker at det er sikkert ikke den eneste norske nettbutikken som er av det dyre slaget. Når jeg sjekker ebay for de samme varene så koster det jo en brøkdel, og frakt må man jo betale uansett om man bestiller noe fra ebay eller en annen nettbutikk. Ta dette eksempelet; En gjestebok fra tilbryllupet.no koster 349 kroner mens omtrent samme gjestebok fra ebay eller amazon koster $20. Et annet eksempel er et strømpebånd på tilbryllupet.no som koster 139 kroner, mens på ebay får man et finere strømpebånd til $5. For ikke å snakke om organsaposer. På tilbryllupet.no koster det 99 kroner for ti stk, mens på ebay får du 100 stk for $10. Jeg tenker hvis jeg ikke hadde sjekket ebay og kjøpt organsaposer til alle mine 70 gjester fra tilbryllupet så ville det blitt usannsynlig dyrt.. 693 kroner for poser er i drøyeste laget for min del altså. Er det noen andre som synes norske nettbutikker tar seg litt vel godt betalt på bryllupsindustrien? Noen som har tips til hvor man kan finne pynt og tilbehør til den store dagen som ikke er så dyrt? Jeg er interessert i å få et billig men nydelig bryllup, og tar gjerne i mot tips fra kommende eller tidligere bruder
MsRP Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Ikke mye til hjelp for deg, men ble bare så nysgjerrig. Hva er organsaposer? Norske butikker er jo ofte litt dyrere enn utenlandske, siden norske forhandlere må kjøpe inn til mye høyere priser enn de f.eks amerikanske kan.
Thinkerbelle Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Hei:) selv bestilte jeg masse fra Etsy.com, tror jeg bestilte 80 stk gaveesker til gjestenes gaver for rundt 30 dollar:) Etsy har masse i alle prisklasser, noe er også veldig dyrt, så det gjelder å lete litt:) Bestilte også masse smykker, øredobber osv her:) utrolig mye fint:)
bobbi Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Har og bestilt MASSE fra etsy.com helt utrolig billig, og tar man kontakt med selger kan de gjøre mange endringer ifht farge, motiv eller hva det skulle være
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Ikke mye til hjelp for deg, men ble bare så nysgjerrig. Hva er organsaposer? Norske butikker er jo ofte litt dyrere enn utenlandske, siden norske forhandlere må kjøpe inn til mye høyere priser enn de f.eks amerikanske kan. Her er en link til bilder av organsaposer: http://www.tilbryllupet.no/bryllup-bordpynt/bryllup-organsaposer?zenid=e443b74f244b85b4c64795f0c9569d3e De kan for eksempel brukes som godteposer som legges på plassen til hver gjest.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Hei:) selv bestilte jeg masse fra Etsy.com, tror jeg bestilte 80 stk gaveesker til gjestenes gaver for rundt 30 dollar:) Etsy har masse i alle prisklasser, noe er også veldig dyrt, så det gjelder å lete litt:) Bestilte også masse smykker, øredobber osv her:) utrolig mye fint:) Så flott! Sjekket akkurat etsy.com, utrolig mye fint der altså.. Den siden vil nok benyttes ofte til både inspirasjon og shopping
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Har og bestilt MASSE fra etsy.com helt utrolig billig, og tar man kontakt med selger kan de gjøre mange endringer ifht farge, motiv eller hva det skulle være Det var en side med fantastisk mye fint Takk for tipset!
lilleGrethe Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Prisnivået på norske nettbutikker kommer nok av det generelt høye prisnivået i Norge. Jeg har bodd i England i fem år, og flyttet tilbake til Norge i fjor. Det er tydelig at veldig mange ting er dyrt i Norge. Det er nok flere årsaker til det - høye lønnskostnader, høye skatter, høy husleie, osv. - Dessuten er det dyrere å sende post innen Norge enn det er å sende fra England til Norge. Prisene på utenlandske nettbutikker tar sikte på å være billigere enn vanlige butikker i det landet de opererer i, og norske nettbutikker tar sikkert sikte på å være billigere enn vanlige butikker i Norge, evt å tilby et produkt det ikke er så lett å få tak i. Hvis det er et marked for produktet til den prisen den selges for, så er det ikke så rart at de selger det til den prisen. Vi nordmenn er veldig betalingsvillige - med gjennomsnittlig høye lønninger tar vi oss råd til det. Så bruk beina (eller fingrene på tastaturet) til å velge alternativer, hvis du synes det er dyrt. Men husk at hvis du bestiller fra utlandet og prisen er over 200kr, må varene tollbehandles og betales både moms og fortollingsgebyr på. Da blir en vare som virket billig, plutselig veldig mye dyrere enn forventet.
Thinkerbelle Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 ...og husk at ikke det er alle varer man betaler moms på
bobbi Skrevet 14. september 2011 #10 Skrevet 14. september 2011 ...og husk at ikke det er alle varer man betaler moms på Nei, til min store overraskelse har noen vært toll avmerket som "gaver" fikk tilpasset "Utelyktene" vi skal ha til noe helt annet (dekor og farger) enn det som var oppført på bildene,og har bare fått god service. Fantastisk side, et gullfunn for meg
lilleGrethe Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Det hjelper ikke alltid om ting er merket som gaver, hvis det er tydelig at de kommer fra en nettbutikk. Vi måtte betale moms og tollbehandling på en gave vi fikk til bryllupet vårt, fordi den var sendt direkte fra nettbutikken til oss, istedenfor fra giveren. Det må ihvertfall virke som om det sendes fra en privatperson for at man skal være garantert å slippe momsen. Kjipt når det faktisk var en gave..
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 ...og husk at ikke det er alle varer man betaler moms på Det eneste som er momsfritt er bøker. Men ganske mye er tollfritt.
Thinkerbelle Skrevet 17. september 2011 #13 Skrevet 17. september 2011 Det eneste som er momsfritt er bøker. Men ganske mye er tollfritt. Stemmer:)
Fru.Vigeland Skrevet 22. september 2011 #14 Skrevet 22. september 2011 Har handlet en del til bryllupet fra e-bay og har spart MYE penger. Synes det er helt vilt hvor dyrt det er i Norge og vil oppfordre alle bruder til å sjekke ut både e-bay og etsy.com Her er noen av mine kjøp: Kjøpte 100 organsaposer på e-bay for $3,99 http://www.ebay.com/itm/180720117796?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Smykkesett (ørepynt og smykke) til $19,99 http://www.ebay.com/itm/270790607809?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Blomsterpike kurv til $9,99 http://www.ebay.com/itm/300562111012?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Pentu Skrevet 26. september 2011 #15 Skrevet 26. september 2011 Anbefaler å sjekke med ebay før man handler i norske butikker. Jeg har spart mye på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå