AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #21 Del Skrevet 25. september 2011 Er det noe sted i Norge hvor man kan lære seg dansk? Kurs eller noe annet ... Den personen som teller i videoen er ikke dansk! Don't repeat after her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. september 2011 Forfatter #22 Del Skrevet 25. september 2011 Han her høres dansk ut :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #23 Del Skrevet 25. september 2011 Han her høres dansk ut :gjeiper: Det er han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sardintroll Skrevet 25. september 2011 #24 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg synes det er et fint språk, men så er jeg halvt dansk også, da, så det er kanskje ikke så merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 26. september 2011 #25 Del Skrevet 26. september 2011 Det er ikke vanskelig å se (lese). Unødvendig?? Jeg elsker dansk! Mannen min er derfra så jeg har delvis lært meg å snakke (!) dansk ved å ta etter han og det begynner å bli bra :-) Tallsystemet er forøvrig ikke så vanskelig bare man kommer inn i det :-) 20 - tyve 30 - tredve 40 - før 50 - halvtreds 60 - treds 70 - halvfjerds 80 - firs 90 - halvfems Også sier de det på 'gamlemåten', f.eks er 55 'fem og halvtreds' og 87 'syv og firs' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #26 Del Skrevet 26. september 2011 Unødvendig?? [...] Jeg synes bare det er merkelig at han følte for å "oppklare" at han ikke er dansk, når alt han har gjort er å bytte t ut med d (og ikke alltid på riktige steder, heller). Men jo, det var nok unødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 26. september 2011 #27 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg synes det er fortrydeligt, hvis denne debat skal dreje sig om hvorvidt det var nødvendigt eller ikke, at jeg preciserede at jeg ikke er dansker. Grunden til jeg preciserede, er slet og ret at der er mange som har spurgt mig, hvorvidt jeg er dansker eller ikke, fordi jeg skriver tæmmeligt bagstræbersk. Så har jeg måske laved nogle fejl, men så skal man da hellere ikke lade det hæfte ved vores diskussion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. september 2011 #28 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg digger dansk, selv om det til tider er litt vanskelig å forstå. =P Har verdens beste danske samboer, og snart halvdansk baby, så er vel litt inhabil... Elsker Danmark! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 27. september 2011 #29 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg digger dansk, selv om det til tider er litt vanskelig å forstå. =P Har verdens beste danske samboer, og snart halvdansk baby, så er vel litt inhabil... Elsker Danmark! ^^ Og Fyn er jo skjønn, Raven!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 27. september 2011 #30 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Jeg liker dansk godt - og synes det er enkelt å lese. Som talespråk er det noen ganger vanskelig å forstå dansk - men dette er jo avhengig av hvilke dialekter som snakkes. Som sangspråk er jeg ikke altfor begeistret for dansk, det er et eller annet med vokalenes plassering i munnen som går galt... Endret 27. september 2011 av Havbris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå