Gå til innhold

Underlivssopp- sammenheng med p-ring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker p-ring og har tilbakevendende soppinfeksjoner, ikke så ofte men iallfall én gang i halvåret om ikke mer. Er det noen sammenheng her?

Det er alltid kløe, men ikke tykkflytende utflod når jeg har sopp. Kan kløe være symptom på noe annet? Har testet meg for kjønnsykdommer for 1 år siden, og har ikke byttet partner siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitet med noe sånt tideligere jeg også, bare oftere utbrudd. Fikk beskjed av min gynokolog at det kan henge sammen med p piller/p ring osv, men det kommer som regel av at man blir klam der nede,forhold til trange bukser, sex, glemmer å bytte tampong ofte nok i mensen uken. Selv om du ikke har byttet partner så vet man aldri hva partneren driver med så er alltid lurt å skjekke seg innimellom :)

Gjest gjest kooko
Skrevet

Vet ikke om det hjelper deg men jeg opplevde det samme når jeg brukte P-ring, var alltid preget med soppinf. og måtte gå på Canesten kur nesten hver måned... Husket jeg spurte legen om det og han sa de som brukte p-ring hadde større sjanse å få sopp inf. Kanskje det er fordi det er et "fremmedlegeme" som er inn i skjeden hele tiden derfor er det lettere for sopp å formere seg... Det KAN være en årsak...

vet også at enkelte mennesker har lettere sjanse å ha soppinf. enn andre...

og soppinf. kan også være en av MANGE symptomene mtp diabetes...

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg lurer på om sukker kan være årsaken også, for det kan vel gi sopp? Spørs om jeg burde ringe legen og få en legetime, bare for å sjekke siden jeg får det jevnlig. Man vet jo aldri om noe er galt.

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg lurer på om sukker kan være årsaken også, for det kan vel gi sopp? Spørs om jeg burde ringe legen og få en legetime, bare for å sjekke siden jeg får det jevnlig. Man vet jo aldri om noe er galt.

Skjekke det opp for sikkerhets skyld :) tror nok en del jenter blir plaget med soppinfeksjon, er ikke akkurat det man drar opp i hvilken som helst situasjon. er ofte litt flaut det der. Bestevennina mi sliter innmari mye med sopp, får det gang på gang på gang. Det kan godt hende at PH verdien din ikke er i balanse.

Altså har du sur PH i kroppen så får man lettere sopp. Jeg slet med dette mla om litt på kostholde mitt, fikk riktig PH å vips :) du kan kjøpe PH sticker på apoteket, tisse på de, så ser du PH verdien din. Det er bra for alt mulig annet i kroppen også . to fluer i en smekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...