AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Har nå i et par mnd hatt smerter i høyre beinet. Det er vondt fra hoften og helt med i leggen. Kommer og går, men merker det best når jeg sitter eller ligger. Litt usikker på om det er bare fordi jeg er mest oppmerksom på det da. Litt "sliten" verk og i tilegg støt med verre smerte. Har noen kilo for mye, veier ca 15 kg mer enn jeg ønsker, men går jeg ned til den vekten igjen er jeg veldig tynn. Når beinet begynte å verker tenkte jeg egentlig det kom til å gå over, når det ikke gjorde det tenkte jeg det var fordi jeg er tyngre enn jeg pleide å være. Når jeg for en uke siden fikk akkurat samme smertene i den ene armen, bestilte jeg time hos legen. Det kan jo ikke være pga overvekt det? Samme smertene, bølger med smerte utover i armen. For ti år siden ble jeg påkjørt av en bil i fotgjengerfelt, traff meg i ca 59 km/t. Har etter dette slitt mye med nakken og ryggen, uten at noen har funnet noe konkret feil. ( det er jo vanlig når det gjelder sånne skader) Har hatt noen perioder jeg har måtte benytte fysioterapi, noen runder med betennelsesdempende, men stort sett bare akseptert at jeg har endel vondt. Klart å komme meg i 100 prosent jobb også, og det har jeg hatt i flere år nå :) Når jeg i dag hadde legetime, var jeg selvfølgelig redd dette kom fra rygg/ nakke. Legen kjenner til ulykken. Hun sjekket at jeg hadde reflex i begge knærne, og spurt om jeg kunne bevege armen. Så konkluderte hun med at det var pga jeg var litt tung, og jeg ble bedt om å oppsøke en fedmeklinikk for hjelp... Er det bare meg som er fornærmet eller burde hun undersøkt nakke og rygg??? Kunne tenkt meg å tatt MR av ryggen siden det aldri er blitt gjordt, kun et vanlig rønken for å utelukke brudd. Noen som har noen erfrainger med sånne smerter eller synspunkter på om legen tok dette litt lett?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Overvekt legger veldig stort press på ledd og muskler. Å få bort vekten kan absolutt hjelpe. Og selv om dette ikke løser all smerten, bør du absolutt gå ned i vekt for helsens skyld uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Smerter kan jo komme av så mangt. Låsninger i ryggsøylen kan gi smerter i armer og ben. Spente muskler i rygg og nakke kan gi smerter i armer og ben. Begge disse er jo lette å fikse på. Jeg vil anbefalle å gå til en naprapat for å sjekke muskler og skjellett først. At man kan få vondt i bena ved overvekt er en ting, men armene? Du er jo ikke så overvektig at du skal ha smerter i armene. Jeg synes legen din var veldig snar til å "kaste" deg over på en overvektsklinikk. Kanskje hun nettopp hadde vært på kurs om overvekt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå