Gå til innhold

En undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går rundt i en litt halvveis "funk" om dagen. Fornøyd med livet, men tankene dytter borti Hun som ikke lenger er her som en tunge som kjenner etter tannen som ble trukket. Så er det jo individuelt hvor lang tid ting tar, men samtidig tror jeg at det er mange fellestrekk.

Så... gøy om dere svarer på denne. Gjerne flere ganger for flere forhold:

- Hvor lenge var dere sammen

- Var det du som gikk?

- Hvor lang tid før sorgen gav seg?

- Hvor lang tid før du var klar for en ny?

- Hvor lang tid før du fant en ny?

Og jeg kan jo begynne, med hun som var før Hun:

- Hvor lenge var dere sammen: 6 mnd :-)

- Var det du som gikk? Nope

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? ~4-5 mnd

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? ~6-7 mnd

- Hvor lang tid før du fant en ny? ~1 år

Videoannonse
Annonse
Gjest fersk lærer
Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen: 8 mnd

- Var det du som gikk? Han

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? 3-4 mnd

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? 6 mnd

- Hvor lang tid før du fant en ny? har ikke funnet etter 2,5 år

Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen 5 år

- Var det du som gikk? Nei, men vi var enige

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? Hadde nesten ingen sorg, da forholdet døde ut før bruddet

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? To mnd

- Hvor lang tid før du fant en ny? Har truffet et par stykker etter bruddet, den første etter fire mnd. Men begge gikk over ganske fort :)

Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen? Ca. 2 år

- Var det du som gikk? Ja

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? Jeg følte sorg mest på hans vegne, fordi han ble så lei seg og sint da jeg gjorde det slutt, og jeg forsto at han hadde sett for seg at vi skulle bli gamle sammen. Jeg synes det var utrolig kjipt å såre ham så mye, men forholdet var ikke det rette for meg. Jeg vet ikke om han ennå er helt over meg, har fått noen signaler som tyder på at han ikke er det... :tristbla:

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? 1/2-1 år

- Hvor lang tid før du fant en ny? Har hatt noen flørter, men ennå ingen ny fast partner (men har kanskje funnet en nå :rodmer:). Det er 5 år siden det ble slutt, så jeg er veldig klar for en ny fast kjæreste :)

Skrevet

(svarer utifra det siste forholdet mitt)

- Hvor lenge var dere sammen?

Av og til i 4-6 mnd

- Var det du som gikk?

Ja

Ca 1 måned. Selvom det var jeg som gjorde det slutt, så hadde jeg det vondt. Siden jeg visste at jeg gikk fra en veldig god gutt men han var ikke den rette for meg.

Jeg var på date 2 mnd etter at det ble brudet.

Ca 1 1/2 år etter bruddet, er jeg fortsatt singel. Har datet men ingen av stor interesse.

Skrevet

2,5 år

- Var det du som gikk?

ja, men vi var vel enige om at dette ikke var liv laget, dessverre - hadde mange fine øyeblikk i sammen

6 mnd

et års tid

jeg venter fortsatt

btw er gutt, 31 år.

Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen? 7år

- Var det du som gikk? Begge

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? Ikke gitt seg (1år siden)

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? Ikke enda.

- Hvor lang tid før du fant en ny? Har møtt noen flotte mennesker men er ikke klar/fokusert på noen nye.

Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen Nesten 20 år

- Var det du som gikk? ja

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? -har ikke hatt sorg etter bruddet. Brukte så mange år på å komme meg videre at jeg var ferdig før jeg brøt ut

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? Trodde aldri jeg skulle bli klar for noen ny, men livet er uforutsigbart

- Hvor lang tid før du fant en ny? Spørs hvordan man regner. 5 mnd fra jeg bestemte meg for at nok var nok og 3 uker etter jeg flyttet ut..

Skrevet (endret)

- Hvor lenge var dere sammen Mellom 10 og 20 år et sted

- Var det du som gikk? Vi var enige, men jeg var nok pådriveren til bruddet

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? Siden det er far til mine barn og en mann jeg er veldig glad i, vil nok sorgen alltid være der over at det ikke gikk

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? Føler ikke at jeg er klar for noen ny enda. Har vært litt småforelska og har hatt lyst til å finne noen i skrekk for å ende opp alene, men innerst inne vet jeg at jeg langt fra er klar for noe nytt forhold nå

- Hvor lang tid før du fant en ny? se svar over

Men Herr Langbein, jeg leser deg som at du har en ny kjæreste etter hun du snakker om? Hva er hun da, en rebound? Jeg skjønner liksom ikke fokuset ditt på exen hvis du har en ny kjæreste? Med mindre det er slik at du egentlig ikke burde hatt ny kjæreste fordi du fortsatt ikke er over exen, som du jo sier at du er. ??

Endret av Kosemose
Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen? Offisielt sammen bare 4 mnd, men det var en greie mellom oss i ca et år

- Var det du som gikk? Ja, men i sinne og frustrasjon over måten han oppførte seg på.. har angret mye siden, men vi er begge for stolte til å "krype tilbake"

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? Den virkelige altoppslukende sorgen, kanskje 2 1/2 mnd, men kan fortsatt ikke si jeg er helt over han (1 år etter)

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? Vanskelig å si om jeg ennå er klar egentlig, men har vært litt smålig interessert i noen siden, mulig at eksen hadde forsvunnet ut av hodet mitt om det hadde blitt noe der (men så tenkte jeg også mye på at jeg håpet han skulle se bilder av meg og de nye på facebook og bli sjalu osv...)

- Hvor lang tid før du fant en ny? Ingen ordentlig ny ennå, men den som har vært nærmest var vel etter ca 8 mnd

Nå skal det sies at bruddet vårt var veldig komplisert, mye frem og tilbake i ettertid og fremdeles snakker han til meg på en utrolig flørtete måte, og jeg har vært på reise i et halvt år og derfor hatt et lite håp om at det kunne bli noe igjen når jeg kom hjem. Men nå begynner jeg endelig å legge fra meg den tanken (har ikke sett han på over 7 mnd og prøver å la være å ha kontakt med han).

Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen 4 år

- Var det du som gikk? Ja

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? Hadde ingen sorg. Jeg var ferdig med forholdet før jeg gikk.

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? Syntes det var deilig å være alene etter et vanskelig forhold, og hadde ikke tanker for eventuelle forhold på over et år.

- Hvor lang tid før du fant en ny? Hadde noen småaffærer etter ett-to år, men det tok tre år før jeg gikk inn i et seriøst forhold. Ble temmelig kvalitetsbevisst av å være i det forholdet jeg gikk ut av, og ville heller være singel enn å ha en dårlig kjæreste.

Skrevet

Men Herr Langbein, jeg leser deg som at du har en ny kjæreste etter hun du snakker om? Hva er hun da, en rebound? Jeg skjønner liksom ikke fokuset ditt på exen hvis du har en ny kjæreste? Med mindre det er slik at du egentlig ikke burde hatt ny kjæreste fordi du fortsatt ikke er over exen, som du jo sier at du er. ??

Jeg forstår misforståelsen :)

Tidslinjen er:

1998: 5 mnd langt forhold

1999: Møtte Henne

2011: Separert

Så det begynner å bli en stund siden eksen jeg brukte som eksempel :)

Skrevet

Jeg får gjøre dette for to forhold jeg da:

8 måneder

- Var det du som gikk?

Det var oss begge

Det tok jeg ikke tiden på, men det gikk nok ganske fort, da jeg hadde vært forberedt på bruddet i lang tid.

Veldig kort tid. Hadde min første "flørt" ca. 3 uker etter bruddet

1 år.

10 måneder

- Var det du som gikk?

Nei.

1 måned kanskje? Det er av flere grunner vanskelig å svare på.

To måneder kanskje? Jeg synes det er vanskelig å svare på, da jeg aldri helt vet om jeg er klar for en ny før jeg faktisk møter en.

Har ikke funnet en ny ennå, bruddet er bare 4 måneder gammelt.

Skrevet

Litt over ett år.

- Var det du som gikk?

Jupp.

Rundt ett halvt år.

Rundt halvannet år.

Rundt halvannet år :)

Skrevet

Litt over 2,5 år

- Var det du som gikk?

Nei, men forholdet hanglet veldig på slutten, så det var vel egentlig et tidsspørsmål at en av oss gjorde det slutt. Selv om jeg hadde ganske kraftig kjærlighetssorg så var det best for begge at det ble slutt.

Et års tid.

Si to år.

Leter fortsatt. Har vært noen veldig korte flings, kunne nok også blitt noe i sommer, men jeg har ikke vært interessert nok.

Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen. 16 år - han flyttet fra meg for 1 1/2 år siden

- Var det du som gikk? Nei, men det burde det vært. Oppdaget at han var utro, men forsøkte alt for å få forholdet vårt til å fungere igjen (barn involvert). I etterkant angrer jeg som en hund på hvor patetisk jeg oppførte meg; omtrent tryglet han om å velge meg. Uff, kjenner jeg blir flau bare av å tenke på det

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? I starten var det mest sjokk. Egentlig helt fram til han flyttet ut. Selve kjærlighetssorgen over han gikk over i løpet av 2-3 måneder. Sorgen over familielivet, fellesskapet med svigerfamilien... egentlig den framtiden jeg trodde var min tok lenger tid. Nesten 1 år. Kjenner på den ennå innimellom. Sorgen over å miste daglig samvær med ungene mine har jeg ennå, men det er blitt mye mildere med tiden. Klarer nå å glede meg over de "fridagene" det medfører.

Sinnet derimot.... Sinnet over hvordan han oppførte seg, hvordan han lurte meg, hva han lovet for å holde meg "gående på gress" mens han fortsatte forholdet, hvor ydmyket og kassert jeg følte meg, feigheten hans.... Det tok mye plass i veldig lang tid. Inntil ganske nylig, faktisk. Ennå kan det stikke litt i meg ved tanken på hvor indelig jeg ble lurt, men det blir heldigvis sjeldnere og sjeldnere.

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? Føler meg overhode ikke klar for noe nytt - av ulike årsaker. Tror det kommer til å bli veldig lenge til, innimellom tror jeg faktisk det aldri kommer til å skje.

Se svaret ovenfor

• Liker 1
Skrevet

- Hvor lenge var dere sammen? Sju år.

- Var det du som gikk? Det var jeg som sa endelig stopp, men det var han som var utro...

- Hvor lang tid før sorgen gav seg? Noen måneder. Vi hadde slitt ganske lenge og følelsene mine hadde begynt å dø før all dritten ble avslørt.

- Hvor lang tid før du var klar for en ny? Nesten null tid

- Hvor lang tid før du fant en ny? Traff min nye kjæreste ca en måned etter eksen flyttet fysisk, men da hadde vi alt snakket en stund på nett. Fra vi bestemet at det var over derimot så gikk det noen måneder.

Skrevet

ca 4,5 år

- Var det du som gikk?

Ja

6mnd

6mnd. Etter en god del trusler, forfølgelser og telefon terror visste jeg at jeg aldri skulle bruke mer svette, tårer og energi på den fyren.

Fant faktisk en ny 1 uke etter det ble slutt, men jeg feiga ut fordi jeg ikke var klar. Nå derimot har jeg tatt opp kontakten igjen :):yvonne:

Skrevet

Vi var sammen i 10 år

- Var det du som gikk?

Ja.

Den var nok bearbeidet lenge før bruddet, så for meg var det en stor lettelse da det ble slutt. Hadde det fantastisk fra dag en.

Etter ca 9 mnd.

Tok 1 år.

Det her er ikke nyeste ex`n da, for han er det bare 1 uke siden det ble slutt med. Så dette er han før det, som jeg og var gift med.

Skrevet

Et par ekser...

1,5 år

- Var det du som gikk?

Jeg

"Sorgen" bærer jeg enda.

Ble sammen med en ny kort tid etter.

Veldig kort tid...

3 år.

- Var det du som gikk?

Jeg gikk.

Ingen sorg, bare glede!!

Ble sammen med ny flamme rett etter.

Ca. en uke. Kjente riktig nok vedkommende i mange år...

4 år.

- Var det du som gikk?

Jeg.

Ingen sorg her heller. Lettelse og glede.

Fant en ny rett før det ble slutt, men forholdet var dødt lenge før det.

Under måned, så var jeg sammen med den nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...