Gå til innhold

Hard Mage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lidd av hard mage en god stund nå. måneder.

Jeg har hørt å drikke mye skal hjelpe, men jeg er dessverre den typen som ikke orker å drikke så mye. Da føler jeg meg bare kvalm >:

Har også prøvd linfrø, men er litt ekkelt å ta.

noen råd eller ideer som kan hjelpe mot hard mage?

og om det er noe som ikke inneholder grovbrød ville jeg blitt glad ^^'

er ikke så glad i sånne over-sunne grove greier...

Jente på 19 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over-sunne? Grovbrød er sunt, ikke over-sunt.

Og skal du ha "lettvinte"løsninger,du gidder jo ikke engang drikke nok, som er det enkleste avalt. Dette er basis og de letteste tingene som får en mage igang.

Jeg sluttet på p-piller, og etter 2 år med treg mage og dotur 1 gang per uke har jeg endelig en fintfungerende mage med en endetarm som sier ifra om at den må på do hver dag.

Alle andre løsninger er mer tungvindt enn nok vann og grovbrøk skal jeg love deg. Siden du ikke gidder det engang så har jeg ikke bedre tips.

• Liker 2
Skrevet

Det du egentlig spør om, er hvordan du kan gjøre dette uten å egentlig gjøre noe som helst? :blink:

Skrevet

Hvorfor har du startet to identiske tråder, Ts? Det er jo totalt unødvendig.

Skrevet

Prøv et pulver du får på apoteket som heter Movicol. Det blanses ut i litt vann. Vannet tas med til tarmen og øker volumet og gjør avf. myk. Man kan ta inntil 6 poser pr.dag. Det er genialt!! Det er nesten det eneste middelet som er brukt på f.eks barneavdeliger fordi det er mildt og uten bivirkner.

Skrevet

Spis druer og lakris, det hjelper :) Og ellers se over kostholdet generelt.. Noen typer mat gir hardere mage enn andre...

Skrevet

På apoteket har de også noe som heter Benefiber. Det blandes ut i vann, smaker ingenting og fungerer slik fiber normalt sett gjør, ved å øke volum og mykgjøre avføring.

Skrevet

Jeg har lidd av hard mage en god stund nå. måneder.

Jeg har hørt å drikke mye skal hjelpe, men jeg er dessverre den typen som ikke orker å drikke så mye. Da føler jeg meg bare kvalm >:

Har også prøvd linfrø, men er litt ekkelt å ta.

noen råd eller ideer som kan hjelpe mot hard mage?

og om det er noe som ikke inneholder grovbrød ville jeg blitt glad ^^'

er ikke så glad i sånne over-sunne grove greier...

Jente på 19 :)

Frukt og Fiber tabletter...de er supre. Hold deg til vann, og ikke overdriv med kaffe og te da det er vanndrivende. Hard mage trenger vann i tarmene...

Skrevet

De har en slags "olje" på apoteket, den heter Dulpalax eller noe i den duren. Du bare drikker fra en sånn lite hostesaftbeger. Det funket ihvertfall for mormor! Ellers kan du jo bruke klyster (sprøyte med "såpe" du fyrer i ræven så alt kommer ut) hvis du begynner å føle deg full. :fnise:

Skrevet

Laktulose som du får på apotek. Kommer med målebeger og den fungerer fint

husk bare å få i deg nok vann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...