Gå til innhold

Den typiske FRP-velger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelte folk bør beskyttes mot seg selv. Da tenker jeg ikke på treåringen, men på moren. Hvordan i alle dager havner en sånn sak i avisa? En ting er at folk ikke skjønner at de fremstiller seg selv som fullstendig blåst foran hele Norges befolkning. Men finnes det ikke en vær varsom-plakat som skal forhindre slike oppslag? Hvordan kan man bli tatt seriøst igjen i noen sammenheng etterpå?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte folk bør beskyttes mot seg selv. Da tenker jeg ikke på treåringen, men på moren. Hvordan i alle dager havner en sånn sak i avisa? En ting er at folk ikke skjønner at de fremstiller seg selv som fullstendig blåst foran hele Norges befolkning. Men finnes det ikke en vær varsom-plakat som skal forhindre slike oppslag? Hvordan kan man bli tatt seriøst igjen i noen sammenheng etterpå?

Hehe, når man leser artikkelen ler man bare enda mer.

- Jeg har vært redd for at Arbeiderpartiet skulle få masse sympatistemmer, etter de grufulle terrorhandlingene 22. juli, derfor ble jeg glad da han stemte blått, sier mora.

- Om han hadde tatt valglister fra partiet Rødt da?

- Jeg er helt upolitisk, så det hadde vært helt greit det også. Jeg synes det er vanskelig å finne det partiet som står inne for det jeg brenner for, svarer mora.

Helt upolitisk er hun jo ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en qute fra artikkelen:

Bøe Sandberg forteller at hun har gitt opp troen på det politiske systemet.

- Mange tenker kanskje at dette er valgfusk, men hadde ikke han vært med meg, hadde jeg kanskje lukket øya og trukket i blinde. Min stemme er en stemme, og jeg føler ikke at den teller. Jeg har gitt opp norsk politikk, for den er enveiskjørt og trangsynt, forteller mora.

Ja, dette er jo valgfusk... :gjeiper: Her burde kanskje vær varsom plakaten blitt brukt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mange tenker kanskje at dette er valgfusk, men hadde ikke han vært med meg, hadde jeg kanskje lukket øya og trukket i blinde. Min stemme er en stemme, og jeg føler ikke at den teller. Jeg har gitt opp norsk politikk, for den er enveiskjørt og trangsynt, forteller mora.

"

Denne moren er et kroneksempel på hvorfor jeg ikke er enig med de som sier "det viktigste er ikke hva du stemmer, men at du stemmer". Folk som ikke tar stemmeretten sin på alvor bør holde seg hjemme. Hvis man mener alle partiene har feilet så er det bedre å bli hjemme eller stemme blankt, enn å håne demokratiet med tøysestemmer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan tipper dere denne saken har kommet til media? Skal vi gjette på at hun har twitret eller lagt den "morsomme" historien på facebook? Det eneste hun sier som jeg er enig i er at hun var redd Ap skulle få sympatistemmer. Men denne dama håner alt de drepte ungdommene sto for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tipper dere denne saken har kommet til media? Skal vi gjette på at hun har twitret eller lagt den "morsomme" historien på facebook? Det eneste hun sier som jeg er enig i er at hun var redd Ap skulle få sympatistemmer. Men denne dama håner alt de drepte ungdommene sto for.

Synes først saken var morsom, men dette er egentlig bare veldig trist. Hvis en tar et googlesøk på navnet til moren kommer man til et intervju med henne for mange år siden, hvor hun snakker om hvor mye hun sliter psykisk. I tillegg finner man en side hvor hun skriver at det vil bedre livet ditt om du får en englekortstokk.

Merker faktisk at dette egentlig ble mer trist enn morsomt. Tror faktisk dagbladet her har utnyttet en psykisk ustabil person for å lage en god sak. Synes i hvert fall synd på ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trådstarter:

Overskriften er jo feil. Damen VAR en høyrevelger og det var det hun hadde tenkt til å stemme.

Om noe, så må historien si noe om hvordan høyrevelgere kan tenke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trådstarter:

Overskriften er jo feil. Damen VAR en høyrevelger og det var det hun hadde tenkt til å stemme.

Om noe, så må historien si noe om hvordan høyrevelgere kan tenke!

Hun siktet vel til ungen, og han er frp-velger. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mange tenker kanskje at dette er valgfusk, men hadde ikke han vært med meg, hadde jeg kanskje lukket øya og trukket i blinde. Min stemme er en stemme, og jeg føler ikke at den teller. Jeg har gitt opp norsk politikk, for den er enveiskjørt og trangsynt, forteller mora.

"

Denne moren er et kroneksempel på hvorfor jeg ikke er enig med de som sier "det viktigste er ikke hva du stemmer, men at du stemmer". Folk som ikke tar stemmeretten sin på alvor bør holde seg hjemme. Hvis man mener alle partiene har feilet så er det bedre å bli hjemme eller stemme blankt, enn å håne demokratiet med tøysestemmer.

Jeg kan ikke få trykket nok +poeng / "likes" på det du her skriver!

Det er farlig og udemokratisk og oppfordre alle til å stemme, hvis det medfører at valget blir vilkårlig. De som ikke har et oppriktig ønske om å stemme bør holde seg hjemme (eller stemme blankt, men egentlig syns jeg det går for det samme).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering. Barns identitet skal som hovedregel ikke røpes i familietvister, barnevernsaker eller rettssaker.

kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6r_Varsom-plakaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1910: kvinner får stemmerett ved kommunevalg

1913: kvinner får stemmerett på samme vilkår som menn

Når gikk det så fryktelig galt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1910: kvinner får stemmerett ved kommunevalg

1913: kvinner får stemmerett på samme vilkår som menn

Når gikk det så fryktelig galt?

Når folk begynte å ta rettighetene sine for gitt, og hive i søpla de mulighetene andre har kjempet frem for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Yellow Taxi

Merker faktisk at dette egentlig ble mer trist enn morsomt. Tror faktisk dagbladet her har utnyttet en psykisk ustabil person for å lage en god sak. Synes i hvert fall synd på ungen.

Helt enig. Dette er et klart brudd på god presseskikk, håper de blir klagd inn for PFU og dømt så det synger etter. Ikke at avisen bryr seg nevneverdig, men da blir det i alle fal slått fast at de handlet uavhengig av etiske regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...