Gå til innhold

katten er sterillisert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sterilliserte katten i dag, nå har hu en boody på seg for å beskytte såret og skal ha den på i ti dager.

men hvordan gjør vi det når hun skal på do? hu skal bruke den i ti dager! her er vi på jobb hele dagen, vil vi da møte en katt med masse gammal "morro" hengende og stinke bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klarer fint å tisse/bæsje med body, bodyen kan eventuelt vaskes på 60 grader, bare lukke borrelåsen og knyte igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det går så fint så :)

Bodyen er (tro det eller ei) tilpasset kattens anatomi ;)

Eneste som undrer meg litt er at så mange vetrinærer fremdeles benytter body..... min lille frøken fikk plaster over stingene, - "og dett var dett". Vet'en ville ikke gi henne skjerm med mindre hun aktivt plukket på plasteret (noe hun ikke gjorde) :)

Edit: Riktig som AB over her sier; bodyen er vaskbar.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fint så :)

Bodyen er (tro det eller ei) tilpasset kattens anatomi ;)

Eneste som undrer meg litt er at så mange vetrinærer fremdeles benytter body..... min lille frøken fikk plaster over stingene, - "og dett var dett". Vet'en ville ikke gi henne skjerm med mindre hun aktivt plukket på plasteret (noe hun ikke gjorde) :)

Edit: Riktig som AB over her sier; bodyen er vaskbar.

grunnen til at de bruker boddy er fordi det er mye bedre for katten en en sjerm. Jenta mi fikk også body, men jeg måte bare gi det opp da hun klarte å få den av på 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår veterinær bruker aldri noe annet enn evt en plasterteip akkurat på stingene. Har aldri sett tegn til at noe annet skulle være nødvendig heller, så jeg må si at jeg ikke helt skjønner den praksisen. Greit å få med en body eller skjerm som man kan ta på hvis katten plukker på såret, men å plage dyret med sånt uten at det er nødvendig synes jeg er dårlig...

Sårene har godt av å få luft, og en body som ligger konstant og gnisser mot såret høres helt dust ut. Skjermen skjønner alle er en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår veterinær bruker aldri noe annet enn evt en plasterteip akkurat på stingene. Har aldri sett tegn til at noe annet skulle være nødvendig heller, så jeg må si at jeg ikke helt skjønner den praksisen. Greit å få med en body eller skjerm som man kan ta på hvis katten plukker på såret, men å plage dyret med sånt uten at det er nødvendig synes jeg er dårlig...

Sårene har godt av å få luft, og en body som ligger konstant og gnisser mot såret høres helt dust ut. Skjermen skjønner alle er en plage.

Det varierer fra vetrinær til vetrinær: Mine vetrinærer pleier å bruke det, det er bedre å forebygge enn å behandle. Når katten min ble sterilisert var det vikarer på jobb, fordi de var på sommerferie. Hun sa at de aldri brukte det der hun jobbet men at jeg kunne velge. i og med at katten min er ekstremt vaskete valgt deg body, men fikk plaster på først. Plasteret var av innen en time. Det tok heldigvis et par dager før hun forsto hvordan hun skulle ta av bodyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

grunnen til at de bruker boddy er fordi det er mye bedre for katten en en sjerm. Jenta mi fikk også body, men jeg måte bare gi det opp da hun klarte å få den av på 5 min.

Gikk det greit med stingene uten bodyen også ?

Vi hadde kort vei til klinikken, og da ville ikke vet'en sette på skjerm (body hadde de slutte å bruke for en liten evighet siden) før hun eventuelt begynte å bli veldig opptatt av å fjene plasteret som dekket stingene og operasjonssåret.

Alt gikk helt uten problemer av noe slag, og både plaster og stingene under fikk være helt i fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra vetrinær til vetrinær: Mine vetrinærer pleier å bruke det, det er bedre å forebygge enn å behandle. Når katten min ble sterilisert var det vikarer på jobb, fordi de var på sommerferie. Hun sa at de aldri brukte det der hun jobbet men at jeg kunne velge. i og med at katten min er ekstremt vaskete valgt deg body, men fikk plaster på først. Plasteret var av innen en time. Det tok heldigvis et par dager før hun forsto hvordan hun skulle ta av bodyen.

Man ser det kjapt om katten har tendenser til å plukke, og gjør den det rekker man fint å sette på en body før noen skade skjer. Det at katten vrir seg og strever og stresser for å få av bodyen er ikke akkurat et vidunderlig helingsmiddel for såret det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...