Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke mett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i ganske lite aktivitet. Har vært slik siste mnd, ikke har jeg trent heller, men gjort husarbeid i ny og ne..

Jeg står vel opp i 10-tiden, spiser 2 skiver og egg til frokost, og da holder jeg meg "mett" til middagstid.

Så spiser jeg middag, og jeg blir sulten med EN gang :klo: Det resulterer i at jeg kan småspise hele kvelden fordi jeg aldri blir fornøyd.. Småspiser ikke godteri og masse brød eller middag, men et knekkebrød her og der, et stort glass mektig drikke, en youghurt, frokostblanding, rett i koppen, frukt etc..

Jeg drikker også minst 2,5 liter vann pr.dag..

Til middag spiser jeg feks kyllingfilet med wok, fiskekaker og grønnsaker, pizza, ja, "normal" mat..

Jeg har prøvd å kjenne godt etter, men når magen rumler så vil jeg fortsatt påstå at jeg virkelig er sulten og ikke bare kjedsomt sulten.

Hva kan dette være? Hva gjør jeg? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du bare frokost og middag?

Jeg legger opp til kveldsmat når klokken blir rundt 21... Men så blir det så mye siden jeg liksom spiser "hele" tiden.. Men jeg spiser i tillegg kvelsmat ca 5 dager i uken..

Jeg må legge til at jeg ikke er i jobb.. Jeg har i tillegg dårlig forbrenning når jeg ikke trener, og har kanskje lagt på meg 3kg gjennom sommeren..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger opp til kveldsmat når klokken blir rundt 21... Men så blir det så mye siden jeg liksom spiser "hele" tiden.. Men jeg spiser i tillegg kvelsmat ca 5 dager i uken..

Jeg må legge til at jeg ikke er i jobb.. Jeg har i tillegg dårlig forbrenning når jeg ikke trener, og har kanskje lagt på meg 3kg gjennom sommeren..

TS

Du må fordele måltidene...

Frokost

Mellom

Lunsj

Middag

Kvelds

Er ikke rart at du er sulten på kvelden...Få i deg små måltider gjennom hele dagen så vil du ikke føle slik ulvehunger...

Få i deg mer proteiner som kylling, mer fett som mandler og avocado, spis mer frukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at jeg spiser for fort.

Jeg har prøvd å spise småt tog ofte gjennom hele dagen, men det har jeg bare blitt enda mer sulten av... Jeg har i tillegg vært svimmel og rar siste mnd (månedene). Kan jeg ha fått høyt/lavt stoffskifte eller noe?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har for god tid til å kjenne etter at du har lyst på noe hele tiden.

Finn deg noe å gjøre og være opptatt med.

Om du tenker det kan feile deg noe så vil en blodprøve hos legen gi svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...