lunem Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Heihei:) Fikk så lyst å bake noen skikkelig gode kanelboller, og trenger en god oppskrift:) Ferdigpakker er No Go her i huset:) Kom med oppskrift den som vil :D
Gjest navnelapp Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Desse blir kjempegode! Trikset er å la dei heve nok, det tek alltid lenger tid enn du trur.
lunem Skrevet 13. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2011 Desse blir kjempegode! Trikset er å la dei heve nok, det tek alltid lenger tid enn du trur. Tusentakk!
Mischa Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Et tips er å bake de i muffinsformer (gjerne store), da siver ikke smør og fyllet ut på samme måte og de blir utrolig saftige! 1
Gjest navnelapp Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Et tips er å bake de i muffinsformer (gjerne store), da siver ikke smør og fyllet ut på samme måte og de blir utrolig saftige! Smart! Det finst faktisk eigne kanelbolleformer, akkurat som muffinsformer men låge og vidare. Eg kjøpte mine på Designtorget.
lunem Skrevet 16. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2011 Åh, så smart! Blir å prøve neste gang! :D Jeg har funnet ut at bollene blir utrolig saftige og smidige dersom jeg dropper å smelte smøret:) Knar romtemperert smør inn i deigen helt til slutt:)
Brunhilde Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Jeg gjør nesten som deg, lunem, jeg smuldrer smør i melet før jeg tilsetter væske. I tillegg rører jeg smør, sukker og kanel sammen før jeg smører på leiven, tror dette også bidrar til at bollene blir saftige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå