Gå til innhold

Innvendig ultralyd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til Smestad og ha innvendig ultralyd pga. blødninger utenfor mens. Jeg har bare såvidt hatt en GU tidligere, og gruer meg litt til det her. Kan noen fortelle meg hva jeg har i vente? Og kjenner noen til disse gynekologene på Smestad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om meningen var å ha "staven" lenger oppi (jeg hadde så vondt), men den var liksom bare rett innenfor åpningen. Var bare kaldt.

Skrevet

Har hatt innvendig UL i forbindelse med uønsket svangerskap, og det er ingen ting å grue seg for. UL-apparatet er en smal rund stav, på tykkelse med en finger omtrent. Gynekologen trekker et kondom utenpå apparatet, og så vidt jeg husker brukte h*n en gele eller et glidemiddel også. Innvendig kjente jeg over hodet ingen ting. Det gikk ganske raskt, og gynekologen førte apparatet litt fram og tilbake og så på skjermen sin. Under min undersøkelse så jeg ikke på skjermen, men i andre sammenhenger kan nok pasienten få se skjermen også.

Har ikke vært hos gynekologene på Smestad, så hvordan de er kan jeg ikke svare på.

Skrevet

Ikke vondt i det heletatt og ikke noe å grue seg til! :)

Skrevet

Hva skjer hvis man er jomfru og må på sånn undersøkelse? Får gynekologen utført det da?

Skrevet

Hva skjer hvis man er jomfru og må på sånn undersøkelse? Får gynekologen utført det da?

Ja. Du bør derimot gi beskjed om at du er jomfru, for da er de klar over at de må ta det enda mer forsiktig.

Skrevet

Takk for svar dere, jeg føler meg beroliget! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...