AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Hei. Hvilke prevensjon er best for avstandsforhold(på rundt 9 mnd), jeg har gått på flere forskjellige ppiller før men cerazette (minipillen) var den som passet meg best, tror jeg er følsom for hormoner. Går på Cerazette nå, men det er mye lettere å ta dem hver dag når jeg er med kjæresten min, for da må jeg liksom. Jeg husker de hver dag nå også, og har på alarm, men når den kommer er det litt sånn at jeg orker ikke eller utsetter det, fordi jeg er jo ikke med ham likevel. Sees ca en gang i mnd. Skulle gjerne ha begynt på de en uke før vi møttes men det å slutte, for så å begynne igjen hele tiden er vist ikke det beste... Kondom er igrunn utelukkende, tar mye heller minipillen istedenfor. MEN, hvilke er best for avstandsforhold der vi sees en helg i mnd.. P-ring???
She_Leiva Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Hva med p-stav eller p-sprøyte? Da trenger du jo ikke å tenke på det så ofte? Om det er hormonene i de to som er problemet, da vet jeg rett og slett ikke?
Moscato Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Jeg tåler ikke østrogen, og har innfunnet meg med at Cerazette definitivt er det greieste. Men jeg har problemer med veldig kraftige menssmerter i tillegg, så hvis jeg ikke skal gå på dem hele tiden blir jeg helt fucked. Sånn sett er det lett å ta dem uansett. Har lagt piller i lommeboka, jakkelommen, veska, hengt i en liten beholder på mobilen og nøkkelknippet. I tillegg har jeg alltid ett brett liggende på nattbordet hos kjæresten (avstandsforhold), og ett på mitt eget nattbord. Som regel er en av delene rett i nærheten når alarmen går:) 1
ludo Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 har minipiller mindre bivirkninger enn p-piller? sorry at jeg kupper tråden
Gjest Heloise Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Hadde jeg vært deg hadde jeg nok ikke brukt noe siden dere ser hverandre "sjelden", men igjen så er det sinnsykt kjedelig å måtte bruke kondom når man først møtes også. Selv brukte jeg p-ring, men hadde pauser da vi ikke møttes (for oss var det ca. 3 måneder mellom hvert møte).
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Begge de inneholder nok mye hormoner Håper noen har noe erfaring med p ring?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Ts her, ble vist postet ting her imellomtiden. Det er sikkert bare latskap fra min side, cerazette funker jo fint! men hadde vært greit å kunne "glemt" det i en mnd... noen som vet pris på p ring evnt??
Moscato Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 har minipiller mindre bivirkninger enn p-piller? sorry at jeg kupper tråden Ikke nødvendigvis. Men de arter seg gjerne litt forskjellig.
Suzy Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 P-ring er enkelt og lettvint og koster omtrent 100 kr pr måned i bruk.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 får man ikke sånn rabatt når man er under 25, jeg er 18, får d på ppiller ??
Suzy Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 får man ikke sånn rabatt når man er under 25, jeg er 18, får d på ppiller ?? Har ikke peiling. Da må du nesten spørre lege, men jeg tviler.
Gjest WendyClear Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 Man må betale egenandel på p-ring, da staten kun dekker de billigste p-pillemerkene. P-ring er helt grei i bruk egentlig, men jeg må ta den ut hver gang vi har sex for vi kan begge kjenne den. Det sies at veldig få har problemer med den under sex, så kanskje jeg bare er en av de få som har feil fasong
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #13 Skrevet 14. september 2011 Takk for svar, og WendyClear: Er du fornøyd ellers? er den verdt pengene, sånn mtp forskjellen mellom den og ppille om du har gått på ppille da? Hadde vært herlig å ikke tenkt på d i en måned liksom, og siden vi ikke møtes så mye nå gjør d ikke noe om jeg må ta den ut hver gang for blir jo ikke sååå mange ganger vi får hatt sex. Hadde kanskje vært stress å tatt ut hver dag når man var sammen liksom, men kan jo håpe på at det ikke kjennes også .. Evig takknemlig for svar, håper dere som har erfarin med p ring vil dele deres med meg Deler dere på utgiftene på prevensjon btw? Skulle jo vært naturlig det... han har sagt han kan bet, men han liksom alltid bare blitt til at jeg har gjort d, men har ikke brydd meg da han har bet bensin f.eks og sånne ting..
Gjest Heloise Skrevet 14. september 2011 #14 Skrevet 14. september 2011 Heie, neida Wendy! Jeg måtte alltid ta den ut med eksen, da var det han som kjente den. Med typen er det jeg som må ta den ut for nå gjør det vondt for meg om den er inne, han kjenner den stort sett aldri. Det er ikke stress å ta den ut hver gang. Det er bare det å huske å sette den inn igjen. Mye bedre med ring enn piller for min del, jeg glemmer å ta piller og sliter til og med å huske å ta ut og inn ringen når den skal skiftes Jeg betaler de selv. Typen betalte for kondomer når vi brukte det
Gjest WendyClear Skrevet 14. september 2011 #15 Skrevet 14. september 2011 Jeg har gått på både minipille og vanlig p-pille før, men fikk depresjoner av alle merkene jeg prøvde. P-ring ga meg ikke depresjon, og ellers ingen andre bivirkninger Jeg er gift, så deling av økonomien går helt av seg selv da vi har felles økonomi. Før vi giftet oss gikk jeg på gratis p-piller, så kostnadene var ikke en problemstilling da heller.
Suzy Skrevet 14. september 2011 #16 Skrevet 14. september 2011 Jeg har aldri hatt problemer med at hverken jeg eller kjæresten kjenner den - og er veldig fornøyd. Riktignok har den blitt med ut et par ganger under noen heftige runder, men det har ikke vært noe problem - bare hatt litt ringspillhumor og stappet den på plass igjen
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #17 Skrevet 14. september 2011 Takker igjen for svar! Hihi, ja man får jo bare ha litt humor med å ta den ut og inn igjen , men meg og typen har jo en helt teit humor så det skal nok gå fint, men hva definerer du som heftig? Vi liker det ganske røft, hvertfall når vi ikke ser hverandre så ofte så kanskje jeg burde ta ut da, er veldig redd for å få vondt der nede, men er jo bare til å prøve ut igrunn Lykkelig over at jeg ikke har hørt noe negativt om dem enda! lett å sette inn også? virker som d kan gjøre litt vondt, for den må jo "sprette" ut når du sette den opp og slipper den? eller...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå