AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Ser til stadig at enkelte bretter ut sitt privatliv i detalj på sine statusoppdateringer. Ofte tenker jeg da, at må man dele alt på facebook? Idag har bl.a en av mine venner hatt en spontanabort. Dette ble skrevet på face. Det værste er at jeg tror ikke det var så mange minuttene siden SA at statusen ble oppdatert. Ihvertfall ikke utifra tidligere oppdateringer fra idag og igår kveld. Synes det går litt langt da jeg, men det er nå min mening. Hva mener du? Kom bare på en annen statusoppdatering for en stund tilbake der en annen hadde skrivd; Mamma døde idag
Fluffe Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Nå syntes ikke jeg at de to du nevner er noe ille. Verre med folk som skal informere on avføringen til ungen sin. 2
Gjest padawan Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 da FB var nytt og spennende var vel de fleste gange ivrig på å oppdatere om alt mulig men nå har vel de fleste begyt å tenke seg om før de publiserer alt mulig rart.
Gjest Mahareth Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Jeg skjønner godt det mennesket som skrev at moren døde. Det er en enkel måte å formidle den triste beskjeden på, uten å måtte si det høyt. 11
Capricorn Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Jeg syns ikke det gjør noe at folk skriver det hvis et familiemedlem dør. Det er i det minste av stor betydning¨. Verre når de legger ut at de trener, setter på kaffe, er på do, klør i ræva......... 3
Gjest Heloise Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Folk får utlevere det de vil for min del. Det eneste jeg synes er for mye er å høre om barnas snørr, bæsj og annen kroppsvæske. 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Jeg synes det er greit å oppdatere om dødsfall, selv om jeg ikke gjør det selv. Men spontanabort er vel litt i intimeste laget, med mindre hun bare deler statusen med nære venner. Tror en del perifere bekjente av meg hadde fått kaffen og mer til i halsen dersom jeg la ut om såpass intime ting, og hun hadde raskt blitt satt på "skjult" om hun var på min venneliste... 3
Gjest ticket Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Jeg synes dødsfall er greit, det er en ok måte å få spredd ordet til mange. Kan jo være fint når man møter perifere venner på butikken at de vet hva som har hendt. Sontanabort var vel kanskje litt drøyt, men dersom man allerede har spredd ordet om graviditet på facebook så kanskje. Jeg ville uansett ikke gjort det. Jeg synes derimot at snør og bæsj er ok, men slibrige vitser i hopetall gjør at jeg trykker skjul.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Nei, så absolutt ikke! Husk at det kun er de siste 5'ish årene vi har hatt Facebook. Folk klarte seg utrolig godt før den tid også, og garantert det samme nå selv om de ikke skriver ALT på Facebook.
Gjest Survival Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Så lenge ingen flere skriver "fast og fin avføring i dag" på facebook-statusen sin, velger jeg å ikke irritere meg over det vedkomne skriver. Jeg syns det er helt greit at folk informerer om spontanaborter og død, dette vil det bli stilt spørsmål ved uansett og da er det bedre med oppklaring enn 150 spørsmål på veggen.
Gjest *smak* Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Jeg synes å rapportere om dødfall er alt for personlig.. Det er en sorg man bare deler med de aller nærmeste...
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 Jeg synes å rapportere om dødfall er alt for personlig.. Det er en sorg man bare deler med de aller nærmeste... Det er en sorg DU bare deler med de aller nærmeste. Det er ikke alle som er slik 7
Capricorn Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Jeg synes å rapportere om dødfall er alt for personlig.. Det er en sorg man bare deler med de aller nærmeste... Det er ikke dermed sagt at man deler det med alle. Jeg har egne lister og velger ut fra dem hvem som får se hva. Er det noe ikke alle skal se så velger jeg lista med de nærmeste vennene. 2
Gjest Katten. Skrevet 13. september 2011 #14 Skrevet 13. september 2011 "I dag var den fast og fin. Lukten var dog helt for jævlig og måtte bruke femti tørk før jeg ble ren." 1
Djungelvrål Skrevet 13. september 2011 #15 Skrevet 13. september 2011 Så lenge ingen flere skriver "fast og fin avføring i dag" på facebook-statusen sin, velger jeg å ikke irritere meg over det vedkomne skriver. Jeg syns det er helt greit at folk informerer om spontanaborter og død, dette vil det bli stilt spørsmål ved uansett og da er det bedre med oppklaring enn 150 spørsmål på veggen. Hvorfor i helvete har folk behov for å dele med 400 venner hvor fast avføringen til sønnen på 9 mnd er i dag????????? Tenker de som skriver slikt må mangle noen meter med sosiale antenner!!!!!
Yemima Skrevet 13. september 2011 #16 Skrevet 13. september 2011 Intime detaljer fra privatlivet kan jeg fint klare meg uten, det samme med offentlige skilsmisser og krangler.
Gjest padawan Skrevet 13. september 2011 #17 Skrevet 13. september 2011 Hvorfor i helvete har folk behov for å dele med 400 venner hvor fast avføringen til sønnen på 9 mnd er i dag????????? Tenker de som skriver slikt må mangle noen meter med sosiale antenner!!!!! så sinna vi var i dag da.
alfredas Skrevet 13. september 2011 #18 Skrevet 13. september 2011 Ser til stadig at enkelte bretter ut sitt privatliv i detalj på sine statusoppdateringer. Ofte tenker jeg da, at må man dele alt på facebook? Idag har bl.a en av mine venner hatt en spontanabort. Dette ble skrevet på face. Det værste er at jeg tror ikke det var så mange minuttene siden SA at statusen ble oppdatert. Ihvertfall ikke utifra tidligere oppdateringer fra idag og igår kveld. Synes det går litt langt da jeg, men det er nå min mening. Hva mener du? Kom bare på en annen statusoppdatering for en stund tilbake der en annen hadde skrivd; Mamma døde idag Jeg synes det er fint at folk skriver og legger ut akkurat det de vil, så lenge det er oppriktig og ærlig ment. Selv er jeg ikke så aktiv i Facebook...legger ut sjelden og lite, bare når det er noe "stort". Hadde alle gjort som meg, ville det ha blitt stille og kjedelig der.
Gjest Raggy Skrevet 13. september 2011 #19 Skrevet 13. september 2011 Jeg synes det er lavmål når folk til enhver tid oppdaterer hvor de er, hvem er interresert i det a?? Jeg ønsker ikke å opplyse folk hva jeg driver med hele tida. Eller så får folk gjøre som dem vil for min del. Jeg tar mitt ansvar og holder vennekretsen på fb ganske liten slik at jeg slipper "alt mulig rart. Det hender jeg sletter folk fordi dem poster ting jeg synes blir for dumt. Bortsett fra det så er jo mangfold gøy da!
alfredas Skrevet 13. september 2011 #20 Skrevet 13. september 2011 Bortsett fra det så er jo mangfold gøy da! Absolutt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå