Gå til innhold

Hvor mange brødskiver spiser du gejnnomsnittlig pr dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiser om oftest Ryvita knekkebrød til frokost og lunsj(4 stk til sammen) og hjemmebakte rundstykker av grovt mel av rug og hvete til kvelds(baker 2 små)

Ellers spiser jeg en del magert kjøttpålegg, mandler, kylling/kyllingkjøttdeig, avocado, gulerøtter, tomater etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 2 grove brødskiver til frokost. Utenom det spiser jeg salater og magert kjøtt og grønnsaker til middag. Mest sannsynlig en kopp suppe til kvelds med et knekkebrød til.

Men det er også dager jeg spiser 6 skiver. Men da spiser jeg 2 skiver pr måltid og ingenting utenom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til hvilke måltider?

Hva spiser du utenom?

Spiser brødskiver til alle måltider utenom middag 14-18 stk hver dag. 4 til frokost. 6-8 stk mellom frokost og middag, 2-6 mellom middag og kvelds og 2 stk til kvelds. Utenom brødskiver og middag spiser jeg av og til noe frukt, men det metter jo ikke, så er ca samme antall brødskiver uansett om jeg spiser frukt eller ikke.

Dager jeg er veldig lite hjemme spiser jeg ofte under 10 brødskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser brødskiver til alle måltider utenom middag 14-18 stk hver dag. 4 til frokost. 6-8 stk mellom frokost og middag, 2-6 mellom middag og kvelds og 2 stk til kvelds. Utenom brødskiver og middag spiser jeg av og til noe frukt, men det metter jo ikke, så er ca samme antall brødskiver uansett om jeg spiser frukt eller ikke.

Dager jeg er veldig lite hjemme spiser jeg ofte under 10 brødskiver.

Det var da voldsomt! Trener du mye?

Spiser selv kanskje tre brødskiver i gjennomsnitt. 1 til frokost, 1 til lunch og enten 1 på kvelden eller til frokost eller lunch. Og så spiser jeg middag, og helst noe frukt eller grønnsaker i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser som oftest 2 brødskiver (evt. rundstykker) om dagen.

Samme her. Stort sett to pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt! Trener du mye?

Spiser selv kanskje tre brødskiver i gjennomsnitt. 1 til frokost, 1 til lunch og enten 1 på kvelden eller til frokost eller lunch. Og så spiser jeg middag, og helst noe frukt eller grønnsaker i tillegg.

Nei, trener ikke. Men jeg vil jo spise meg mett. Blir jo ikke mett av bare 1-2 skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ingen.

Hender at jeg spiser et knekkebrød, men det er sjelden.

Hva i all verden spiser du til måltider da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Har et ganske anstrengt forhold til mat og kroppen min, så hvis jeg spiser 'brødmat' så er det isåfall lavkarbo knekkebrød. Det er veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser brødskiver til alle måltider utenom middag 14-18 stk hver dag. 4 til frokost. 6-8 stk mellom frokost og middag, 2-6 mellom middag og kvelds og 2 stk til kvelds. Utenom brødskiver og middag spiser jeg av og til noe frukt, men det metter jo ikke, så er ca samme antall brødskiver uansett om jeg spiser frukt eller ikke.

Dager jeg er veldig lite hjemme spiser jeg ofte under 10 brødskiver.

Hah! Svekling! :gjeiper:

Jeg spiser som regel rundt 20 brødskiver på en dag, og de er en del tykkere enn de man får hvis man bruker brødskjæremaskinen som de fleste butikker nå har. Middag og frukt kommer i tillegg, samt inntak av energibarer på sykkelturer. Resultat: 180 cm, bred kroppsbygning, og ca. 75 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Om jeg spiser brødskiver så blir det toppen 2 stykker om dagen.Er ikke glad i brødskiver i det hele tatt.Rundstykker er bedre og hvis vi har det så spiser jeg 1-2 av disse.

Hvis jeg ikke spiser brødskiver så blir det gjerne knekkebrød,frokostblanding,havregrøt eller evt. rester vi har i kjøleskapet.

Brødmat spiser jeg kun til ett eller to(om jeg må) måltider om dagen og muligens baguett til suppe feks. en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1-2 til frokost , 2 til lunsj , evt 1-2 til kvelds om middagen var tidelig på dagen. Til middag pasta,salat,kjøtt osv. Spiser også ca 2 frukt pr dag , og alltid sjokolade!! ( skal jo selfølgelig kutte ned på den , kanskje....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ingen.

Hender at jeg spiser et knekkebrød, men det er sjelden.

Samme her, men hos meg går det litt i perioder. Dessuten synes jeg brødskiver smaker best borte, f. eks når jeg er på besøk hos andre, på jobb eller i praksis. Nå som jeg er i en skoleperiode spiser jeg omtrent ikke brød, det frister rett og slett ikke. Ser at en over her lurer på hva man spiser til måltider hvis man ikke spiser brød, og her går det ofte i yoghurt, skyr, musliblandinger, havregryn, salat og middagsrester. Jeg er ikke opptatt av å spise lavkarbo, men synes ofte brød blir tungt og tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen mnd siden ville jeg ha sagt 2-6 skiver, alt ettersom om jeg spiste det til både frokost, lunsj og kvelds, eller bare til et av disse måltidene. Nå spiser jeg maks 2 om dagen, som regel spiser jeg kun knekkebrød. Kan gå mange dager hvor jeg ikke spiser brød i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser ikke brødskiver. Spiser kanskje en rugsprø om dagen. Ellers spiser jeg havregrøt, salat, middag og middagsrester. 1-2 frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 skiver til lunsj på jobb med magert kjøttpålegg og tomat/agurk eller egg på.

Frokost spiser jeg havregryn med melk, frukt til mellommåltid i 10 tiden og 14 tiden. Middag og fullkornsskorper som kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjeldent noe form for brød.

Til frokost i hverdagene drikker jeg alltid et glass juice. Så spiser jeg enten kornblanding/havregrøt/yoghurt med frø. I tillegg til 2-3 frukter.

Helgefrokostene består ofte av fruktsalat med yoghurt og av og til pannekaker.

Ofte spiser jeg en håndfull nøtter til frokosten også.

Formiddagsmaten i hverdagen består av en trerettersmeny. Da spiser jeg en liten salat til forrett. Vanligvis fisk, men av og til kylling til hovedrett, og så har jeg ris, og/eller grønnsaker som tilbehør. Til dessert spiser jeg enten en fruktsalat eller fromage blanc.

I helgene lager jeg meg ofte en salat til formiddagsmat, eventuelt en suppe.

Middagen/kveldsmaten deler jeg vanligvis også i tre deler.

En salat til forrett. Couscous eller pasta som base i hovedretten, og enten grønnsaker eller kjøtt til. Vanligvis blir det grønnsaker som bønner eller linser. Til dessert spiser jeg enten en frukt, en håndfull bær eller en yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...