Gå til innhold

Eggløsningstester som midlertidig prevansjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pga medisinske årsaker må jeg slutte med p-pillene et par uker, og typen vil ikke ha kondom. Han sier at det er noe som hører til i singellivet og i ubetydlige forhold, ikke mellom oss. Han sier også at det absolutt ikke føles likt ut uansett hvilken type kondom han bruker, så da vil han ikke "ødelegge" sexen mellom oss med det.

Og det er helt greit, for jeg synes egentlig det er veldig ubehagelig å bruke jeg også :sjenert:

Så det jeg lurte på er om det er mulig å bruke eggløsningstester som prevensjon, og hvordan gjøre det evt? Begynner strekene å vise som utydelige når eggløsning nærmer seg, eller er de bare positive akkurat den dagen en har eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke brukt eggløsningstester som prevensjon. Hvertfall hvis det overhode ikke passer med graviditet.

Med de aller fleste eggløsningstester er det vanskelig å tyde om eggløsningen nærmer seg. De kan vise svake streker eller ingen utslag(hvis digital) for så en dag å være positiv.

En eggløsningstest blir positiv ca 12-36 timer før eggløsning. Og med tanke på at sædcellene godt kan leve inntil 72 timer, så er det en utrygg prevensjonsmåte. Passer best når man planlegger graviditet

Men for et par uker er det vel ikke krise å måtte bruke kondom?

Skrevet

Men for et par uker er det vel ikke krise å måtte bruke kondom?

nei, det er jo det jeg har sagt til typen også, men han vil absolutt ikke. Men vi får se når det ikke blir noe som helst på et par uker om han ikke forandrer mening :wink: En ting er når en er høygravid eller nettop har født og ikke kan få noe, men når det så lett kan oppnås med noe så enkelt tror jeg ikke han blir like tålmodig :fnise:

TS

• Liker 1
Skrevet

Filler for en dum type du har XD Han får pent klare seg uten da, om han skal være på det viset. Lykke til ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...