Gå til innhold

Den nye skolesekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når 1.klassingen lemper den nye skolesekken på ryggen er det like før han bikker bakover. I sekken har han da lesebok penal og matboks. Han er ikke noen pingle av utseende heller.

Er det bare jeg som reagerer på at de nye sekkene, med bilde av lynet mc queen eller dinosaurer som det virker som er hot om dagen er veldig tunge i forhold til ungen som skal bære denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slag sekk er det?

Guttungen her har Bergans (sekk nr 2 nå faktisk), og har aldri hatt det problemet.

Skrevet

Det spørs litt på merket. Jeg ser på elevene mine at de som har Bergans ikke har noen problemer med slikt, men de som har litt mer "billigmodeller" ofte går med en svai. Dette er andreklassinger.

Skrevet

Det spørs litt på merket. Jeg ser på elevene mine at de som har Bergans ikke har noen problemer med slikt, men de som har litt mer "billigmodeller" ofte går med en svai. Dette er andreklassinger.

kjøpt på lego/ringo butikk, billig var den ikke. Ikke bergans.

Skrevet

At den var dyr, er jo pga "Figuren" på sekken å gjøre. Men det er vel kjent for alle at slike sekker ikke er noen kvalitetssekker, og er vonde for ryggen...

• Liker 5
Skrevet

Jeg trodde man pleide å løfte litt på sekkene og la barnet prøve før man kjøpte noe...

• Liker 8
Skrevet

Beckmann og Bergans kommer ofte bra ut i tester. Beckmann sine sekker er tunge og klumpete med mye ekstra dill og stæsj. I tillegg synes mange barn at lokket kommer i veien og irriterer i nakken. Bergans har nettere sekker, men likevel gode med ryggspile, hoftebelte, bryststropp og god polstring. Det er viktig å prøve sekken på barnet før man kjøper. Noen er brede over skuldrene, andre smalere, noen er lange i overkroppen osv.

• Liker 3
Skrevet

Gadd du ikke å kjenne på sekken før du kjøpte den?

• Liker 4
Skrevet

Men det behøver jo ikke si at den er god for barnet. Slike sekker pleier ofte være veldig store og firkanta.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte Beckman sin sekk da jenta mi begynte i første. Samme opplevelsen som deg, den var litt tung, og egentlig ikke så stor plass oppi. Nå i tredje trinn kjøpte jeg en Bergans-sekk, himmelvid forskjell! Lettere, bedre plass, og slipper det lokket på toppen. Var på salg på Gsport her i august og, 349 kontra 549 som var vanlig pris.

Skrevet

Jeg kjøpte Beckman sin sekk da jenta mi begynte i første. Samme opplevelsen som deg, den var litt tung, og egentlig ikke så stor plass oppi. Nå i tredje trinn kjøpte jeg en Bergans-sekk, himmelvid forskjell! Lettere, bedre plass, og slipper det lokket på toppen. Var på salg på Gsport her i august og, 349 kontra 549 som var vanlig pris.

ja det var Beckman sin jeg mente, jeg har nå erfart hvor lite praktisk den er for en 1.klassing. Mye flott dill dall og sønnen min er storfornøyd jeg syns det blir tungt for en liten rygg. Da tror jeg at det blir Bergans neste gang.

Skrevet

Kikket på hjemmesidene deres, og Bergans XO 20 liter (1 kl.) veier 1,3 kg.

Lite info på Beckman sin side, men på en test fra i fjor påstår de at den er blitt 10% lettere og veier ca 1 kg.

Skrevet

Det første jeg tenkte da jeg så hovedinnlegget var at dette måtte være Beckman-sekk. De er steintunge, opplevde det samme da datteren fikk ny sekk i 2. klasse og disse sekkene fristet pga. pynten. Neste sekk ble en Bergans.

Skrevet

Kjøp merkesekker, som bergans o.l. Da får du ikke problemet. At det er disneymotiver på sier ikke noe om kvaliteten på sekkene, o tilfelle så er det at det er laber kvalitet..

Skrevet (endret)

Kjøp merkesekker, som bergans o.l. Da får du ikke problemet. At det er disneymotiver på sier ikke noe om kvaliteten på sekkene, o tilfelle så er det at det er laber kvalitet..

Beckmann er ikke laber kvalitet, det er jo også en 'merkesekk'..

Sønnen min har Beckmann på 30L, og vi er veldig fornøyd, den er jo ikke tung i det hele tatt! Og at det er regntrekk i lokket er bare pluss.

Innlegget er endret som ledd i moderering.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Deler samme erfaring som mange andre her. Beckman-sekkene er tunge i forhold til Bergans.

Her har vi byttet ut Beckman-sekken til fordel for en Bergans, og angrer ikke på det.

Endret av Dizzy
Skrevet

Beckman er sselvfølgelig med blandt de gode sekkene.

Skrevet

Beckmann er ikke laber kvalitet, det er jo også en 'merkesekk'..

Sønnen min har Beckmann på 30L, og vi er veldig fornøyd, den er jo ikke tung i det hele tatt! Og at det er regntrekk i lokket er bare pluss.

Men hva er det TS ler så fælt av? :huh:

Lite pssssss; bergans har regntrekk i ei lomme under bunnen av sekken...

Skrevet

Men det er nå neppe regntrekket som utgjør vekten uansett.

Skrevet

Nei. :ler: Men det var det store lokket.

Kanskje de som plages med dette rett og slett ha kjøpt for stor sekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...