makkapakka Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Når 1.klassingen lemper den nye skolesekken på ryggen er det like før han bikker bakover. I sekken har han da lesebok penal og matboks. Han er ikke noen pingle av utseende heller. Er det bare jeg som reagerer på at de nye sekkene, med bilde av lynet mc queen eller dinosaurer som det virker som er hot om dagen er veldig tunge i forhold til ungen som skal bære denne?
Jannu Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Hva slag sekk er det? Guttungen her har Bergans (sekk nr 2 nå faktisk), og har aldri hatt det problemet.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Det spørs litt på merket. Jeg ser på elevene mine at de som har Bergans ikke har noen problemer med slikt, men de som har litt mer "billigmodeller" ofte går med en svai. Dette er andreklassinger.
makkapakka Skrevet 13. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2011 Det spørs litt på merket. Jeg ser på elevene mine at de som har Bergans ikke har noen problemer med slikt, men de som har litt mer "billigmodeller" ofte går med en svai. Dette er andreklassinger. kjøpt på lego/ringo butikk, billig var den ikke. Ikke bergans.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 kjøpt på lego/ringo butikk, billig var den ikke. Ikke bergans. At den var dyr, er jo pga "Figuren" på sekken å gjøre. Men det er vel kjent for alle at slike sekker ikke er noen kvalitetssekker, og er vonde for ryggen... 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Jeg trodde man pleide å løfte litt på sekkene og la barnet prøve før man kjøpte noe... 8
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Beckmann og Bergans kommer ofte bra ut i tester. Beckmann sine sekker er tunge og klumpete med mye ekstra dill og stæsj. I tillegg synes mange barn at lokket kommer i veien og irriterer i nakken. Bergans har nettere sekker, men likevel gode med ryggspile, hoftebelte, bryststropp og god polstring. Det er viktig å prøve sekken på barnet før man kjøper. Noen er brede over skuldrene, andre smalere, noen er lange i overkroppen osv. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Gadd du ikke å kjenne på sekken før du kjøpte den? 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 kjøpt på lego/ringo butikk, billig var den ikke. Ikke bergans. Men det behøver jo ikke si at den er god for barnet. Slike sekker pleier ofte være veldig store og firkanta. 2
skruf Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Jeg kjøpte Beckman sin sekk da jenta mi begynte i første. Samme opplevelsen som deg, den var litt tung, og egentlig ikke så stor plass oppi. Nå i tredje trinn kjøpte jeg en Bergans-sekk, himmelvid forskjell! Lettere, bedre plass, og slipper det lokket på toppen. Var på salg på Gsport her i august og, 349 kontra 549 som var vanlig pris.
makkapakka Skrevet 13. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2011 Jeg kjøpte Beckman sin sekk da jenta mi begynte i første. Samme opplevelsen som deg, den var litt tung, og egentlig ikke så stor plass oppi. Nå i tredje trinn kjøpte jeg en Bergans-sekk, himmelvid forskjell! Lettere, bedre plass, og slipper det lokket på toppen. Var på salg på Gsport her i august og, 349 kontra 549 som var vanlig pris. ja det var Beckman sin jeg mente, jeg har nå erfart hvor lite praktisk den er for en 1.klassing. Mye flott dill dall og sønnen min er storfornøyd jeg syns det blir tungt for en liten rygg. Da tror jeg at det blir Bergans neste gang.
Jannu Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 Kikket på hjemmesidene deres, og Bergans XO 20 liter (1 kl.) veier 1,3 kg. Lite info på Beckman sin side, men på en test fra i fjor påstår de at den er blitt 10% lettere og veier ca 1 kg.
Gjest Emera Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Det første jeg tenkte da jeg så hovedinnlegget var at dette måtte være Beckman-sekk. De er steintunge, opplevde det samme da datteren fikk ny sekk i 2. klasse og disse sekkene fristet pga. pynten. Neste sekk ble en Bergans.
Mamma1 Skrevet 13. september 2011 #14 Skrevet 13. september 2011 Kjøp merkesekker, som bergans o.l. Da får du ikke problemet. At det er disneymotiver på sier ikke noe om kvaliteten på sekkene, o tilfelle så er det at det er laber kvalitet..
loffen Skrevet 13. september 2011 #15 Skrevet 13. september 2011 (endret) Kjøp merkesekker, som bergans o.l. Da får du ikke problemet. At det er disneymotiver på sier ikke noe om kvaliteten på sekkene, o tilfelle så er det at det er laber kvalitet.. Beckmann er ikke laber kvalitet, det er jo også en 'merkesekk'.. Sønnen min har Beckmann på 30L, og vi er veldig fornøyd, den er jo ikke tung i det hele tatt! Og at det er regntrekk i lokket er bare pluss. Innlegget er endret som ledd i moderering. Yvonne (mod) Endret 13. september 2011 av Yvonne
Dizzy Skrevet 13. september 2011 #16 Skrevet 13. september 2011 (endret) Deler samme erfaring som mange andre her. Beckman-sekkene er tunge i forhold til Bergans. Her har vi byttet ut Beckman-sekken til fordel for en Bergans, og angrer ikke på det. Endret 13. september 2011 av Dizzy
Mamma1 Skrevet 13. september 2011 #17 Skrevet 13. september 2011 Beckman er sselvfølgelig med blandt de gode sekkene.
skruf Skrevet 13. september 2011 #18 Skrevet 13. september 2011 Beckmann er ikke laber kvalitet, det er jo også en 'merkesekk'.. Sønnen min har Beckmann på 30L, og vi er veldig fornøyd, den er jo ikke tung i det hele tatt! Og at det er regntrekk i lokket er bare pluss. Men hva er det TS ler så fælt av? Lite pssssss; bergans har regntrekk i ei lomme under bunnen av sekken...
Gjest Emera Skrevet 13. september 2011 #19 Skrevet 13. september 2011 Men det er nå neppe regntrekket som utgjør vekten uansett.
loffen Skrevet 13. september 2011 #20 Skrevet 13. september 2011 Nei. Men det var det store lokket. Kanskje de som plages med dette rett og slett ha kjøpt for stor sekk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå