Satellites Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Hei! Jeg har laget pikekyss noen ganger nå, og de har blitt mislykket hver gang utenom en. Hva er det som er feil? Jeg bruker samme oppskrift og samme temperatur, men de løsner ikke fra bakepapiret når de skal være ferdige og de er litt myke så lenge de står i ovnen.. Når jeg tar de ut blir de tørre... Men da er de som regel overstekt fordi jeg venter på at de skal bli tørrere i ovnen før jeg tar de ut...
Jompa Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Hei! Jeg har laget pikekyss noen ganger nå, og de har blitt mislykket hver gang utenom en. Hva er det som er feil? Jeg bruker samme oppskrift og samme temperatur, men de løsner ikke fra bakepapiret når de skal være ferdige og de er litt myke så lenge de står i ovnen.. Når jeg tar de ut blir de tørre... Men da er de som regel overstekt fordi jeg venter på at de skal bli tørrere i ovnen før jeg tar de ut... Steker du ved lav nok temperatur? Moren min pleier å steke de ved 100 grader i en times tid, for så å skru av varmen, og la de stå i ovnen over natta. Da blir de sprø utapå og myke inni..
Satellites Skrevet 13. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2011 Steker ved 125 grader... men de ble perfekte første gang, bare de andre gangene de er så..rare.. Prøvde engang med lavere temperatur, men ble samme greia da -klistra fast i bakepapiret og blir ikke tørre før jeg tar de ut av ovnen
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Kanskje du har for mye egg i? Hvis du f.eks. brukte medium str egg første gangen, og store de andre kan det forklare saken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå