Gå til innhold

Kronisk syk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei... Begynner å bli fryktelig lei av å være "syk" nå. Jeg er 18 år og venter nå på arbeidsavklaringspenger for etter avbrutt skole etter sykdom (forlanget av rektoren???? uten lov riktignok), og prøvd jobbing uten hell så føler jeg meg rimelig ubrukelig. Jeg feiler mange ting, men skal nå bli utredet (har legen sagt siden april) for å se etter en sammenheng. En sykdom min mor også har (arvelig) som jeg passer perfekt i.

Er det noen andre her som er syke og faktisk føler seg ubrukelig og er lei av at folk ser på deg som invalid fordi du ikke klarer å ha en fulltidsjobb eller å ta en utdannelse?

Føler meg mildt sagt jævlig alene siden tydeligvis de fleste er av den oppfatning at man kan jobbe uansett hvor syk man er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Har det på samme måte. Er ikke så lett å være ung og syk. Føler at livet mitt blir satt på vent, og kjenner følelsen av at andre ikke forstår.

Skrevet

Ja, føler jeg og... Og ikke bare vente LITT liksom, vente evigheter på å igjen få "nei vi vet ikke enda"...... Blæh. Men syns nesten reaksjoner og kommentarer fra andre er verre enn å være syk til tider, for det er jeg liksom vant til... Men når jeg var mindre var det mer "ååååh så TØFF jente som går på skolen selvom hun er dårlig" osv, nå er det sånn "herregud, du kan jo bare jobbe med noe som ikke plager sykdommene dine da"... Ja for finnes det noe sånt? Ikke som jeg har kommet over.

Skrevet

Ja. Også er det veldig mange som ikke ser på en som syk med mindre man har kreft eller verre ting. Men det er nå ikke sånn det er. Vanskelig å ikke møte forståelse i omgivelsene rundt seg.

Skrevet

Ja, jeg har også en arvelig sykdom som går på kroppen og min fysikk.

Jeg er så glad i å jobbe at jeg nekter å forestille meg at det en dag blir for mye. Dog er det vanligvis det som skjer.. Jeg pleier også å ikke si noe til folk, vil være mest mulig "normal" og sier at jeg ikke merker noe av sykdommen, men jeg gjør jo det.. Men prøver å undertrykke det og komme meg igjennom dagen. Hvis det en gang er noe, så er det sikkert fordi "du er så sliten".

Skjønner godt! :/

Skrevet

AB #4: Ja ikke sant... Min mor har mange alvorlige sykdommer og nå fått kreft og hun sier ihvertfall at kreft er ingenting imot de andre sykdommene så langt... Så det er jo bare tull.

AB #5: Jeg hadde DØDSLYST å jobbe, og nektet å innse det før jeg ene dagen besvimte i trappen på jobb at jeg ikke kunne mer. Måtte i tilegg få et BREV fra legen som beskrev i detalj hva jeg gjorde hvis jeg fortsatte. Så ja. Er utrolig kjipt.

Jeg tror på en måte jeg skulle klart å være fotograf (det jeg har lyst til), selvom jeg blant annet har kroniske senebetennelser i begge armene (alvorlig, får lammelser og sterke smerter), så det er jo en smal sak. Det som ikke er en fullt så smal sak er utdannelsen først pga de ANDRE sykdommene. -.-

Skrevet

Ung og syk her også, føler meg ubrukelig og misforstått..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...