AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Hva er best å velge? en betalt skole, der de tar inn hvem som helst , eller offentlig? har dere hørt noe bra om NITH?
Gjest Daenerys Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Ikke hørt mye bra om NITH nei, de jeg vet har gått der likte seg ikke og har ikke fått relevant jobb. Ville valgt høgskole eller universitet i stedet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 NITH, BI, markedshøyskolen, atlantis=søppel dvs, privathøyskoler er søppellllll... skjønner ikke hvorfor folk betaler så mye som ikke vil gi dem jobb etterhvert
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Syns det er bra at det finnes slike skoler for de med dårlig snitt for eksempel Jeg hadde veldig dårlig snitt etter vgs (2,7) og var ikke spesielt intressert i å bruke to år på å forbedre. Jeg hadde ikke sjangs til å komme inn på ernæring på offentlig høyskole og valgte derfor Atlantis, er ikke ferdig enda men så langt er jeg superfornøyd og tror ikke jeg kommer til å slite med å få meg jobb ved endt studie, i hvertfall ikke noe mer en de som har studert ved det offentlige, hvorfor skulle jeg det? Har jo hatt akkurat den samme utdanningen.. Men selvsagt, HVIS man har gode nok karakterer til å komme innpå offentlig skole vil det være dumt å velge privat mtp hvor mye det koster.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Det avhenger litt av hvilket studie, tror jeg. I hvert fall finnes det mange alternativer til en del av de teknologiske utdanningene de har på NITH som er like gode/bedre ved offentlige høyskoler og som har bedre rykte utad.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Det kommer klart an på hvilket studier det er snakk om, men på generelt grunnlag er det best å velge anerkjente studier på en offentlig skole. Jeg hadde ikke sjangs til å komme inn på ernæring på offentlig høyskole og valgte derfor Atlantis, er ikke ferdig enda men så langt er jeg superfornøyd og tror ikke jeg kommer til å slite med å få meg jobb ved endt studie, i hvertfall ikke noe mer en de som har studert ved det offentlige, hvorfor skulle jeg det? Har jo hatt akkurat den samme utdanningen.. Det har du da ikke. Atlantis sin bachelor i ernæring tilsvarer ikke noen offentlig utdanning (i den grad noe slikt i det hele tatt finnes... Det måtte vel kanskje være human ernæring eller samfunnsernæring) og kvalifiserer heller ikke for opptak til noen høyere utdanning innen ernæring på offentlige skoler.
Gjest Setareh Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 JEg skulle begynne på atlantis, men takk å pris, jeg kom meg på en offentlig høyskole! Det er mange fordeler med de offentlige, det er GRATIS, du slipper å betale tusenvis av kroner og slipper å ha all verdens gjeld, høyskolen har "bedre status" enn Atlantis, desutten så er en bachelor fra atlantis veldig lite attraktiv! Hadde jeg vært en arbeidsgiver ville jeg selvsagt valgt den som feks har studert på universitetet i oslo enn NITH eller atlantis.. Men har man ingen mulighet kan man selvfølgelig begynne på en privat skole. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Det har du da ikke. Atlantis sin bachelor i ernæring tilsvarer ikke noen offentlig utdanning (i den grad noe slikt i det hele tatt finnes... Det måtte vel kanskje være human ernæring eller samfunnsernæring) og kvalifiserer heller ikke for opptak til noen høyere utdanning innen ernæring på offentlige skoler.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Du kan ikke ta mastergraden på universitetet i oslo. Det eneste er høgskolen i akershus og andre i utlandet!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Du kan ikke ta mastergraden på universitetet i oslo. Det eneste er høgskolen i akershus og andre i utlandet! Hehe, skulle til og rette opp her nå. Kom på at det selvfølgelig ikke gikk ann i Oslo, men det skal være slik at du kan ta mastergraden i Bergen om du skaffer deg noen ekstrapoeng i kjemi eller noe Men poenget mitt er da uansett at samme utdanning eller ikke ; du blir ernæringsfysiolog!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 ja da, det blir du! og jobb får du, du blir ikke uten jobb. Masse lykke til! det er en spennende studie! Og faktisk privat eller offentlig skole, så er det krevende å bli ernæringsfysiolog, du må være kjempe flink
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 Jo, men det er kvalitetsforskjeller og. Universitet-utdannelse og en annen slapp privatskole-utdannelse er IKKE det samme. Forskjell i arbeidsmengde og stoff.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Jo, men det er kvalitetsforskjeller og. Universitet-utdannelse og en annen slapp privatskole-utdannelse er IKKE det samme. Forskjell i arbeidsmengde og stoff. Da antar jeg at du har gått ved både BI, NKF og Atlantis du da siden du vet dette. Selvfølgelig er det ikke det samme, det sier jo seg selv. Men det betyr ikke at man ikke lærer like mye og blir like godt utdannet og dyktig innenfor fagområdet sitt. Bare fordi det er lettere å komme inn.
Saral Skrevet 13. september 2011 #14 Skrevet 13. september 2011 NITH, BI, markedshøyskolen, atlantis=søppel dvs, privathøyskoler er søppellllll... skjønner ikke hvorfor folk betaler så mye som ikke vil gi dem jobb etterhvert http://www.fedon.no/Anna+Ingwardo+-+Oslo.9UFRHO2d.ips tja, vet ikke helt jeg. Finnes en del eksempler som motbeviser påstanden din i hvertfall
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #15 Skrevet 13. september 2011 Selvsagt ikke, men jeg får da tittelen ernæringsfysiolog etter tre år. Nei, du får utdannelsen «bachelorgrad» i ernæringsfysiologi fra Atlantis. «Ernæringsfysiolog» er ingen beskyttet tittel og dermed ikke noe du blir. Du kan selvsagt finne deg en jobb der det står «ernæringsfysiolog» i kontrakten, men utover det er det ingen tittel. Hehe, skulle til og rette opp her nå. Kom på at det selvfølgelig ikke gikk ann i Oslo, men det skal være slik at du kan ta mastergraden i Bergen om du skaffer deg noen ekstrapoeng i kjemi eller noe Mastergrad i hva? Det er ingenting som heter master i ernæring. Det er inndelt i ulike retninger. Det er mulig man kan få godskrevet eller særskilt vurdert enkelte emner fra Atlantis i både Oslo og Bergen, ta resten og så søke opptak (med unntak av master i klinisk ernæring som du vel aldri kan kvalifisere for grunnet manglende hospitering), men dette illustrerer bare at det altså ikke er «akkurat samme utdanningen» slik du påstår. Men poenget mitt er da uansett at samme utdanning eller ikke ; du blir ernæringsfysiolog! Hva du blir avhenger av utdannelsen din. Du har ikke samme utdannelse eller kompetanse som en med bachelorgrad i human ernæring, samfunnsernæring eller marin/akvatisk ernæring og ikke samme kompetanse. Det finnes ikke noe profesjonsstudium i ernæringsfysiolog (med unntak av klinisk) og dermed er det ikke noe man blir.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #16 Skrevet 13. september 2011 Hehe, det var da voldsomt Dette står under beskrivelsen av studiet ernæring på nettsiden til Atlantis: JOBB- OG KARRIEREMULIGHETER En Bachelor i ernæring fører frem til tittelen "ernæringsfysiolog". Tittel eller ikke, du kan nå ihvertfall jobbe som ernæringsfysiolog Og selvfølgelig kan man ta mastergrad i klinisk ernæring med bachelor i ernæring så lenge du har fagene/poengene som krevs. Og resultatet av det er jo at du blir klinisk ernæringsfysiolog. Dette står på utdanning.no: Bachelor i ernæring/human ernæring kvalifiserer til opptak til master i klinisk ernæring ved Universitetene i Oslo og Bergen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #17 Skrevet 14. september 2011 En Bachelor i ernæring fører frem til tittelen "ernæringsfysiolog". Tittel eller ikke, du kan nå ihvertfall jobbe som ernæringsfysiolog Hvis du finner noen som liker kompetansen din og føler for å kalle stillingen din «ernæringsfysiolog» i arbeidskontrakten, så joda, da kan du godt si at du jobber som «ernæringsfysiolog». «Ernæringsfysiolog» er derimot ingen bestemt yrkesutdannelse og en bachelorgrad i ernæringsfysiolog fra Atlantis er ikke det samme som en bachelorgrad i human ernæring fra UiB (og motsatt). Og selvfølgelig kan man ta mastergrad i klinisk ernæring med bachelor i ernæring så lenge du har fagene/poengene som krevs. Og resultatet av det er jo at du blir klinisk ernæringsfysiolog. Nei, det kan du ikke. Dette står på utdanning.no: Bachelor i ernæring/human ernæring kvalifiserer til opptak til master i klinisk ernæring ved Universitetene i Oslo og Bergen. Det er her snakk om bachelor i ernæring fra UiO (som ikke finnes lenger da klinisk ernæring nå har blitt et integrert profesjonsstudium ved UiO) og bachelor i human ernæring fra UiB. Du har ingen av disse og Atlantis sin grad fører ikke til den samme faglige kompetansen som disse og har heller ikke den nødvendige hospiteringen, og man kvalifiserer dermed ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #18 Skrevet 14. september 2011 Ja men som sagt, tittel eller ikke så kan man hvertfall jobbe som ernæringsfysiolog. Var strengt tatt det som var poenget mitt, og virket som du prøvde å si i mot meg på det, men da missforstod jeg og beklager det Og hvilken mastergrad er det da du mener man kan ta med Atlantis som bakgrunn?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #19 Skrevet 14. september 2011 Ja men som sagt, tittel eller ikke så kan man hvertfall jobbe som ernæringsfysiolog. Var strengt tatt det som var poenget mitt, og virket som du prøvde å si i mot meg på det, men da missforstod jeg og beklager det Joda, men i og med at det ikke er en yrkestittel med noen bestemt utdannelse (i motsetning til for eksempel sykepleier) blir det noe meningsløst å kalle seg det. Din utdannelse er for eksempel en annen enn en som har studert human ernæring ved et anerkjent universitet, selv om dere kanskje begge kan si at dere jobber med ernæringsfysiologi. Og hvilken mastergrad er det da du mener man kan ta med Atlantis som bakgrunn Ingen ved norske universiteter, vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #20 Skrevet 14. september 2011 Jeg har heller ikke tenkt å kalle meg ernæringsfysiolog med mindre jeg faktisk jobber som det. Litt rart at det står i studieprogrammet til Atlantis at med bacheloren kvalifiserer du deg til å bygge på med master da. Så jeg velger imidlertidig å tro på studieveilederene jeg har snakket med ang det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå