Gå til innhold

Uenige om navn til baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da er Bastian bedre synes JEG da...;) men smaken er som baken vettu...;)

Bastian? Er det i det hele tatt et navn? Tenker på politimester Bastian, eller at noen ikke gadd å kalle ungen sin for et såpass langt navn som Sebastian.

Jeg synes Fabian er et veldig fint navn, men er enig i at det er sånt man ikke bør trumfe gjennom. Dere bør vel heller ta en brainstorming hvor dere på hver deres kant finner navn dere liker, for så å komme frem til et kompromiss.

Tror ikke jeg og samboeren min ville blitt enige noen gang heller. Jeg synes han liker bondenavn, mens han synes jeg liker sossenavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får meg til å tenke 'Fabio' - ekkelt solbrun og innoljet fyr med langt, blondt hår :fnise:

Han var vel modell en gang i tiden?

• Liker 1
Skrevet

Enig med de andre, dere må gå gjennom aktuelle navn på nytt. Vil du virkelig at sønnen din skal ha et navn faren ikke liker?

• Liker 1
Skrevet

Fabian er for meg også "rikmannsgutt" med pripne foreldre. Jeg forestiller meg en gammel dame som sier til sin sønn "Faaaabian da, ikke bli skitten nå".

Skrevet

Ja - det er ganske drøyt å kalle ungen sin for Fabian.. stakkars unge!

Her synes jeg faktisk at du skal gi etter. Du har ingen rett til å bestemme et navn som samboeren din ikke liker - det er da like mye hans barn!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker på han tilbakestående Fabian i Hotel Cæsar :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Det finnes jo flere navn enn Fabian. Sett dere ned med en navnebok og sett merke ved navnene begge to liker.

Skrevet

Man velger navn sammen, enkelt og greit. Når samboeren din er sterkt imot navnet du har falt for, ja så må du bare legge fra deg det navnet og begynne på nytt. Dere må jo finne et dere begge kan like :)

Jeg hadde samme utfordringen da vi skulle finne navn til barnet vårt. Jeg hadde falt totalt for et navn som jeg ikke helt klarte å gi slipp på, men samboeren min likte ikke det navnet i det hele tatt. Selv om det var vanskelig, ga jeg slipp på "yndlingsnavnet" mitt og begynte letingen på nytt. Og plutselig fant vi et navn som begge to umiddelbart likte, og dermed valgte vi naturligvis det navnet. Og i dag er jeg veldig glad for at samboeren min satte foten ned. Navnet jeg hadde falt for i utgangspunktet ville overhodet ikke passet til vår lille bajas :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Man velger navn sammen, enkelt og greit. Når samboeren din er sterkt imot navnet du har falt for, ja så må du bare legge fra deg det navnet og begynne på nytt. Dere må jo finne et dere begge kan like :)

Helt enig.

Og navnet Fabian har jeg personlig ikke sansen for, men smaken er som baken.

Skrevet

Jeg tror det veldig ofte er sånn at kvinnfolka har jobben med å finne fine navn mens mannfolka vraker. Helt til hun har et forslag som kommer gjennom nåløyet.

Jeg hadde ikke tenkt mer på et navn som mannen absolutt ikke liker, selv om det er kjipt. Hva slags navn er det han liker da? Har han noen andre på hånda?

Skrevet

Jeg tenker på han tilbakestående som var med i hotell cæsar for maange år siden. Hehe

Haha! Det var det første som slo meg også!

Enkelte navn får man bare visse assosiasjoner til, og klarer aldri å glemme det..

Skrevet

At folk får assosiasjoner til en såpeserie framfor politikk sier vel mer om dem, synes jeg.

• Liker 2
Skrevet

At folk får assosiasjoner til en såpeserie framfor politikk sier vel mer om dem, synes jeg.

Kunne ikke brydd meg mindre om politikk! Null interesse for det rett og slett!

Skrevet

Jeg tenker på rike pappagutter, og uttrykket "fy fabian". Uttrykket er fremdeles en del brukt i dag, om enn ikke like mye som tidligere. I uttrykket er fabian antakelig en erstatning for faen (= fanden = djevelen).

Jeg liker det ikke spesielt godt. Sånn til vanlig tenker jeg på det som et av de mest sossete navnene av alle sossete navn. Et navn som blir gitt for å symbolisere at foreldrene har nok penger til å bo på rett side av elva.

Skrevet

Emrik er ett navn som er tøft synes jeg!!! :) herlig!!!:)

Det er ikke et vanlig navn, og man kommer garantert ikke borti Emrik A, Emrik L osv i barnehager/skole..:)

Skrevet

Da hadde jeg stavet det Fabijan, hvertfall. Da blir det litt mer spesielt.

Skrevet

Da hadde jeg stavet det Fabijan, hvertfall. Da blir det litt mer spesielt.

Sånn for å være sikker på at ungen må stave navnet sitt fra for å få det riktig for evig og alltid?

For det kommer til å skje over alt. At folk hører Fabian, og staver det Fabian når de skriver det. (Fabijan vil bli oppfattet som en feilskriving, og "rettet".)

Synes det er idiotisk å skrive navn på en spesiell måte for å få et spesielt navn.

Hva med å velge et navn som er uvanlig i seg selv, og stave det normalt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...