AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Hei ! Mannen min har bursdag neste uke, og jeg tenker å gi han suprise med masse annet og ønsker å lage kake for ham.. Har noen av dere en god oppskrift på kake?
janni123 Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Hei ! Mannen min har bursdag neste uke, og jeg tenker å gi han suprise med masse annet og ønsker å lage kake for ham.. Har noen av dere en god oppskrift på kake? Hello så hyggelig, jeg har en oppskrift jeg fant på nette noen mnd tilbake når jeg skulle bake kake til bursdag. Fant en utrolig god skjokoladekake som jeg absolutt anbefaler, den er veldig god. Ble spist opp med en gang. jeg kuttet ned på sukkere for det ble litt i meste laget. Ingredienser Røre: 400 gram smør 4 1/2 dl. vann 9 dl sukker (ja, det er kjempemye!) 9 dl hvetemel 1 ts salt 4 ts bakepulver 4 ss kakao (Nesquick) 4 egg 2 1/2 dl lettrømme Smelt smøret. Alt røres sammen. Haes i smurt langpanne. 180 grader i 30-40 minutter. Nederste rille. Glasur: 100 gram smør 6 ss melk 4 ss kakao 350 gram melis 1 ts vaniljesukker Tilberedning Smelt smøret. Trekk fra platen og tilsett resten. Bland godt. Haes på avkjølt kake. Pynt med kokosmasse om du vil.
^^Belle^^ Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Oreopai: Ingredienser: 3 ruller oreokjeks (42 stk) 57 g smør 227 g myk Philadelphiaost 67 g sukker (+ litt til å ha oppi kremfløten) en kartong kremfløte (3,33 dl) Slik gjør du: Knus to ruller oreokjeks (28 stk). Smelt smøret og rør det sammen med kjekssmulene til en smulete deig. Trykk deigen nedi og oppover sidene på en paiform. Sett formen i kjøleskapet mens du lager fyllet. Bland Philadelphiaost og sukker fluffy. Visp kremfløten stiv i en annen bolle og smak til med sukker. Vend kremfløten i osteblandingen. Grovknus (jeg brukte pulseringsfunksjonen på foodprocessoren 6-7 ganger) resten av oreokjeksene og ha 3/4 av kjeksen oppi fyllet. Hell fyllet over oreobunnen og strø resten av de grovknuste kjeksene over som pynt. Avkjøles i et par timer til fyllet har stivnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå