Gå til innhold

Hjelp jeg skal holde en tale

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Min lillesøster skal stå brud i mai til neste år. Og da må jeg som storesøster holde en tale for henne. Har også tenkt på å dikte en sang (men det klarer jeg dessverre ikke, så jeg har gitt opp).

Hva er det vanlig at man sier i en slik tale? Finnes det noen sider på Internett som kan gi meg forslag? Jeg har aldri vært i et bryllup før, så jeg er helt blank. Kan noen hjelpe meg med none forslag?

enig_animasjon.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du bør ha med noen morsomme historier fra barndommen/ungdommen hennes. Kanskje du som storesøster husker ting som hun ikke husker?

Ta med de positive egenskapene som gjør at du setter så stor pris på henne, og det er fint og avslutte talen med lykkeønskninger og en skål

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Skjønner deg godt, jeg!!!

En variant av en tale jeg synes er koselig, er å kjøpe inn noen roser. På hver rose fester du en lapp med en egenskap søsteren din har. Dette kan være morsomme, vennlige, rampete osv egenskaper; moro å ta litt variert og forskjellig så ikke alt blir "snilt".

Du snakker da litt om egenskapen før du gir søsteren din rosen, og går videre til neste egenskap.

Du kan også feste små dikt eller rim på rosene som beskriver hendelser og historier fra din søsters liv.

Håper du skjønte hva jeg mente. Bare så vidt at jeg skjønner det selv.....icon_smile.gif

Lykke til!

Hilsen meg

PS: Denne metoden har utallige variasjonsmuligheter - du kan gjøre det helt som du vil. Det beste med den er at du slipper å holde talen utenat!! Her er det lov (og naturlig) å se på lappene!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...