Gå til innhold

Hjemme rundt midnatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, om 2 dager skal jeg på ferie.

Men når jeg kommer hjem igjen, så er det slik at jeg lander på gardermoen litt før midnatt, og må da inn til Oslo S, for å ta T-banen hjem..

Noe som jeg er ganske skeptisk til, leser om alle disse voldektene som foregår rundt omkring i landet, spess Oslo. Så hva ville dere gjort?

Jeg for min del har jo ikke noe lyst å spasere rundt på Oslo S 1 på natta...

Om det kanskje heller kunne vært å sove ett par timer på flyplassen for så å dra videre? x]

Sånn sett er det jo så bra å være skeptisk til forskjellige ting, da vet man ivertfall at man trår forsiktig å passer på seg selv - skal, skal ikke....-

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

du kan jo ta en taxi slik at du er der akkurat i det t-banen skal gå? (alternativt helt hjem, om det er en mulighet) Eller høre om noen har mulighet til å hente deg mot bensinpenger?

Endret av Namine
Skrevet

Vel... jeg landet rundt midnatt hver gang jeg var utenlands. Klarte alltid å komme meg på siste flytog til Oslo, og rakk som regel siste trikk hjem , som gikk klokka 00.50 fra Jernbanetorget.

Jeg har aldri vært redd så da jeg har ventet alene på trikken, jeg ser normal oppegående ut og det var alltid ordentlige folk her og der så jeg følte ikke jeg skulle bli overfalt mitt på jernabanetorget.

Skrevet

Jeg har selv tuslet rundt på Oslo S kl 0100 om natta, og det er mistrøstige greier.

Om du virkelig ikke vil gå på Oslo S midt på natta, kan du ta taxi. Det anbefaler jeg :)

Skrevet

Akkurat Oslo S er vel ikke verste stedet å oppholde seg. Der er det hele tiden folk og vakter, og sånn sett veldig lite ideelt for en overgriper å ta seg til rette.

Er verre med stykket du må gå fra t-banen og hjem, i så fall.

Skrevet

Oslo S er ikke noe farlig, i alle fall ikke delen fra toget til T-banen. Taxi er jo akkurat like skummelt, jeg har hørt så mange skrekkhistorier nå, at for meg er det å sette meg i en taxi akkurat det samme som å sette meg inn i en bil med en fremmed.

Angående å ta t-banen så sent: Du burde sjekke rutene, for de pleier å slutte å gå like etter midnatt. Det er ikke sikkert du rekker det hvis du er på gardermoen rundt midnatt.

Skrevet

Jeg ville tatt Flytoget til Oslo S og t-banen fra Jernbanetorget, akkurat slik som planlagt. Livet må liksom gå videre, til tross for økende antall overfallsvoldtekter.

Eventuelt ta taxi fra Gardermoen strake veien hjem til døra hjemme.

Skrevet

Jeg hadde hvertfall ikke giddi å sove på flyplassen. Da må du jo sove der i seks timer eller noe, før flytoget begynner å gå igjen.

Jeg hadde tatt buss eller flytog inn. Men det kommer an på hvilken bane du skal ha om du rekker videre. Flybussene (Flybussen og Flybussekspressen) stopper jo mange flere steder, så kanksje noen av dem stopper nærmere der du bor?

Jeg har aldri vært redd i sentrum, det er jo vakter og folk rundt. Voldtektene skjer vel mest på folketomme steder.

Du får sjekke bussene og om når siste bane til deg går. Siste går ofte før ett, i alle fall, og det tar jo en halvtimes tid fra Gardermoen og inn. Evt får du ta taxi fra oslo s og hjem.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...