Gå til innhold

P-piller og slanking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom man ønsker å gå ned i vekt, vil effekten av slankingne være større om man slutter på p-pillen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er individuelt. Noen opplever at de har gått ned i vekt uten piller, andre opp. Om du føler at p-piller har så stor innvirkning på vekta di så hadde jeg iallefall først begynt å se meg om etter hva annet som kan være problemet.

F.eks beveger du deg nok?

Spiser du altfor mye?

Spiser du altfor lite?

Mange vil nok skrive fra seg ansvaret over på p-pillene, men det har da ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri møtt ei tynn/slank jente som har gått opp i vekt av p-piller, for å si det sånn. Har dog hørt en del lubne jenter skylde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gått opp i vekt pga av p-pillebruk. Jeg har gått opp noen kilo og det skyldes at jeg har drukket med alkohol enn tidligere, samt spist påfølgende mer usunn mat. Derfor lurer jeg bare på om det ville være enklere å gå ned i vekt om jeg kutter ut p-pillen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke opp et gram da jeg begynte på pillen, og jeg heller hverken ned eller opp da jeg sluttet ti år etterpå.

Enkelte skylder på pillen for vektøkning. Hormonene kan gi noe mer matlyst for enkelte, og kan føre til at vann binder seg i kroppen. Men som alltid er vektøkning, og vektreduksjon, snakk om kalorier inn og kalorier ut. Så om du spiser sunt og trener vil ikke p-pillene ha noe som helst å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt du kan gå opp i vekt av p-piller fordi du får mye vann i kroppen. Har vel ikke noe med kosthold og mosjon å gjøre.

Men om man har lagt på seg 10 kg så er det litt for dumt å bare legge skylden på p-pillene =) man kan alltid trene mer. Mange gidder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det var tilfeldig for meg men, da jeg prøvde å gå ned litt for en stund siden. Hadde hatt samme rutiner med trening og samme sunne kosthold over en lengre periode, men vekten stoppet mer eller mindre opp før jeg egentlig var fornøyd. Etter at jeg av helt andre årsaker sluttet på pillen raste jeg ned til mål. Der har jeg holdt meg siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg raste ned i vektlitt etter at jeg sluttet på ppillen ifjor uten å GJØRE NOEN ENDRINGER..og har holdtr meg der siden..vi snakker kanskje om 5-6 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Jeg har vell egentlig innsett at det er vanskeligere å gå ned i vekt mens man går på p- piller. Kroppen er jo på sett og vis "gravid" mens man går på pillen, og da vil den muligens holde bedre på energien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Jeg har vell egentlig innsett at det er vanskeligere å gå ned i vekt mens man går på p- piller. Kroppen er jo på sett og vis "gravid" mens man går på pillen, og da vil den muligens holde bedre på energien?

Jeg går på pillen...gjort i mange år...har fremdeles gått ned i både fettprosent og vekt...

Et mindre tall får kanskje mer "vann" i kroppen når de starter med pillen, men det skal regulere seg selv om en har rett kosthold og trener...ellers er det mange som bruker pillen som undskylding for at de legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke brukt p-pillen som unnskyldning for at jeg har gått opp i vekt.

De forskjellene jeg har merket er at jeg føler meg litt trøttere og "tyngre" i kroppen. Jeg har ikke gått på pillen i mer enn 7mnd, men kroppen bør vell ha stabilsert seg etterhvert nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke brukt p-pillen som unnskyldning for at jeg har gått opp i vekt.

De forskjellene jeg har merket er at jeg føler meg litt trøttere og "tyngre" i kroppen. Jeg har ikke gått på pillen i mer enn 7mnd, men kroppen bør vell ha stabilsert seg etterhvert nå?

Mente ikke å pin pointe noen...snakket mer generelt. Folk reagerer forskjellig på forskjellige p piller...for meg er Loette helt supert, merker ikke noe til dem...noen tåler andre merker bedre, noen takler ikke p piller i det hele tatt...en må finne ut hva som fungerer for seg selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...