Gå til innhold

Egenmelding

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg tok ut en egenmelding onsdag forrige uke, begynner jeg da på en ny periode om jeg tar ut en ny egenmelding imorgen? Eller har jeg bare 2 dager igjen av den forrige perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel ha jobbet 16 dager før du tar ut en ny egenmelding. Og du får ikke med deg dager over (regner med at du ikke jobber i en IA-bedrift, der kan du ta ut inntil 24 enkeltdager, og inntil 8 dager i strekk) i en ny egenmelding.

Skrevet

Du begynner på ny periode, men det må gå 16 dager mellom hver egenmelding, så du har ikke lov å ta ny egenmelding nå.

Skrevet

OK. Jeg begynner på en ny periode, og får ikke bruke de 2 dagene som er igjen fra forrige periode?

Skrevet

Du får ikke bruke egenmelding. Du må ha sykemelding fra legen din...

Skrevet

OK. Jeg begynner på en ny periode, og får ikke bruke de 2 dagene som er igjen fra forrige periode?

Nei. Egenmeldingsdager er ikke feriedager...

Skrevet

Takk skal dere ha!

Er sjelden syk, så tenker ikke så mye på hvordan det fungerer.

Skrevet

Du har 4 egenmeldinger a 3 dager pr år. Om du bruker 1 eller 2 eller 3 sammenhengende dager, så har du brukt opp 1 egenmeldingsperiode. Da har du 3 egenmeldingsperioder igjen. Det må være 16 dager mellom hver egenmeldingsperiode.

Bruker du 3 egenmeldingsdager men er syk dag 4 må du ha sykemelding fra lege. Har du brukt egenmelding og blir syk innen 16 dager, må du ha sykemelding fra lege fra dag 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...