MissBradshaw Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Når jeg tok ut en egenmelding onsdag forrige uke, begynner jeg da på en ny periode om jeg tar ut en ny egenmelding imorgen? Eller har jeg bare 2 dager igjen av den forrige perioden?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Du må vel ha jobbet 16 dager før du tar ut en ny egenmelding. Og du får ikke med deg dager over (regner med at du ikke jobber i en IA-bedrift, der kan du ta ut inntil 24 enkeltdager, og inntil 8 dager i strekk) i en ny egenmelding.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Du begynner på ny periode, men det må gå 16 dager mellom hver egenmelding, så du har ikke lov å ta ny egenmelding nå.
MissBradshaw Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2011 OK. Jeg begynner på en ny periode, og får ikke bruke de 2 dagene som er igjen fra forrige periode?
mp84 Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Du får ikke bruke egenmelding. Du må ha sykemelding fra legen din...
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 OK. Jeg begynner på en ny periode, og får ikke bruke de 2 dagene som er igjen fra forrige periode? Nei. Egenmeldingsdager er ikke feriedager...
MissBradshaw Skrevet 12. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2011 Takk skal dere ha! Er sjelden syk, så tenker ikke så mye på hvordan det fungerer.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Du har 4 egenmeldinger a 3 dager pr år. Om du bruker 1 eller 2 eller 3 sammenhengende dager, så har du brukt opp 1 egenmeldingsperiode. Da har du 3 egenmeldingsperioder igjen. Det må være 16 dager mellom hver egenmeldingsperiode. Bruker du 3 egenmeldingsdager men er syk dag 4 må du ha sykemelding fra lege. Har du brukt egenmelding og blir syk innen 16 dager, må du ha sykemelding fra lege fra dag 1.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå