AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 hva er koketiden på lapskaus? Så vidt jeg vet så skal lapskaus bare varmes opp i kjele, ihvertfall de på boks
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Så vidt jeg vet så skal lapskaus bare varmes opp i kjele, ihvertfall de på boks Du har rett i det. Men jeg mener selvfølgelig hjemmelaget lapskaus. Skulle vel kanskje tatt det med i spørsmålet, men det tenkte jeg ikke på da. Så da blir det: hva er koketiden på hjemmelaget lapskaus? ts
tusse75 Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Til grønnsakene er gjennomkokte. sånn sirka 20 min. Tar litt mere tid å skrelle, skjære opp synes jeg.
Gjest tina69 Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Du har rett i det. Men jeg mener selvfølgelig hjemmelaget lapskaus. Skulle vel kanskje tatt det med i spørsmålet, men det tenkte jeg ikke på da. Så da blir det: hva er koketiden på hjemmelaget lapskaus? ts Kommer helt an på hvilket kjøtt du bruker.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Til grønnsakene er gjennomkokte. sånn sirka 20 min. Tar litt mere tid å skrelle, skjære opp synes jeg. Grønnsakene er jo ikke myke etter bare 20 minutter. Ikke alle er helt myke etter 45 min heller, den gangen jeg ble mest fornøyd var da jeg kokte lapkausen i 70 min. Synes bare det er så lang koketid, og kjedelig å vente så lenge. Kjøtt varmer jeg bare opp de siste minuttene, siden jeg bruker kjøtt som kokt/stekt fra før. A.o.t har jeg røkt kjøttpølse, dette tar jeg også i på slutten. ts
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Spør du bare for å ta dem som svarer i feil, ts?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Spør du bare for å ta dem som svarer i feil, ts? NEI! Hvorfor skulle jeg gidde det? Grunnen til at jeg spør er fordi at jeg lurer på hva egentlig koketiden på hjemelaget lapskaus er. Synes det er lenge å koke i over en time.
tusse75 Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Jeg aldri har kokt en lapskaus lengre enn 30 min (og da mener jeg grønnsakene). Skjønner ikke hva slags grønnsaker trenger lengre koketid enn dette! Dei er jo oppskjært i små biter! Men du kan jo koke og så finner du ut det selv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå