Gå til innhold

Er Bichon Havanaise den rette hunden for oss?


Jens

Anbefalte innlegg

Har gjort endel research og foreløpig ser det ut som om dette er den rette rasen for oss.

Vi ønsker:

En hund som er veldig familievennlig. Som elsker barn, og leke og kose med familien.

En hund som trenger minimalt med trim/turer

En hund som bjeffer/gneldrer lite

En hund som ikke må ut i all slags vær, og som nøyer seg med små tissepauser i haven innimellom

En hund jeg kan ta med på jobben, og som kan ligge rolig ved siden av meg, men som også kan være hjemme alene innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom til å tenke på mops da jeg leste lista di. De er visstnok barnevennlige og krever ikke særlig lange turer, men når det gjelder turbehov kommer det nok mye an på hva man gjør det til og hvilke vaner man gir hunden.

Har du prøvd Canis' rasevelger?

Den må selvsagt brukes kun veiledende, men kan i alle fall gi en pekepinn :)

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: hørtes ut som beskrivelsen på min Havanese :)

Men de krever mye pelsstell, om du ikke klipper de,og mange KAN få seperasjonsangst om de ikke får grundig tilvending,!

De er ekstremt sosiale dyr, og du må påberegne at du har en tass i helene nesten hele tiden..

Vår går fjellturer på 4-5 timer, men under dårlige værforhold hjemme så holder det også med kjappe tisseturer..

De er meget smarte små vesner og liker og bruke hodet, så jeg anbefaler valpekurs og evt kursing vidre!

Vi kunne ikke vært mere fornøyd med vårt valg, han er med overalt og er en meget sosial liten krabat som leker godt med store & små andre hunder...

Det med bjeffing vil jeg si er individuelt, jeg har møtt noen gneldrere og noen som vår.. stille, men varslende når det kommer folk på gården..

Lykke til med valg, håper dere/du har tenkt dere GODT om :D

ps: må bare legge til hvor mye glede han og barnet vårt har av hverandre!! De er som søsken...

Veldig koslig og rørende og se hvordan han reagerer når barnet kommer hjem, eller vi møter noen som kan se ut som barnet!! Han logrer skjelden, men da går halen og du ser han forventer kooos og lek og moro :D

Endret av sol i sinnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...