Gå til innhold

to konfirmasjonsfester

Fremhevede innlegg

Gjest Ikke innlogget n
Skrevet

Jeg tror i det fleste tilfeller klarer begge familiene å skape en fin fest for konfirmanten. Det finnes dog tilfeller der man ikke gjør det. Jeg hadde konfirmasjon i fjor, og gikk i hele to år og grudde meg i forkant. Ville en i ekssvigerfamilien klare å holde masken den dagen, eller ville h*n ødelegge dagen for oss alle? Det var også et par i ekssvigerfamilien som tenkte likedan, og en stund vurderte jeg å ha to selskap eller ev ha noen til middag og andre til kaffe.

Mot all forventning, gikk det strålende for vår del, vi hadde alle en kjempeflott dag, og både små og store storkoste seg.

Men for vår del var det et sjansespill, og jeg vil aldri dømme noen som velger å ha to selskap. Det kan ligge så utrolig mye vondt og sårt bak, og man velger kanskje å ha to selskap fordi man vet at felles fest vil rett og slett bli fæl...

For min egen del ble det i forkant kun et par kilo i minus, samt noen uker med dårlig nattesøvn og hodepine. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere dele dagen slik at konfirmanten spiser middag med en familie mens den andre familien spiser et annet sted og konfirmanten kommer til kaffe og kaker?

Bør ikke konfirmanten velge hva som passer best, men to selskap kan bli mye på en dag og det er ikke sikkert en 14åring klarer å se det og det kommer selvfølgelig an på avstanden mellom hjemmene.

Feirer dere delt på samme dag, vil ikke feiringen bli amputert for andre enn foreldrene og familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...