Gå til innhold

to konfirmasjonsfester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min datter skal konfirmeres og det blir ett selskap hos meg og ett hos far.

Er det vanlig å ha det to dager på rad eller to helger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man burde jo hvertfall ga det samme helg som hun jo formerer seg da.

Vanlig er det vel uansett ikke å ha to selskaper.

Skrevet

Jeg mener at dere burde klare å lage et selskap for henne, i stedet for å splitte det opp i to. Men må det bli to, vil jeg si at dere bør velge å ha selskapene samme helg. Men det er litt rart å velge å ha en fest dagen etter hun egentlig har konfirmert seg, for da blir det jo egentlig bare den ene siden som får være med på selve dagen og den andre siden må ta til takke med dagen etter. Jeg ville strekt meg langt for å ha alt på samme dag

Gjest Purple Haze
Skrevet

Er det så vanskelig å få til at begge familiene går overens en eneste dag, for konfirmantens skyld?

Jeg ville i så fall valgt å ha begge selskapene samme helg som hun faktisk blir konfirmert.

• Liker 2
Skrevet

Min svoger og hans tidligere kone, valgte å ha to konfirmasjonsfester. Den ene hadde festen umiddelbart etter sermonien, mens den andre holdt fest helgen etter.

Når neste mann skal konfirmeres blir det snudd på rekkefølgen, slik at begge foreldrene får oppleve å ha festen etter sermonien.

For konfirmantens del tror jeg det er best å ha fest to helger på rad. Det kan ellers bli litt mye inntrykk for en ungdom i løpet av en helg.

Skrevet

Jeg blir ganske oppgitt over foreldre som ikke kan samarbeid EN dag i løpet av hele barnets ungdomstid....!

Skal ungen måtte ha TO bryllupsfester også når den tid kommer???

ÅHR! :kjempesinna:

• Liker 10
Skrevet

Vi kommer - når den tid kommer - til å la mitt stebarn få to fester. Han har bio foreldre som ikke kommuniserer whatsoever. Det har også vært mye advokatmat i dette tilfellet, og samvær er styrt av retten. Det er to familier som ikke har hatt noe med hverandre å gjøre siden barnet ble 7 mnd. Jeg har ikke noe problem med å oppføre meg, ta meg sammen osv en dag - men i dette tilfellet ville det vært helt håpløst med en felles feiring. Så før dere dømmer oss som av ulike grunner velger to feiringer, husk at det kan tenkes at det er gode grunner til det.

Skrevet

Synes det er mest praktisk med to feiringer, jeg. Så slipper man å forholde seg til spøkelser og dinosauruser fra fortiden.

Skrevet

Man burde jo hvertfall ga det samme helg som hun jo formerer seg da.

Vanlig er det vel uansett ikke å ha to selskaper.

Er det ikke litt tidlig at 14-15 åringer driver og formerer seg? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir ganske oppgitt over foreldre som ikke kan samarbeid EN dag i løpet av hele barnets ungdomstid....!

Skal ungen måtte ha TO bryllupsfester også når den tid kommer???

ÅHR! :kjempesinna:

Kunne ikke vært mer enig.

Man må da kunne være siviliserte EN dag for barnas skyld????

Skrevet

Herre Jesus.

Ingen vet hva som er årsaken til at TS og eks velger å ha 2 fester. Lugna ned....... :kjefte:

Gjør det som konfirmanten vil, ha det gjerne samme helg, da kan evt. gjester som må reise langt få med seg seremonien selv om de ikke er med på festen samme dag.

• Liker 2
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig.

Man må da kunne være siviliserte EN dag for barnas skyld????

Jeg blir så forbannet når jeg leser deres drittslenging. Hva vet vel dere om der for eksempel er vold som er inne i bildet? :kjempesinna:

Barna har i enkelte tilfeller det best om festen blir hold hver for seg.

Skrevet

Jeg blir så forbannet når jeg leser deres drittslenging. Hva vet vel dere om der for eksempel er vold som er inne i bildet? :kjempesinna:

Barna har i enkelte tilfeller det best om festen blir hold hver for seg.

Nei jeg vet ikke hvorfor, men jeg vet dessverre at mange "bare" er uvenner og ikke klarer ta seg sammen for en dag selv om det er for barna.

Gjest navnelapp
Skrevet

Enig med Jannu (sjølv om det er ei avsporing av den opprinnelege tråden). Med mindre det ligg ei historie bak om kriminelle handlingar mot kvarandre så meiner eg det er foreldra si sure plikt å ta seg saman og lage ein felles fest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir så oppgitt over dere som mener dere kan dømme andre for de valgene de tar! Ts har ikke sagt noe om hvorfor to selskap oppleves nødvendig, likevel kommer dere m surt oppgulp om å ta seg sammen for barnas skyld. Det har åpenbart ikke falt dere inn at det nettopp er for barnets skyld at man gjør det på den måten. Å nei da, da kommer de perfekte og vet best....

Skrevet

TS har sagt at grunnen til at de ikke vil ha festen er at foreldrene ikke har snakket sammen siden barnet var 7 mnd. Ikke noen grunn om vold eller annet.

Skrevet

TS har sagt at grunnen til at de ikke vil ha festen er at foreldrene ikke har snakket sammen siden barnet var 7 mnd. Ikke noen grunn om vold eller annet.

Så dere mener at det er grunn til å dømme fordi dere ikke vet hele bakgrunnen?

Jeg kjenner ikke TS og vet ikke om det er vold inne i bildet, men i alle andre tilfeller da? Dømmer dere helt vilkårlig fordi dere aldri har sett feks mor med blåveis?

Søsteren min fikk beskjed av oss gjester at vi ikke kom til hennes sønns konfirmasjon om hun inviterte eks. fordi, noen av oss gjester sannsynligvis hadde gitt ham juling. Etter 10 års psykisk og fysisk terror klarte hun endelig å dra fra ham. Etter han hadde knust hennes selvtillit, trygghet og kjeveben, mener dere fortsatt at hun skulle ha oppført seg fint for sønnens skyld? Om du AB feks. var mor til en i klassen til min nevø, og ikke kjente hverken min søster eller nevø. Og fikk høre av ditt barn at det skulle arrangeres 2 fester, ville du da også ha brust opp og snakket om at folk må ta seg sammen?

Skrevet

Kanskje konfirmanten selv faktisk ønsker to selskaper. Mange barn er ikke så vant til å ha begge foreldre og slekt på hver side sammen, og det kan sikkert føles mere avslappende for mange å ha det delt..

Skrevet

Gjør det som konfirmanten vil, ha det gjerne samme helg, da kan evt. gjester som må reise langt få med seg seremonien selv om de ikke er med på festen samme dag.

Godt argument, då har jo begge familiane (f.eks. besteforeldra) mulighet for å gå i kyrkja/seremonien. Om den eine feiringa blir helga før eller etter har jo ikkje dei med litt reiseveg mulihet for dette.

Her er det ikkje uvanlig å ha konfirmasjonsfest på lørdagen, og så konfirmasjon i kyrkja søndagen. Om festen er etter kyrkjetid på søndagen må nokon reise tidligare frå festen/evt kjem veldig seint heim.

Så eg ville sagt fest lørdag og søndag i samme helga.

Gjest navnelapp
Skrevet

Så dere mener at det er grunn til å dømme fordi dere ikke vet hele bakgrunnen?

Jeg kjenner ikke TS og vet ikke om det er vold inne i bildet, men i alle andre tilfeller da? Dømmer dere helt vilkårlig fordi dere aldri har sett feks mor med blåveis?

Søsteren min fikk beskjed av oss gjester at vi ikke kom til hennes sønns konfirmasjon om hun inviterte eks. fordi, noen av oss gjester sannsynligvis hadde gitt ham juling. Etter 10 års psykisk og fysisk terror klarte hun endelig å dra fra ham. Etter han hadde knust hennes selvtillit, trygghet og kjeveben, mener dere fortsatt at hun skulle ha oppført seg fint for sønnens skyld? Om du AB feks. var mor til en i klassen til min nevø, og ikke kjente hverken min søster eller nevø. Og fikk høre av ditt barn at det skulle arrangeres 2 fester, ville du da også ha brust opp og snakket om at folk må ta seg sammen?

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...