AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Har holdt på med en fyr i tre uker, og selv om jeg har sagt at dette er noe jeg tar rolig, spør han ofte "hva vi er" og "hva jeg vil". Jeg sier at jeg koser meg som det nå, og vi skal ikke se bort ifra at det blir mer etter hvert. Tror ikke han er så fornøyd med det svaret siden han spør ganske ofte:p Nå har han spurt om å få ta meg med hjem, begynt å kysse meg offentlig, og har fjernet singelstatusen på fb (ikke satt seg som "i forhold" da, heldigvis) og jeg kjenner det blir litt mye:p jeg kunne godt tenkt meg å bli kjæresten hans, men jeg bruker som regel 6 mnd på å ta en slik avgjørelse, og enda lengre for å møte foreldre hva som står på fb eller hva andre tenker betyr ikke så mye for meg, så dette blir litt rart for min del. Er det flere som er litt tilbakeholden uansett hvor godt man liker en fyr??
Gjest Purple Haze Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Har du en regel på at du skal bruke 6 måneder på å finne ut av sånn? Bruker du kun fornuft og lar ikke følelsene få slippe til? Flott at du ikke rusher inn i noe, men hva med å gi fyren en sjanse da
Eudyptula Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Hvis du som regel bruker 6 måneder på å finne ut om du vil være kjæreste med en mann, er du enten for kynisk, eller har ikke truffet den rette. Tror du ikke mannen går lei før den tid? 4
MsZ Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Du er ikke den eneste.. Jeg får også hetta og panikk hvis gutten er kjempeinteresert i begynnelsen.. Da mister jeg som oftest interessen, og mister dermed også følelsene.. jeg bruker som regel ikke 6 mnd på å finne ut om han er bra eller ikke, men om han hadde begynt å kyss og klisse offentlig før jeg var klar for det hadde nok håndbrekket kommet på hos meg asså.. (Ikke at jeg har noe i mot offentlig klissing, jeg synes egentlig det er stas, men ikke før jeg er dørgende sikker på at gutten jeg klisser med er drømmegutten ) Så neida, du er ikke den eneste..
Gjest Katten. Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Jeg hadde fått panikk, som gutt, om ei jente hadde begynt slik. Ting tar tid her i gården.
Knirke Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Skeptisk... Du er i alle fall rasjonell og ikke forelsket, så spørsmålet er om du har lyst til å være i et forhold med en du ikke er forelsket i. Hva om følelsen aldri kommer, og han er dødsforelsket i deg, hva gjør du da?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Nei,får helt kvelningsfornemmelser av slik oppførsel og bakker kjapt ut
Flanør Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Får pusteproblemer av klengete damer som rusher ting. Interessen synker da også som en stein. Men generelt tror jeg damer slipper lettere unna med å klenge, orme seg innpå en offentlig, spørre og grave om "hvor vi står", "hva tenker du om oss i fremtiden", kjappe spørsmål om du vil ha barn, når du vil ha barn, møte foreldre, for ikke å snakke om kontrollerende spørsmål a la "hva gjorde du i helgen, traff du andre jenter da, er de venninner eller noe mer". Kvinner godtar aldri slik klenging og sjalusi, da de oppfatter det som svakhet. Og da er det game over. Menn er også her altfor romslige og tolerante overfor kvinner. 1
Tjuagutten Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 Du får bare være enda mer klar. f. eks: "Jeg liker å gå sakte frem, du må respektere det, ellers skremmer du meg bort. Jeg liker deg, men ingen liker å bli presset"
Ellekvelle Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 Etter 3 uker hadde jeg og fått hetta av sånt. Jeg liker å få masse oppmerksomhet og sånt. Men ikke sånn på den måten du beskriver. Men 6 mn høres mye ut. På den annen side, har du grunner til å tenke deg godt om forstår jeg det. Jeg har 2 barn og har holdt på med en fyr ganske intenst i 1 mnd nå, og vi er langt unna å tørre å ta i temaet. Han har og to barn, så regner med vi og vil bruke 6 mnd for å deffinerer oss som kjærester for omverdenen. Vi har ikke lagt hverandre til på FB enda engang.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 TS her. Har absolutt ingen regel om de 6 mnd, men tidligere har jeg brukt det av en eller annen grunn, så det er det eneste jeg kan sammenligne med. Jeg er forelsket da.. Interessant det Flanør sier, det ligger kanskje noe i det. Klenginga blir på en måte fort uattraktivt Hm. Jeg føler meg forelska, det kribler og jeg har lyst til å se han hele tiden. Tror jeg skal la hemningene slippe taket denne gangen og gi han en sjanse:)
Steinar40 Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 TS her. Har absolutt ingen regel om de 6 mnd, men tidligere har jeg brukt det av en eller annen grunn, så det er det eneste jeg kan sammenligne med. Jeg er forelsket da.. Interessant det Flanør sier, det ligger kanskje noe i det. Klenginga blir på en måte fort uattraktivt Hm. Jeg føler meg forelska, det kribler og jeg har lyst til å se han hele tiden. Tror jeg skal la hemningene slippe taket denne gangen og gi han en sjanse:) Forelskelse er vel egentlig den dummeste årsaken som finnes.
Honeydew Skrevet 14. september 2011 #13 Skrevet 14. september 2011 For min del varierer det, vanligvis backer jeg totalt unna med en gang jeg vet at noen er interessert i meg, dvs passer på at jeg ikke gir noen tegn til at jeg også er det (dette gjelder da gutter jeg ikke har noe på gang med, men kanskje chatter litt eller som er venner eller bekjente etc). Med den forrige jeg holdt på med før han jeg sist var sammen med var jeg egentlig ganske så interessert, men så fikk jeg etter en mnds tid et kjempelangt kjærlighetsdikt på sms og da freaket jeg totalt. Der var dét over. Hehe. Med eksen derimot ble vi sammen etter bare 3 uker offisiell "dating", og jeg hadde sikkert blitt overlykkelig om jeg hadde fått et slikt dikt av ham etter den samme tidsperioden. Så jeg tror nok egentlig det avhenger av hvor interessert jeg selv er. Er vel bare forferdelig kresen siden han er den eneste jeg ikke har følt noen slik form for "angst" med. Men det skal også sies at jeg hadde visst om hans følelser for meg i nesten et år før det ble noe av det. Kanskje det spiller en rolle, men tror uansett at det i hovedsak avhenger av hvordan jeg selv føler det for personen.
Steinar40 Skrevet 14. september 2011 #14 Skrevet 14. september 2011 (endret) Men det skal også sies at jeg hadde visst om hans følelser for meg i nesten et år før det ble noe av det. Kanskje det spiller en rolle, men tror uansett at det i hovedsak avhenger av hvordan jeg selv føler det for personen. Ja, det (den andres interesse) spiller helt åpenbart en viss rolle. Endret 14. september 2011 av Steinar40
Gjest Håpløs Skrevet 14. september 2011 #15 Skrevet 14. september 2011 Jeg hadde ikke fått panikk. Liker jeg fyren kan jeg aldri få for mye oppmerksomhet. Jeg vil ha mye oppmerksomhet og jeg vil at ting skal gå fort. Dessverre er menn som regel motsatt.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #16 Skrevet 14. september 2011 Er nok ganske vanlig ja. Man må ta en liten bit av kaka, men det betyr ikke at du skal sluke hele med et jafs. Men som man skal jeg innrømme at jeg også blir stresset hvis hun går for fort fram. Når det f. eks allerede i innledende runder spørres og graves i familieplaner, ønsker om barn og fremtiden og "oss" så har det gått for fort i svingene. Selvfølgelig er det viktig å finne ut litt av hverandre, men den første tiden og forelskelsen skal da også nytes, man skal kose seg med dating, med hverandre og turer sammen. Den første tiden er preget av massive følelser og mye spenning, og det er en tid man i mine øyne også bør oppleve til det fulle uten at man stresser for mye. Rett og slett la seg selv stoppe litt opp i en hektisk hverdag og nyte.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #17 Skrevet 14. september 2011 Jeg hadde ikke fått panikk. Liker jeg fyren kan jeg aldri få for mye oppmerksomhet. Jeg vil ha mye oppmerksomhet og jeg vil at ting skal gå fort. Dessverre er menn som regel motsatt. Var meg som svarte over her, og kan legge til: Jeg kan også like mye oppmerksomhet, men det betyr ikke det samme som at det går fort. At man gir hverandre mye, god og gjensidig oppmerksomhet betyr ikke nødvendigvis at man stresser datinga.
Gjest Håpløs Skrevet 14. september 2011 #18 Skrevet 14. september 2011 Jeg vi ha mange meldinger jeg, og mange telefonsamtaler og hyppige dater.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #19 Skrevet 14. september 2011 Jeg vi ha mange meldinger jeg, og mange telefonsamtaler og hyppige dater. Ja, og det kan være helt fint med den rette Men det betyr ikke at progresjonen i forholdet nødvendigvis er noe raskere. Bare fordi man har mye kontakt generelt, så betyr ikke det at man sitter med hus, barn og volvo etter et halvt år 1
Gjest Håpløs Skrevet 14. september 2011 #20 Skrevet 14. september 2011 Jeg vil at progresjonen skal få fort, men skjønner at de fleste foretrekker å ta det langsomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå