Gå til innhold

Utsette mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste dette på KK

Inneholder: Faste kombinasjoner av hormoner.

Merker: Loette, Microgynom, Marvelon, Yasmin (og Diane).

21 tabletter: Du skal gå rett på neste brett når du er ferdig med alle tablettene på et pillebrett. Fortsett å ta tabletter i så mange dager du ønsker utsettelse av mensen. Deretter tar du 1 ukes opphold, før du starter på et helt nytt ubrukt brett.

Jeg skulle ha mensen denne uka, men jeg får besøk av min kjære. Kan jeg bare spise p-piller til neste mandag og ta mensen da? Eller er jeg nødt til å vente 3 uker med å ha det? Har alltid trodd man måtte bli ferdig med et brett før man kunne la mensen komme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta piller så lenge du trenger å utsette mensen, du må ikke gjøre ferdig et helt brett. Det som derimot er viktig er at du alltid tar minst 21 piller i ett strekk før pillefri uke.

Skrevet

Du trenger ikke ha mens i det hele tatt. Jeg bruker p-ring og har sjelden opphold. Bytter bare ring etter 3-4 uker. Har mensen gjerne 3 ganger i året. Med p-piller fortsetter du bare på neste brett uten opphold. Vi MÅ ikke ha mens 14 ganger i året. De som bruker hormonspiral eller har p-stav mister ofte mensen helt.

Skrevet

Det Liquorice sier er greit i teorien,men mange opplever mellomblødninger og ustabilitet når de hopper over flere ganger på rad. Bare så det er nevnt.

Ellers er det som zzyzx sier, det viktige er at du tar minst 21 hormonpiller før pillefri uke PLUSS at pillefri uke ikke må være lenger enn sju dager.

Vær for øvrig obs på at mellomblødninger er vanlige bivirkninger av allslags endringer i pillebruken.

Skrevet

Du trenger ikke ha mens i det hele tatt. Jeg bruker p-ring og har sjelden opphold. Bytter bare ring etter 3-4 uker. Har mensen gjerne 3 ganger i året. Med p-piller fortsetter du bare på neste brett uten opphold. Vi MÅ ikke ha mens 14 ganger i året. De som bruker hormonspiral eller har p-stav mister ofte mensen helt.

Jeg bruker p sprøyten, som holder meg safe i 3mnd i strekk pluss ingen mensen.. Har ikke hatt mensen på flere mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...