Gå til innhold

IcelandAir

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har flyskrekk DELUXE, og har ikke flydd på 15 år! Er ikke redd for at flyet skal dette ned eller noe slikt, men har agorafobi, så kan få panikkangst i situasjoner/steder jeg ikke kan komme meg ut....slik som i et fly.... Men nå er det NOK! Nå skal jeg ut å fly, overvinne angsten. Jeg vil til Seattle :-)

Har sjekket litt og tror det mest "skånsomme" for meg vil være å fly med IcelandAir, da mellomlander vi i Reykjavik, og det er jo ikke av de største og kaotiske flyplassene. Det jeg lurer litt på er dette med økonomiklasse vs. businessklasse. Ser at det koster ca. 2500,- for en billett på økonomi mens det er ca. dobbelt så dyrt med businessklasse. Fordelen for meg med denne panikken er jo at på business så er det 2 og 2 seter, mens det er 3 og 3 på økonomi. (Jeg er redd for at alle skal "se" på meg om panikken tar overhånd :sjenert:

Så jeg lurer altså på: Er det stor forskjell på disse klassene? Er setene på disse flyene veldig høye, slik at man ikke sitter på utstilling? Jeg vil jo helst gjemme meg bort :tristbla: Vil dere anbefale meg IcelandAir som flyselskap?

Masse rare spørsmål, jeg vet det, men nå vil jeg ut å fly!!!!! Klart det kanskje ville vært lurt å ta en kortere tur først, men skal jeg fly så SKAL jeg fly, og Seattle har vært en drøm i snart 15 år :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Som regel er det bare et forheng mellom økonomi og business. De fleste normale folk reiser jo økonomi, mest de som reiser via jobb etc som flyr business. Businesskundene får også tilbud om å lese avis, får litt bedre mat og bedre service enn økonomikundene. De har også større benplass.

Jeg skjønner ikke helt hva du skal med business-plass... Folk med flyskrekk flyr hver dag, jeg har fløyet mye men ingen bryr seg hvis noen får panikk. I alle årene har jeg faktisk aldri sett noen ta helt av.

Du kan jo gå til legen din og spørre om du ikke kan få noe beroligende du kan ta før du skal fly. Så har du mindre nerver.

Ang om å anbefale flyselskaper.. Det spiller absolutt ingen trille. NAvnet har ikke noe å si for sikkerheten. Å fly med Arab Air er ikke mer usikkert enn IcelandAir, de er alle trent piloter, og ville aldri fått lov til å styre et fly hvis de hadde noe som helst krøll. SAmma om det er Air France, KLM eller hva som helst annet. Det eneste kan være servicen om bord =)

Det beste du kan gjøre for deg selv er å slutte med tankespinning. Gled deg så mye til turen! Det blir knall, men hjernene våre har en tendens til å ødelegge for oss hvis vi er nervøse. Selv om det er vanskelig, prøv å hjelpe deg selv. Igjen, du kan spørre om beroligende hos lege.

Kos deg i Seattle=)

Skrevet

Tøft av deg å ut og fly når du egentlig ikke tør! Som nevnt er det ikke store forskjellen mellom økonomi og business. Du er uansett på samme flyet, og det er strengt tatt ikke nødvendig å betale mye mer for de små fordelene. Når jeg er på fly ser jeg aldri andre enn de som sitter på samme rekke som meg og de som går forbi i midtgangen. Så du er ikke på utstilling der du sitter.

Å reise via Island er absolutt ikke dumt :) turen dit fra Norge tar vel litt over 2 timer, og så slipper du å reise sørover og bytte fly på en av de større flyplassene.

Synes ikke du skal være nervøs for å få panikk. Flyvertinnene er veldig hjelpsomme, og du kan jo si fra til de når du går på at du er ganske nervøs. Slik at de holder et øye med deg og om det går bra med deg. Det hadde nok også vært en stor fordel om du ikke hadde reist alene. Da har du noen du kjenner å snakke med og som kan roe deg ned litt.

Nei dette går nok bra skal du se :) og god tur!

Skrevet

Få en resept på valium av legen, så tar du deg en (kun en) drink på flyet så går det helt fint.

Skrevet

Hvis du sliter med å ha mye folk rundt deg, så skjønner jeg godt at du vurderer business.

Dersom du synes det er et problem at du føler du sitter innesperret, så ville jeg hvertfall vurdert å velge sete ved midtgangen om du velger økonomi. Sitter du i midtsete eller ved vinduet må du få de utenfor til å reise seg om du vil ut for å strekke på bena eller på toalettet. Men da sitter du jo litt mer "på utstilling".

På business så er hvertfall avstanden mellom setene såpass at du ikke føler deg innestengt selv om du sitter ved vinduet.

Lykke til med valget og med flyturen! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...