Gjest *Røyskatt* Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Har noen en oppskrift på karameller som faktisk blir seige/harde? Jeg lager karameller etter forskjellige oppskrifter, og de blir alltid gode, men sjelden så seige som jeg vil ha de. De blir kjempemyke om de oppbevares i romtemperatur, så de må stå på kjøl hele tiden. Skulle gjerne ha en oppskrift som gir meg seige og gode karameller som kanskje ikke trenger å ta opp kjøleskapsplass
Kvist Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Du må koke dem lengre. Alle karamelloppskrifter jeg har vært borti kan gi sånne karameller du får, eller sånne hardere. Det handler om koketid og temperatur.
Kvist Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Også digger jeg at du har lavkarbosignatur på et karamellinnlegg
Gjest *Røyskatt* Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Jeg vet Lavkarboen ble litt...utsatt pga graviditeten. Viste seg at det tuller med urinprøvene, så det så ut som om jeg hadde svangerskapsforgiftning hele tiden Så nå lever jeg heller på snop og karameller
Gjest *Røyskatt* Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Vil bare si at jeg fikk det til!!! Steikte de i en times tid, og brukte denne oppskriften: 1 dl sirup 2dl sukker¨ 2,5 dl kremfløte 2 ts vanniljesukker Bland sammen alt og sett på pannen. Første gangen de har blitt skikkelig seige. Lurer på om det er fordi det er litt mindre fløte enn jeg er vant med, og ikke noe smør.
Kvist Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Så bra! Nå fikk jeg også lyst på karameller, kanskje jeg prøver oppskriften din en gang om ikke så lenge da. Men stekte du dem?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Ja, altså.. kokte dem da. Men jeg gjør det alltid i teflonstekepanne :)Så da blir det steikte dem av gammel vane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå