Gå til innhold

Karameller som blir seige/harde

Fremhevede innlegg

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Har noen en oppskrift på karameller som faktisk blir seige/harde?

Jeg lager karameller etter forskjellige oppskrifter, og de blir alltid gode, men sjelden så seige som jeg vil ha de. De blir kjempemyke om de oppbevares i romtemperatur, så de må stå på kjøl hele tiden.

Skulle gjerne ha en oppskrift som gir meg seige og gode karameller som kanskje ikke trenger å ta opp kjøleskapsplass :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må koke dem lengre. Alle karamelloppskrifter jeg har vært borti kan gi sånne karameller du får, eller sånne hardere. Det handler om koketid og temperatur.

Skrevet

Også digger jeg at du har lavkarbosignatur på et karamellinnlegg :lur:

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Jeg vet :) Lavkarboen ble litt...utsatt pga graviditeten. Viste seg at det tuller med urinprøvene, så det så ut som om jeg hadde svangerskapsforgiftning hele tiden :fnise:

Så nå lever jeg heller på snop og karameller :)

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Vil bare si at jeg fikk det til!!! Steikte de i en times tid, og brukte denne oppskriften:

1 dl sirup

2dl sukker¨

2,5 dl kremfløte

2 ts vanniljesukker

Bland sammen alt og sett på pannen. Første gangen de har blitt skikkelig seige. Lurer på om det er fordi det er litt mindre fløte enn jeg er vant med, og ikke noe smør.

Skrevet

Så bra! Nå fikk jeg også lyst på karameller, kanskje jeg prøver oppskriften din en gang om ikke så lenge da. Men stekte du dem?

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Ja, altså.. kokte dem da. Men jeg gjør det alltid i teflonstekepanne :)Så da blir det steikte dem av gammel vane :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...