Gå til innhold

Kjøttboller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen forklare hvordan man lager kjøttboller, helst den enkleste måten som mulig? Skal prøve ut dette med ei venninne på tirsdag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å blande sammen alt du trenger og lage små boller av dem. :)

Skrevet (endret)

Ikke no mer hokus pokus? Ikke noe jeg MÅ ha oppi for at de skal "holde sammen"? I så fall er det jo kjempeenkelt :D

Endret av HedvigR
Skrevet

Det er ingen man må ha oppi, men det kan være smart å tilsette ett egg f.eks. sånn at det holder seg sammen.

Skrevet (endret)

Takk for tipset ;)

Endret av HedvigR
Skrevet

Med hendene, slikkepott, kjøkkenmaskin, hva som helst. :) Når du skal lage bollene fukter du den ene hånden, dypper en skje i lunkent vann, og former en ball i håndflaten.

Jeg bruker enten egg eller litt potetmel og vann til kjøttboller av kjøtt-/karbonadedeig, mens kyllingkjøttdeig er såpass klissete i seg selv at den holder seg godt sammen uten hjelp. Ellers er det bare å tilsette krydder etter smak... Litt løk er ofte godt, ferdig chilisaus... Bare å bruke fantasien.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) Er ikke verdens mest kjøkkenvante, men prøver meg mye frem, og får som regel ganske bra resultat :D

Kommer bare til å tilsette masse godt krydder, det er jeg glad i :D Dette skal bli godt!

Skrevet

Det vart kjempe, kjempe, kjempegodt! Namnam :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...