HedvigR Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Kan noen forklare hvordan man lager kjøttboller, helst den enkleste måten som mulig? Skal prøve ut dette med ei venninne på tirsdag
Gjest badeand1 Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Er bare å blande sammen alt du trenger og lage små boller av dem.
HedvigR Skrevet 11. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2011 (endret) Ikke no mer hokus pokus? Ikke noe jeg MÅ ha oppi for at de skal "holde sammen"? I så fall er det jo kjempeenkelt :D Endret 6. juli 2012 av HedvigR
Gjest Survival Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Det er ingen man må ha oppi, men det kan være smart å tilsette ett egg f.eks. sånn at det holder seg sammen.
HedvigR Skrevet 11. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2011 (endret) Takk for tipset Endret 6. juli 2012 av HedvigR
Virvel Skrevet 11. september 2011 #7 Skrevet 11. september 2011 Med hendene, slikkepott, kjøkkenmaskin, hva som helst. Når du skal lage bollene fukter du den ene hånden, dypper en skje i lunkent vann, og former en ball i håndflaten. Jeg bruker enten egg eller litt potetmel og vann til kjøttboller av kjøtt-/karbonadedeig, mens kyllingkjøttdeig er såpass klissete i seg selv at den holder seg godt sammen uten hjelp. Ellers er det bare å tilsette krydder etter smak... Litt løk er ofte godt, ferdig chilisaus... Bare å bruke fantasien. 1
HedvigR Skrevet 11. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2011 Tusen takk for svar Er ikke verdens mest kjøkkenvante, men prøver meg mye frem, og får som regel ganske bra resultat :D Kommer bare til å tilsette masse godt krydder, det er jeg glad i :D Dette skal bli godt!
HedvigR Skrevet 15. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. september 2011 Det vart kjempe, kjempe, kjempegodt! Namnam
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå