Gå til innhold

Sex lyst = 0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente i 20 åra som trenger seriøs hjelp med å få opp sexlysten.

Har vært sammen med typen i 4 år, og vi har sex 1 gang i mnd, mest fordi jeg har dårlig samvittihet.

Jeg har såpass smerter under sex at jeg ikke synes det er verdt det. Kan kanskje være derfor jeg ikke har lyst lengre. Eller p piller? vet ikke, men vil endre meg! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært sammen med typen i 4 år, og vi har sex 1 gang i mnd, mest fordi jeg har dårlig samvittihet.

Jeg har såpass smerter under sex at jeg ikke synes det er verdt det. Kan kanskje være derfor jeg ikke har lyst lengre. Eller p piller? vet ikke, men vil endre meg! :sukk:

Har du snakket med fastlege eller gynekolog ang smertene? Kan jo være du kan få hjelp mot det, og dermed kanskje sexlysten kommer tilbake?

• Liker 1
Skrevet

Smerter ved sex kan etter en stund gå over til en psykisk følelse. At du vet at det kommer til å gjøre vondt, slapper ikke av, og da gjør det faktisk det. Det kan også være ting som sopp eller bekteriell vaginose, men det ville du vel ha merket.

Er du stresset? Mye å tenke på? Dårlige erfaringer? Prøv å gjør sexen til noe koselig/morsomt. Gjør det litt anneldes, tenn lys, massasje, langt forspill. Glidemiddel kan også være et tips.

P-piller kan redusere sexlysten. Synes du skal ta deg en tur til lege/gynekolog. Det finnes også en bedøvelseskrem man kan bruke i skjeden, så smertene blir mindre.

• Liker 1
Skrevet

Huff, kan kjenne meg igjen i dette. har hatt kjæreste litt lenger enn det , sexlysten dabbet av en periode(nå vet jeg ikke hvor lenge det har vart på deg). når jeg tenkte på langsikt, skal vi dele ett liv sammen i kanskje 50 år til? hvordan i huleste vil sex'en blir etterhvert da :fnise: Nå vet jeg ikke hvordan smerter du snakker om i underlivet, men hva med å dra til gynokologen å få skjekket ut hva det er ? jeg hadde en vennine som slet med sex pga smerter og fikk beskjed av legen om å masere på ett vist sted i skjeden som skulle hjelpe, kanskje du er litt for spent? da kan det fort bli ubehagelig. Vil råde deg til å være åpen om dette til kjæresten din hvis du ikke allerede har fortalt det. (?) Men sex er jo ett større spekter enn det som prates om, prøv litt annerledes sex(for sexlystens skyld). dra på bokhandleren å kjøp en kamasutra bok, det er ett helt nytt sexliv. Dra på kondomeriet sammen å kjøp ting som kan piffe det litt opp. Hvis du ikke vil ha den så mye inn i deg, så kan det vel kombineres ? :)

Skrevet

At sexen dabber av etter fire år er helt normalt. At du får sterke smerter under sex hver eneste gang er ikke det. Vaginose er nevnt, endometriose er også en tanke, da ett av symptomene er nettopp smerter under sex.

Snakk med legen din om det, de kan hjelpe deg å finne en løsning om det er større problemer enn rett og slett en trang skjede. (hvis dette er problemet løser det seg som oftest med mye glidemiddel ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...