Gå til innhold

Viktig å være feminin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For dere hetrofile gutter... Er det viktig at kjæresten deres er feminine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, men ikke mandig heller..

Skrevet

Det er faktisk veldig viktig. En dame som har funnet sitt feminine uttrykk er helt rått og tenner meg slik jeg tennes best. Blir kreativ bare å tenke på dette.

Et feminint utrykk har mange fasetter og danner grunnlaget for et helstøpt kvinnfolk med tro på seg selv. Min tenning har da omtrent like mange maskuline fasetter som griper fatt i hennes og gir da et helhetlig mentalt indre bilde.

Dette er et speil som jeg kan fremvise med respekt og med min dype nyskjerrighet overfor henne som hun behøver for å trigge seg selv og sin seksualitet. Det er da magien setter seg i bevegelse mot de høyder nytelsen av å tilhøre en enhet.

Det avgjørende her er hva jeg gjør i hverdagen når jobb og annet kolliderer med samlivets krav om forutsigbarhet. Total sannhet sammen med å vise henne mitt indre bilde, gjør at hun kan gjøre dette overfor meg også. Så kan vi sammen lage det bildet som kan passe begge.

Metaforen som bildet blir flott i denne sammenhengen med sin dybde, pallett og horisont. For det er hva du legger i begrepene og hvordan du kommuniserer dette overfor din partner. For hvis man ikke snakker sammen om dypereliggende faktorer i forholdet, holder det ikke lenge.

Det er hva du gjør og når du gjør det som viser veien til din femininitet, vær stolt av den og gi den næring gjennom å våge å stå på ditt. Når du viser dette, legg ved ditt bilde av hva du ser og hvorfor du ser det. Da får du den trygghet du trenger til din plattform i forholdet.

Maskulinitet og femininitet er jevnbyrdige i alt, og begge kan med en god blanding av EQ og IQ fra begge sider, gi kun fantastiske resultater. Krangler diskusjoner blir da fruktbare for bilder dukker opp i tiltagende hastighet.

Dette er i en perfekt verden, kan mange si. Men jeg har opplevd dette, og den ene gangen jeg opplevde dette, feilet jeg fordi jeg ikke var vant til dette og var for ung til å se verdiene. Det gjør jeg nå.

• Liker 3
Skrevet

Ja, for meg er det helt alfa omega!

Jenter må være "velstelte"(ikke jålete/dillete) og bry seg om sitt utseende.

Min erfaring er utelukkende at jentene liker at guttene setter pris på at de bryr seg sitt eget utseende.

Men, nå mistenker jeg at det er en del forskjellige oppfatninger av hva som ligger i begrepet "feminin"...

For å ta et eksempel fra min virkelige verden; det er helt fint at kona blir møkkete på henda etter å ha skiftet dekk på bilen (frivillig!), men når vi skal ut å spise noen timer senere, er neglene rene (og kanskje lange!) og hælene og kjolen på ;)

• Liker 1
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Nei, jeg liker sporty jenter med selvtillit. Gjerne litt bamsete :rodmer:

Endret av Vanemagi
Skrevet

Selv føler jeg meg litt imellom. Har kanskje ikke de typiske feminine trekkene som kvinner kan ha, med lys stemme, feminine håndbevegelser, feminin gange osv... Men er nok ikke spesielt mandig heller. Er midt mellom et sted, kanskje. Foretrekker en sporty stil framfor veldig damete... Jeg kan jo gå med kjole og hæler, men ikke til hverdags. Synes også rocka stil kan være litt kult, men ikke for mye... Men vært litt redd i det siste for at gutta ikke skal like dette...

Skrevet

Ja, for meg er det viktig at kvinnen er feminin, men hun må ikke være for "bertete", og må kunde være ansvarsfuld når det gjelder. Jeg er egentlig ikke så voldsomt kresen på udseende, men jeg er svak for spedbygde, lave jenter som er flinke til å sminke seg og har en feminin klesstil. Jeg liker godt jenter som er lidt kokette.

Men når det kommer til forelskelser, bliver jeg ofte overrasket over meg selv, så det er ikke nødvendigvis helt avgjørende. Preferanser har man jo dog.

• Liker 1
Skrevet

Ja, for meg er det viktig at kvinnen er feminin, men hun må ikke være for "bertete", og må kunde være ansvarsfuld når det gjelder. Jeg er egentlig ikke så voldsomt kresen på udseende, men jeg er svak for spedbygde, lave jenter som er flinke til å sminke seg og har en feminin klesstil. Jeg liker godt jenter som er lidt kokette.

Men når det kommer til forelskelser, bliver jeg ofte overrasket over meg selv, så det er ikke nødvendigvis helt avgjørende. Preferanser har man jo dog.

Selvfølgelig er det viktig å være feminin.Jo mer feminint skapt som kvinne, jo vakrere er en kvinne vanligvis.Kvinner som er veldig feminine har vanligvis høyere mengder østrogener og andre feminine hormoner enn andre kvinner.Noe som signaliserer fruktbarhet.Og derfor er menn svake for feminine vakre kvinner.Vakker og feminin= høy fruktbarhet.

Samme gjelder menn.Jo mer maskulin han er, jo mer tiltrekkende vil han virke på kvinner.Såfremst han ikke ser " farlig eller skummel " ut da.

Han vil virke sterkere og se ut til å ha bedre gener,enn mindre fysisk svakere menn med mer feminine trekk.Han vil såklart virke som et bedre valg for en kvinne.Da en slik mann er fysisk bedre i stand til å beskytte,jobbe og forsørge en kvinne og hennes barn.Enn en fysisk svak mann ville vært, i den ville og farlige naturen,hvor styrke var en viktig egenskap for å overleve og klare å skaffe seg mat o.a for å overleve i urtiden.

Vi mennesker lever jo moderne liv nå,hvor fysisk styrke ikke er viktig for å oveleve lengre ,som det var i urtiden.Men våre gamle ur instinkter har ikke forandret seg.Selv om vi lever i et moderne samfunn hvor høy inntekt og utdannelse kan utkonkurrere en mer fysisk attraktiv maskulin mann.

Skrevet

Jeg har ikke truffet på så mange jenter som ikke er feminine utad... Altså, sånne som for meg er maskuline er Tine i BB, hun programlederen i BB osv, lady gaga osv. Men ellers er jo flertallet av jenter feminine? :P

Skrevet

Jeg har ikke truffet på så mange jenter som ikke er feminine utad... Altså, sånne som for meg er maskuline er Tine i BB, hun programlederen i BB osv, lady gaga osv. Men ellers er jo flertallet av jenter feminine? :P

Ja, heldigvis!

Skrevet

Ja, heldigvis!

Men... Saken er at stort sett alle jenter er maskuline når man kjenner de så godt at du har sett de ushavet eller de har fortalt deg om bæsjen sin. Syns jeg. I min boble bæsjer, raper, fiser ikke jenter, vi er alltid nybarberte og ingen har bart eller monobryn! (Pliiiiiis ikke sprekk boblen)

Skrevet

Kvinner som er veldig feminine har vanligvis høyere mengder østrogener og andre feminine hormoner enn andre kvinner.Noe som signaliserer fruktbarhet.Og derfor er menn svake for feminine vakre kvinner.Vakker og feminin= høy fruktbarhet.

Det er verdifullt i seksuell seleksjon ja, og brede hofter for å overleve fødsel.

Men kvinner kan være veldig attraktive ellers også, for andre viktige funksjoner.

Han vil virke sterkere og se ut til å ha bedre gener,enn mindre fysisk svakere menn med mer feminine trekk.Han vil såklart virke som et bedre valg for en kvinne.Da en slik mann er fysisk bedre i stand til å beskytte,jobbe og forsørge en kvinne og hennes barn.Enn en fysisk svak mann ville vært, i den ville og farlige naturen,hvor styrke var en viktig egenskap for å overleve og klare å skaffe seg mat o.a for å overleve i urtiden.

Det er viktige egenskaper for begge kjønn. ;)

Mange menn er attraktive for stell, intelligens, ta seg av barn og mange kvinner er attraktive for sine maskuline ferdigheter, for å beskytte andre og for å kunne forsørge. Også må man ikke glemme kjærligheten.

Skrevet

Huff. Føler meg lite feminin når høsten setter inn og sommerkjolene er stuet inn i skapet. Langbukser, langbukser og langbukser. Og joggesko. For høye hæler er jo bare pes når is og slørpe flyter i Oslos gater... Ja ja, nå ble jeg i alle fall inspirert til å rydde litt i klesskapet når jeg kommer hjem.

Skrevet

Ja, absolutt. Det er det feminine som gjør jenter attraktive. For meg er det smykker og ringer, litt sminke, god klessmak, velstelt og fin frisyre. Sammen med mange andre unyttige småting og deilig parfyme.

Skrevet

Mange menn foretrekker kvinner som Gina Carano, Kari Trå etc, så individuellt.

Det sies motsetninger tiltrekker hverandre. Jara symboliserer dette.

Gjest gnækvåg
Skrevet

Mange menn foretrekker kvinner som Gina Carano, Kari Trå etc, så individuellt.

Det sies motsetninger tiltrekker hverandre. Jara symboliserer dette.

Jeg skrev dette, kryssa ved uhell av på anon. :gjeiper:

Skrevet

Ja, jeg tiltrekkes av feminine kvinner. Ikke jålete, men feminine.

Skrevet

Det vitkigste er at hun er mer feminin enn jeg er (uten at dvs at jeg som mann er spesielt feminin).

Skrevet

Så, egentlig, ligger det mye i å være velstelt, fin frisyre og sminke, når en tenker på å være feminin? Ikke bare fakter, lys stemme og en kvinnelig gange?

Skrevet

Så, egentlig, ligger det mye i å være velstelt, fin frisyre og sminke, når en tenker på å være feminin? Ikke bare fakter, lys stemme og en kvinnelig gange?

Jeg kan bare svare for meg selv, og for meg er det slik. Fra naturen er nok enkelte jenter mer feminine enn andre, men for å si det kort assosierer jeg feminin med rent, pent, pyntet og velstelt. Sammensatt uten overdrivelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...