Gå til innhold

Turtøy og treningstøy i plus size

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har av diverse grunnar lagt på meg ein del dei siste par åra, og treng sårt til nytt turtøy og treningstøy. Men særskild turtøy er vanskeleg å finne for store damer som meg (eg bruker nett no str 46/48 i klede). Nokon som har tips til kvar eg kan finne litt pent og feminint turtøy (gjerne goretexjakke og -bukse) i storleik "liten elefant"?

Eg skulle óg gjerne hatt noko nytt treningstøy der valkane ikkje blir så fremheva. Nokon som har tips til kvar eg kan finne treningstøy som kan passe?

Skrevet

jeg bruker str 46 og har aldri problemer med å finne turtøy. Ullundertøy fra Janus og Devold finnes i store str, jeg har flere turbukser fra Bergans, og jakker fra Bergans og Norrøna i stor str. Ofte kan det være bedre passform på herremodellene, spesielt i bukser, når man er plus size. De strammer mindre over magen, og går ikke så høyt opp i livet.

Skrevet

Smart Plus hos Sportmann på internett http://www.sportmann.no/default.aspx?sajtid=4. Stormberg har kalt pluss seksjonen sin Vital http://www.stormberg.no/no/, de selger noe på nett, og litt mer i butikker. Jeg skjønner det sånn at de har Vital i Konseptbutikkene (oversikt nede på venstre side), jeg vet iallfall at de selger Vital i butikken i Oslo.

Ellers ka du alltids prøve deg hos Zizzi.

God tur!

Skrevet

Jeg er str 48 og har slitt litt med å finne treningsklær, både til ute- og innebruk. I forhold til GoreTex så er damemodellene stort sett for smale i snittet slik at de blir for trange over brystet/magen, mens herremodellene blir milelange i armene.

Men, både Norrøna og Marmot har jeg funnet to jakker som jeg er veldig godt fornøyd med. Særlig Marmot jakken, det er en damemodell og i en kjempefin lillafarge. Norrøna buksene har ikke passet min kropp, selv om jeg har tatt store herremodeller, men jeg har kjøpt meg både en Helly Hansen og en Bergans bukse. Serlig Bergansbuksen er jeg godt fornøyd med. Den er riktignok litt lang i bena, men er superbehagelig og høy i livet

Av treningsklær har jeg kjøpt mye greit av merket Röhnisch. Særlig treningsbuksene deres liker jeg. Jeg har ikke vært fullt så fornøyd med treningstoppene. Av treningsoverdeler har jeg egentlig kjøpt endel Nike osv i herremodeller, det passer meg greit. Ellers kjøpte jeg meg masse nytt fra Espirit da jeg var i Tyskland i sommer. Jeg viste ikke at de hadde treningsklær, men de hadde stort utvalg i store størrelser og jeg er fornøyd med både buksene, trøyene og gensrene jeg kjøpte.

• Liker 1
Skrevet

carite har enkelte modeller som går opptil str 50 i treningstøy :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...