Gå til innhold

Hva har du på sparekonto...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/Rekordstore-innskudd-i-norske-banker-1828765.html

I ovenstående artikkel viser det at den norske befolknking nesten har 200 000 i innskudd på sparekonto. Dette høres kjempemye ut synes jg..

Så da lurer jeg på hvor mye den enkelte her inne har på sin sparekonto.. Sleng gjerne med alder og sivilstand.

Selv har jeg pr. idag 99 400 , 40 år, singel med to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/Rekordstore-innskudd-i-norske-banker-1828765.html

I ovenstående artikkel viser det at den norske befolknking nesten har 200 000 i innskudd på sparekonto. Dette høres kjempemye ut synes jg..

Så da lurer jeg på hvor mye den enkelte her inne har på sin sparekonto.. Sleng gjerne med alder og sivilstand.

Selv har jeg pr. idag 99 400 , 40 år, singel med to barn.

I skrivende stund er det 239 000 på den vanlige sparekontoen, men det kommer snart en feit regning som jeg har planlagt å betale fra den kontoen så om noen uker er den vel nærmere 220 000.

Singel, ingen barn, 46 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 år, samboer

Ca 210.000,- på høyrentekonto og rundt 140.000,- på BSU-konto. Har utover det ca 40.000,- i fond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 år, samboer

Ca 210.000,- på høyrentekonto og rundt 140.000,- på BSU-konto. Har utover det ca 40.000,- i fond.

Er dette dere som samboerpar sammen, eller deg alene, og eier dere bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 000 på sparekonto, ca. 70 000 på BSU og rundt 50 000 i diverse aksjer og fond.

30 år og singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Røyskatt*

Det stemmer ikke for meg. Har rundt 6000 på min sparekonto, 4000 på den jeg har til datteren min.

Ellers har vi en bufferkonto som vi også trekker regninger ut fra. Der er det alltid 10000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette dere som samboerpar sammen, eller deg alene, og eier dere bolig?

Det er det jeg har alene. Min samboer sparer selv. Han har ikke spart like mye som meg, tror han har rundt 100.000

Vi eier leilighet, og lånet utgjør ca 50% av boligens verdi. Er glad vi kom oss inn på boligmarkedet før prisene steg, vi har riktignok vært flink til å nedbetale på lånet men det er prisøkningen som er hovedårsaken til at vi har så lav belåningsgrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

105.000 kroner på sparekonto. Planen er å spare litt til og så løse inn 100.000 kroner på boliglånet.

39 år, singel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 år gift, eier eget hus

370 000 kr på sparekonto

400 000 i fond

har alltid minst 60 000 på lønnskontoen og flytter over til sparekontoen etterhvert som det fylles opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 23, singel, inntekt 11 000 kr hver mnd. Har 210 000 kr på sparekonto. Har spart siden jeg var 15-16. Får en bedre jobb fra og med november slik at jeg kan spare minst 14 000 kr pr måned. Er veldig sparsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som i alle tråder om hvor mye penger man har er det alltid de med mest som svarer. I likhet med de som har lavest vekt svarer i "hvor mye veier du?". Ikke representativt mao.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 18 år, 100 000.

Singel, går på skole, men har deltidsjobb, så får spart litt hver mnd ;)

Lurer på om disse svarene er representative? Ser nemlig ut til at de fleste unge, single folkene her har mye penger, mens de litt eldre både med og uten familie har mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...