Gå til innhold

Dere som IKKE hadde en typisk brudekjole:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen planer om å gifte meg med det første, men synes dette er er artig tema. Jeg har nemlig absolutt ingen interesse for de tradisjonelle, hvite brudekjolene. De er kjedelige, til tider alt for fjåsete og generelt ikke noe jeg kunne tenke meg å ha. Noen av dem ser jeg jo er fine, men de er så lite meg som det kan få blitt. Og da tenker jeg både på både de mer enkle kjolene, og bløtkakekjolene.

Selv kunne jeg kanskje tenke meg å ha noe litt spesielt, kanskje rocka,- steampunk- eller barokkinspirert? Eller en vanlig, fin penkjole (litt etter hvor pyntet bryllupet blir, selvfølgelig). Eller kanskje bunad?

Så - dere som ikke giftet dere i en slik: hva hadde dere på dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En temmelig brudete kjole hva snitt angikk, men kjolen var knall turkis. Slør og greier hadde jeg også. Alt i turkis. :)

• Liker 1
Skrevet

En temmelig brudete kjole hva snitt angikk, men kjolen var knall turkis. Slør og greier hadde jeg også. Alt i turkis. :)

Haha, så kult! Noen spesiell grunn til at du valgte akkurat turkis? :)

TS

Skrevet (endret)

Giftet meg i mammas selvsydde kjole fra 68, den var skikkelig hippi-aktig. :)

Endret av Tornerosa
  • Liker 3
Skrevet

Haha, så kult! Noen spesiell grunn til at du valgte akkurat turkis? :)

TS

Liker godt den fargen, og kler den. Dessuten giftet vi oss utendørs, og gresset var knall gressgrønt, det ble utrolig stilig med grønt og turkis sammen. :)

Skrevet

Jeg gifter meg om knappt en uke; og kommer til å bruke en lang, mørk brun kjole med litt slep bak.Bredt gullfarget bånd i midjen; med en liten rosett bak. Kommer ikke til å ha slør, men derimot en liten gullfarget krone med lange silkebånd som henger nedover ryggen.

Jeg er godt voksen, har to store barn; hvit kjole er uaktuelt.Kjolen er mørk, ja, men det er en farge som kler meg veldig mye bedre enn hvit\lys, og jeg elsker den!

Kronen er et familieklenodie; og hører egentlig til bunad. Men selv føler jeg ingen tilknytning til denne landsdelen eller bunaden; selv om jeg er veldig glad i kronen og dens historie. Dette er ingen storslagen brudekrone, den er i den forstand veldig liten. Nesten så den forsvinner litt i oppsatt hår; og egentlig litt barnestørrelse. Men den er så vakker ; og det er godt håndtverk i den. Min mor, mormor, oldemor, tippoldemor og tipptippoldemor har brukt denne da de giftet seg, og jeg er så stolt av å kunne bære den på min store dag!

• Liker 2
Skrevet

Både jeg og mannen min hadde bunad. Det passet godt da vi giftet oss på Svalbard og trengte klær som vi ikke ville fryse i. Ullstakk er fine saker i kjølig vær!

Skrevet

Da svigermor giftet seg for annen gang i godt voksen alder, hadde hun en mørk selskapskjole med blondeaktig mønster/struktur. Den var kjempefin :) Jeg ser heller ikke for meg meg selv i hvit brudekjole, men har tenkt at jeg kunne lagt pengene i en fin designkjole jeg kan bruke ved senere anledninger også. Fint med vanlig brudekjole, men vel så fint med mer personlige valg.

Skrevet

Min stemor hadde bunad i kirken, og en lang, turkis kjole på festen etterpå :) Min venninne, som giftet seg i sommer, hadde en 60-tallsinspirert kjole, som en av hennes venninner hadde sydd til henne. Til kjolen hadde hun gule sko, gule perler og gule blomster! Kjempestilig, og veldig passende til hennes personlighet :)

Skrevet

da jeg en vakker dag skal gifte meg med drømmemannen ( som jeg spent venter på) kommer kjolen min ikke til å være en typisk brudekjole, den skal være spessiell og buketten skal også være spessiell. gleder meg sånn..

Skrevet

Nå har ikke jeg giftet meg ennå, men jeg planlegger å gjøre det i en kjole inspirert av alver og magi. rivendellbridal.com har noen fine kjoler i den duren, men min er ganske annerledes. Den vil være mørk, men absolutt ikke dyster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...