missfidget Skrevet 30. november 2003 #1 Skrevet 30. november 2003 Nå ENDELIG flytter vi til et hus og er tillat en katt. Lurer på en kan får tips av dere. Hvor bør jeg kjøpe denne katten i fra? Vil helst tar i en katt som trenger en god hjem, men vil gjerne har en kattunge. Alle tips motatt med glede!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. november 2003 #2 Skrevet 30. november 2003 Jeg fikk min forrige katt fra kattehuset. Her finner du både kattunger og voksne katter, alle vaksinerte og kastrerte/steriliserte. Og på www.omplassering.no kan du søke på hele landet. Lykke til!
Saeria Skrevet 30. november 2003 #3 Skrevet 30. november 2003 Jeg fikk min forrige katt fra kattehuset. Her finner du både kattunger og voksne katter, alle vaksinerte og kastrerte/steriliserte. Og på www.omplassering.no kan du søke på hele landet. Lykke til! Jeg ville også adopter en katt om jeg skulle ha en. Det er mange katter som trenger et godt hjem. Selv fikk jeg en katt "på kjøpet" når jeg fikk samboer. Han hadde fått den av noen som gav bort kattunger, og jeg kan love deg at Tito har et godt hjem hos oss. :D
Gjest Dalwhinnie Skrevet 1. desember 2003 #4 Skrevet 1. desember 2003 Begge de to kattene jeg har hatt i voksen alder har vært omplasseringskatter. Den ene privat og den andre via Kattehuset. Det finnes så utrolig mange flotte, voksne katter som trenger et nytt hjem, så jeg er ikke i tvil om at det blir omplasseringskatt på meg neste gang også. Kattunger er bedårende uansett, men med en voksen katt, så ser en bedre personlighet og gemytt. Selv var jeg på Kattehuset for å se på en stor oransje hankatt sist jeg skulle ah ny katt. Men mens jeg fylte ut papirene, hoppet det er kullsort damepus opp på bordet og fortalte at hun skulle være med meg hjem. Og dermed ble det slik. Folk velger ikke katter, katter velger folk :kgsmil:
Saeria Skrevet 1. desember 2003 #5 Skrevet 1. desember 2003 Begge de to kattene jeg har hatt i voksen alder har vært omplasseringskatter. Den ene privat og den andre via Kattehuset. Det finnes så utrolig mange flotte, voksne katter som trenger et nytt hjem, så jeg er ikke i tvil om at det blir omplasseringskatt på meg neste gang også. Kattunger er bedårende uansett, men med en voksen katt, så ser en bedre personlighet og gemytt. Selv var jeg på Kattehuset for å se på en stor oransje hankatt sist jeg skulle ah ny katt. Men mens jeg fylte ut papirene, hoppet det er kullsort damepus opp på bordet og fortalte at hun skulle være med meg hjem. Og dermed ble det slik. Folk velger ikke katter, katter velger folk :kgsmil: Det er sant at det er lettere å se gemyttet hos en voksen katt. Selv var vi kjempeheldige med vår katt. Han er ikke aggressiv i det hele tatt, snill som et lam og kjempesøt. :D
missfidget Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2003 Dette her skal høres dumt ut, men jeg har en slags angst for å stikke innom kattehuset i Stavanger. Er redd jeg ble overvelde og det ble for sterk når det er så mange katter som trenger en hjem. Det høres sikkert dumt ut men kanskje noen finner seg i det? Jeg begynner å nesten får tårer når jeg tenker om det. Jeg er skikkelig dyr mennesker og har vokst opp med mange dyr rundt meg. Derfor har de 2 siste årene uten noe som helst dyr i huset vært tung og jeg ble sterk rørt når jeg kan endelig får en katt. Kanskje det er grunnen at jeg ble så emosjonelt. Vet ikke... :-? Hvor får jeg tak i en ID band? (altså en band med navn og adresse på? vanlige dyr butikk?)
Saeria Skrevet 2. desember 2003 #7 Skrevet 2. desember 2003 Dette her skal høres dumt ut, men jeg har en slags angst for å stikke innom kattehuset i Stavanger. Er redd jeg ble overvelde og det ble for sterk når det er så mange katter som trenger en hjem. Det høres sikkert dumt ut men kanskje noen finner seg i det? Jeg begynner å nesten får tårer når jeg tenker om det. Jeg er skikkelig dyr mennesker og har vokst opp med mange dyr rundt meg. Derfor har de 2 siste årene uten noe som helst dyr i huset vært tung og jeg ble sterk rørt når jeg kan endelig får en katt. Kanskje det er grunnen at jeg ble så emosjonelt. Vet ikke... :-? Hvor får jeg tak i en ID band? (altså en band med navn og adresse på? vanlige dyr butikk?) Nei, det høres ikke dumt ut, men prøv igjen. De som er ansatt der, vet at du ikke kan ta med deg alle hjem. Du skulle kanskje ønske det, for ikke å føle at du lar de andre kattene i stikken. De som jobber der blir kjempeglad for at 1 katt får et nytt hjem, så jeg vil anmode deg om å prøve en gang til. Finner du en katt der, så er det fordi den katten har valgt deg. :D Du trenger sikkert ikke si at du er ute etter en katt med en gang heller. Si at du ønsker å se litt, fordi du kanskje vil ha en, så kan du spørre om du kan ta en med hvis du og en katt faller for hverandre. Du kan ikke redde alle kattene i verden, men en kan få et godt hjem takket være deg. Husk at det er påbudt å ID-merke katten med microchip eller tatovering. Et halsbånd er ikke godt nok lengre. Jeg vil anbefale microchip, for da slipper katten bedøvelse. Det er ikke så dyrt heller. 500 kroner, og merkingen går fort. Vi har det på vår pus. Dessuten så kan halsbånd falle av, og finner f. eks. politiet katten da, så kan de avlive den etter noen dager.
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2003 #8 Skrevet 2. desember 2003 Katt kan du få fra hvor som helst. Alle katter trenger et godt hjem. Det viktigste er at du tar godt var på katten når du har fått den hjem til deg. Da mener jeg oppfølging av vaksiner og ormekur. Halsbånd med ID-brikke får du kjøpt i dyrebutikk. Selv skal jeg tatovere ID merking i øret på katten samtidig som jeg skal kastrere den. Har valgt tatovering fremfor microchip, siden den er "usynlig" og mange som kjører på katter ikke gidder å gjøre noe når de ikke ser med engang at det er noen som eier katten.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ❤️ katter. Anonymkode: a4ce4...edc Det måtte du grave frem en 17 år gammel tråd for å si? Anonymkode: 85e01...d71
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ❤️ katter. Anonymkode: a4ce4...edc For en god grunn du hadde til å dra opp en 17 år gammel tråd 🙄 Anonymkode: bca0b...49e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det måtte du grave frem en 17 år gammel tråd for å si? Anonymkode: 85e01...d71 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For en god grunn du hadde til å dra opp en 17 år gammel tråd 🙄 Anonymkode: bca0b...49e Grr, sinna? Anonymkode: a4ce4...edc
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 På 2.12.2003 den 14.22, missfidget skrev: Dette her skal høres dumt ut, men jeg har en slags angst for å stikke innom kattehuset i Stavanger. Er redd jeg ble overvelde og det ble for sterk når det er så mange katter som trenger en hjem. Det høres sikkert dumt ut men kanskje noen finner seg i det? Jeg begynner å nesten får tårer når jeg tenker om det. Jeg er skikkelig dyr mennesker og har vokst opp med mange dyr rundt meg. Derfor har de 2 siste årene uten noe som helst dyr i huset vært tung og jeg ble sterk rørt når jeg kan endelig får en katt. Kanskje det er grunnen at jeg ble så emosjonelt. Vet ikke... :-? Hvor får jeg tak i en ID band? (altså en band med navn og adresse på? vanlige dyr butikk?) Du kan spørre om de kan gi en katt som de velger selv til deg. Kanskje de kan komme på døra med den? Anonymkode: a3a31...4f6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 HAHA SJEKKA IKKE DATOEN!!! Men, det er så lenge siden at den første katten er nok død nå. På tide med en ny! Anonymkode: a3a31...4f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå