AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Jeg skriver her fordi jeg ikke ønsker å bli bitter. Det er svært ødeleggende og uattraktivt. Jeg har blitt singel for kort tid siden og jobber stadig med å ikke bli bitter. Sannheten er at jeg sliter litt, jeg syns det er vondt og urettferdig å ha blitt dumpet. Jeg blir litt misunnelig på andre par, jeg vil også ha kjæreste og ha en i hverdagen. Vil ikke ha barn og slikt, men vil f.eks flytte sammen med en. Slippe å være ensom. Føler meg ensom, fordi jeg har få venner. Blir bitter på exen som dumpet meg, og irriterer meg over det meste ved han. Når jeg møter kompisene hans f.eks velter det opp vonde minner selv om jeg hilser og smiler. Jeg tenker på han som sikkert har funnet seg ny og koser seg som singel! Og som ikke angrer på bruddet og som ikke savner meg, den er hard å svelge. Det er hardt å akseptere at man ikke var god nok! God nok til å kjempe for eller god nok til å elske. Bare god nok inntil en prøvelse kom... Jeg får av og til lyst å bare kline til hele Facebook med dritt om exen! Ingen vet hvordan han behandlet meg, han skal liksom virke så ordentlig og seriøs ovenfor andre. Så klart gjør jeg ikke det, men av og til sprenges jeg nesten av hat ovenfor han som egentlig ikke er hat. Jeg greier ikke hate han! Likevel har jeg mange vonde følelser jeg vil ha ut. Av og til er jeg positiv. Tenker at det var best det ble slutt, det kom aldri til å funke skikkelig i lengden uansett. At jeg er ung, pen og ressurssterk, og det er ingen grunn i verden til at jeg ikke skal finne en ny. At neste gang finner jeg en enda bedre som jeg kan være 100% lykkelig med! Tenker at det er flott jeg har muligheten åpen nå istedenfor å være låst i et mislykka forhold. Det er gøy når jeg er ute på lørdagskvelden og blir sjekket opp av nye, spennende karer og når det dumper meldinger inn i innboksen, men ellers er ensomheten stor. Jeg kjenner meg desperat, men vil ikke være det! Er kresen, neste mann skal være et gjennomtenkt valg, jeg vil heller være singel enn å være i et dårlig forhold. Men jeg savner en. Hvordan takler dere det? Føler dere dere bitre som singel? Er dere redde for å bli det? Greier dere tenke positivt? Hilsen frustert singel.
Gjest NozMonster Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 (endret) det blir ikke mere moro enn du lager sjæl jeg? bitter? absolutt ikke...det er jo sååå deilig å være singel! ingen å ta hensyn til, kan rote så mye du vil hjemme ( og med andre mennesker ) og jeg kan breie meg utover heeele senga! jeg trives FOR godt i singeltilværelsen, og er stygt redd for at jeg heller vil være singel enn i forhold resten av livet! ( eller så har jeg vel bare akseptert at jeg ikke kommer til å få meg noen kjæreste) Endret 10. september 2011 av NozMonster 1
Lillaa Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Har du en hobby? Når jeg har hatt fritidssysler som tar mye tid og gir enda mer glede så glemmer jeg at jeg er singel. Synes det er koselig med litt tid alene iblant da. Ta noen studiepoeng? Dra på fjelltur? DNT har arrangerte turer som jeg har hørt at er bra. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 det blir ikke mere moro enn du lager sjæl jeg? bitter? absolutt ikke...det er jo sååå deilig å være singel! ingen å ta hensyn til, kan rote så mye du vil hjemme ( og med andre mennesker ) og jeg kan breie meg utover heeele senga! jeg trives FOR godt i singeltilværelsen, og er stygt redd for at jeg heller vil være singel enn i forhold resten av livet! ( eller så har jeg vel bare akseptert at jeg ikke kommer til å få meg noen kjæreste) Jaja, jeg veeet :gjeiper: Men i et bra forhold skal man være seg selv 100% og det skal ikke være noe offer å ta hensyn til dne andre. Jeg gjør som jeg vil enten jeg er i forhold eller ikke, en kjæreste begrenser meg på ingen måte. Derfor ser jeg kun det positive med kjæreste Du er heldig (eller flink!) som trives som singel, da er det nok lettere å finne kjæreste også (ikke finne, men møte;) ).
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Har du en hobby? Når jeg har hatt fritidssysler som tar mye tid og gir enda mer glede så glemmer jeg at jeg er singel. Synes det er koselig med litt tid alene iblant da. Ta noen studiepoeng? Dra på fjelltur? DNT har arrangerte turer som jeg har hørt at er bra. Trening er vel hobbyen min, bruker et par timer daglig på det. Tar allerede fulltidsstudie og har 3 jobber utenom. Det hjelper på kjedsomheten, men ikke ensomheten. Kveldene er verst, når jeg er på skole og jobb er tankene der og ikke på kjærligheten Elsker egentlig å være alene, men når man er alene fordi man må blir plutselig alenetiden ensomhet. Alene er bra, ensom er ikke bra. Er det unge folk på DNT-turene? Ser for meg at det er flest godt voksne og barn der jeg.
Gjest NozMonster Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Jaja, jeg veeet :gjeiper: Men i et bra forhold skal man være seg selv 100% og det skal ikke være noe offer å ta hensyn til dne andre. Jeg gjør som jeg vil enten jeg er i forhold eller ikke, en kjæreste begrenser meg på ingen måte. Derfor ser jeg kun det positive med kjæreste Du er heldig (eller flink!) som trives som singel, da er det nok lettere å finne kjæreste også (ikke finne, men møte;) ). heheee, jaa, det er når man leter eller tenker myyye på det at man aaaldri treffer noen prøv å ikke fokuser såå mye på singeltilværelsen din- dra på venninneturer, meld deg på et klatrekurs ( det er kjeeempegøy!)- og vips,plutselig en dag, så ringer han på døra di
Gjest NozMonster Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Trening er vel hobbyen min, bruker et par timer daglig på det. Tar allerede fulltidsstudie og har 3 jobber utenom. Det hjelper på kjedsomheten, men ikke ensomheten. Kveldene er verst, når jeg er på skole og jobb er tankene der og ikke på kjærligheten Elsker egentlig å være alene, men når man er alene fordi man må blir plutselig alenetiden ensomhet. Alene er bra, ensom er ikke bra. Er det unge folk på DNT-turene? Ser for meg at det er flest godt voksne og barn der jeg. de arangerer turer for forskjellige aldersgrupper...for eks 25-40, og 35-60 og slikt
Steinar40 Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Jaja, jeg veeet :gjeiper: Men i et bra forhold skal man være seg selv 100% og det skal ikke være noe offer å ta hensyn til dne andre. Jeg gjør som jeg vil enten jeg er i forhold eller ikke, en kjæreste begrenser meg på ingen måte. Derfor ser jeg kun det positive med kjæreste Dream on.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Dream on. Jeg har vært i et sånn forhold, så vet de finnes. En kjæreste skal være en berikelse, ikke en begrenselse. Mister jeg noe av meg selv i et forhold er det et dårlig forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #10 Skrevet 10. september 2011 heheee, jaa, det er når man leter eller tenker myyye på det at man aaaldri treffer noen prøv å ikke fokuser såå mye på singeltilværelsen din- dra på venninneturer, meld deg på et klatrekurs ( det er kjeeempegøy!)- og vips,plutselig en dag, så ringer han på døra di Dette prøvde jeg i mange år. Men det var ingen damer som inviterte meg på date eller ringte på døra mi. Jeg må kanskje prøve å fokusere enda mindre. Mann 28 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #11 Skrevet 10. september 2011 Er man i 20-årene, er det da ingen grunn til å bli bekymret og bitter. Vent til du sitter der med 2-3 barn, er rundt 40, og familieprosjektet rakner. Da kan vi snakkes. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #12 Skrevet 10. september 2011 Det er jo aldri lett å se det positive i å være singel når man helst vil være sammen med den ene man er forelsket i, men i tillegg høres det ut som om du ikke er så fornøyd med livet ditt generelt? Det handler ikke bare om å være travel, det handler om å trives med hverdagen sin og det man fyller den med. Hvis du investerer en innsats i det, vil du sannsynligvis bli mer fornøyd med å være singel, fordi det blir mindre viktig å ha en kjæreste for å ha noen å gjøre noe sammen med og ikke være ensom. Du må få input fra andre sosiale arenaer hvor du treffer noen som er lik deg. Bonusen er at du også skaffer deg en egen plattform for livet ditt, slik at hvis det blir slutt med en senere kjæreste, slipper du å stå i samme situasjon igjen.
Steinar40 Skrevet 11. september 2011 #13 Skrevet 11. september 2011 Jeg har vært i et sånn forhold, så vet de finnes. En kjæreste skal være en berikelse, ikke en begrenselse. Mister jeg noe av meg selv i et forhold er det et dårlig forhold. Det er ikke realistisk. Det du drømmer om er å være 2 single som bor i sammen. Noe som altså ikke er realistisk. Spesielt ikke når det kommer mindreårige barn inn i bildet. Det er fordeler og ulemper med alt. 1
Elizia Skrevet 11. september 2011 #14 Skrevet 11. september 2011 Er man i 20-årene, er det da ingen grunn til å bli bekymret og bitter. Vent til du sitter der med 2-3 barn, er rundt 40, og familieprosjektet rakner. Da kan vi snakkes.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 11. september 2011 #15 Skrevet 11. september 2011 Det er ikke realistisk. Det du drømmer om er å være 2 single som bor i sammen. Noe som altså ikke er realistisk. Spesielt ikke når det kommer mindreårige barn inn i bildet. Det er fordeler og ulemper med alt. Det er vel ikke urealistisk! Fordi man er i et forhold betyr ikke det at man sitter konstant gnidd oppå hverandre og glemmer alle andre. Mange er flinke til å fortsatt ha kontakt med venner og faktisk ha et selvstendig LIV. Forskjellen er at man ikke ligger med andre, som man kunne finne på å gjøre da man var singel 1
Steinar40 Skrevet 11. september 2011 #16 Skrevet 11. september 2011 Det er vel ikke urealistisk! Fordi man er i et forhold betyr ikke det at man sitter konstant gnidd oppå hverandre og glemmer alle andre. Mange er flinke til å fortsatt ha kontakt med venner og faktisk ha et selvstendig LIV. Forskjellen er at man ikke ligger med andre, som man kunne finne på å gjøre da man var singel Vel, jeg mistenker at du kan komme til å få oppleve noe annet i livet ditt etterhvert hehe 2
Sign Skrevet 11. september 2011 #17 Skrevet 11. september 2011 (endret) Er man i 20-årene, er det da ingen grunn til å bli bekymret og bitter. Vent til du sitter der med 2-3 barn, er rundt 40, og familieprosjektet rakner. Da kan vi snakkes. Shit.... ikke noe håp for meg altså? TS - det eneste som hjelper på bitterheten er tid + din egen innsats. Jobbing, jobbng, jobbing.... Endret 11. september 2011 av Sign
Knirke Skrevet 11. september 2011 #18 Skrevet 11. september 2011 Potensielle partnere lukter bitterhet på lang avstand, så du gjør klokt i å bli kvitt den! Prat med venninner om hvilken dust exen er, skriv det ned på et ark og brenn det, hør på destruktiv musikk.. Ha noen One Night Stands (Det siste er kanskje litt kontroversielt, men det funker)
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #19 Skrevet 11. september 2011 Trening er vel hobbyen min, bruker et par timer daglig på det. Tar allerede fulltidsstudie og har 3 jobber utenom. Det hjelper på kjedsomheten, men ikke ensomheten. Kveldene er verst, når jeg er på skole og jobb er tankene der og ikke på kjærligheten Elsker egentlig å være alene, men når man er alene fordi man må blir plutselig alenetiden ensomhet. Alene er bra, ensom er ikke bra. Er det unge folk på DNT-turene? Ser for meg at det er flest godt voksne og barn der jeg. Om det er ensomhet som er problemet, er ikke en kjæreste løsningen. Da kan du heller ansette en støttekontakt. DNT har mye familier med barn, ja. Foreslår at du gåt mer ut på byen. Der skjer det mye hyggelig, og finn et arrangement som passer din stil, og du ser likesinnede.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #20 Skrevet 11. september 2011 Det er ikke realistisk. Det du drømmer om er å være 2 single som bor i sammen. Noe som altså ikke er realistisk. Spesielt ikke når det kommer mindreårige barn inn i bildet. Det er fordeler og ulemper med alt. Sier meg, som ofte, enig med Steinar. Han har et meget godt poeng, som mange kvinner her tydeligvis ikke tenker over: et par må tilbringe en del tid sammen, og ikke fly rundt med andre, om de skal bygge en familie og et forhold. Det er alt for mange flyer-tøser/kvinner i Norge, og de er jo ikke seriøse i parforholdene sine. Det bør de vie mye mer tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå