Gå til innhold

Stjålet/mistet mobil

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hei!

Min første tur til Martin's eller utested generellt ble ikke helt som planlagt. Jeg ble trampa på av kjærringer med høye heler. (Var ganske nær å klikke på en av de faktisk) OG jeg ble frastjålet/mistet mobilen min. DET er faen meg det jæveligste jeg har vært borti! Jeg følte meg så hjelpesløs, det gjør jeg nå også. Jeg er redd faktisk. Aner ikke hvorfor - for det må være værre å miste bankkort eller bli voldtatt på sånne steder.

IHVERTFALL; jeg spurte over alt der om de hadde sett en iphone 4 med angrybirds deksel bak. og det hadde de altså ikke(Vanskelig å ta av uten å ødelegge da det sitter som et skudd)

Iphonen er hvit, 32gb, med DETTEdekselet.

Skal ikke tilbake til et sånt sted igjen for å si det sånn. Ihvertfall ikke på en stund Også skal jeg legge mobilen HJEMME da. (Eller i jakka som man betaler for å henge ifra seg trygt.

Takk for utblåsning, Og spørsmål; Jeg skal innom der i dag for å høre om de har funnet den. (Pilitiet gav meg tipset. haha) Må jeg betale for å komme inn på Martin's i dag da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var en trasig opplevelse. :-/

jeg har aldri vært på nevnte utested. men om du reiser ned i kveld, så er det stor sjangse for at det er de samme vaktene som står der.

forklar det som skjedde i går, og at du gjerne vil vite om de har funnet en mobil. da skal de ta tak i det når de får sjangsen, å spørre de som har med mistet/funnet å gjøre om det har kommet inn en slik mobil.

lykke til, håper du finner mobilen din igjen da! :)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg håper det jeg også. Bor alene og mobilen er en veldig viktig ting ift skole, jobb, familie osv. Blæh. :(

Skrevet

ja, det kan jeg godt forstå, mobilen har liksom blitt noe en ikke 'klarer seg uten' lengre, spesielt om en bor alene. får bare håpe på at de jentene du kom i konflikt med ikke stjal den. :-/

om de ble anholdt og overlevert til politiet pga ordensforstyrrelse/legemsbeskadigelse e.l, går det ann å ta en prat med politiet om det også. om du kommer så langt med det derimot, er ikke så lett å si.

Skrevet

Prøv å se det positive i det. Nå ble du kvitt det iPhone-skrotet, og kan skaffe deg en ordentlig telefon. :)

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet (endret)

Iphone er den eneste mobilen jeg har hatt i hele mitt liv uten noen form for problemer! :) Regner med at det blir en ny iphone om jeg ikke finner den gamle. Var på Martin's i stad, men de hadde ikke funnet/fått inn noen iphone :/

Så går til politiet på mandag og spør om det er mulig å spore den opp og få den tilbake. :)

Forresten så kom jeg ikke i konflikt med noen, men trappa var stappa av folk som skulle ned, og jeg skulle opp og ble stående "fast" på et av trinnene da jentene kom valsende ned og snublet eller noe sånn at hun klarte å sette hæla i leggen min. :( Har et giga blåmerke på leggen etter det x)

Etterpå når jeg kom meg opp og skulle ut kom det en full fyr med et øllgass og helte halve ølen ned på brystene mine. DA ble jeg litt sur.

Endret av snoopy_93
Skrevet

jeg har hørt at det går ann å sperre mobilen også. at den er sperra uansett hvilket simkort som settes inn i den.

Gjest snoopy_93
Skrevet

jeg har hørt at det går ann å sperre mobilen også. at den er sperra uansett hvilket simkort som settes inn i den.

Ja, men det må politiet gjøre. De sperrer den med EIR.

Skrevet

Går det an? Det har jeg aldri hørt om, er bare noen uker siden jeg mistet min iphone og jeg ringte selvsagt og sperret nummeret, men da burde jo telefonselskapet opplyst at også mobilen kunne sperres? Det eneste de foreslo var å sperre for utgående samtaler og ikke for inngående slik at jeg kunne prøve å ringe mobilnr mitt og håpe at en ærlig sjel svarte i den andre enden.

Ja særlig om jeg tror på ærlige sjeler. Men hvis det gikk an å sperre hele telefonen, ville vel ingen stjelt andres mobiler?

Ts, jeg forstår hvordan du føler det, man føler at andre har gjort et intimt innbrudd selv om det bare er en tlf. Tross alt har man lagret bilder der, meldinger, kontaktliste og huskelister. Håper du får den tilbake, og det utestedet hørtes helt j.... ut, men det har du sikkert oppdaget etter i går. :)

Skrevet

Ja, men det må politiet gjøre. De sperrer den med EIR.

Eir?? Mener du IMEI??

Skrevet

Om man har Find My iPhone (Mobile Me) kan man spore iphonen via gps om den skulle komme bort. Og man kan slette data via pc. Bare sånn til neste gang :)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Om man har Find My iPhone (Mobile Me) kan man spore iphonen via gps om den skulle komme bort. Og man kan slette data via pc. Bare sånn til neste gang :)

Det fant jeg ut for sent, selv om kjæresten min sa at jeg skulle laste det ned for utrolig lenge siden. Hadde helt glemt det. Huff.

Og jo, det er EIR, står på politiets side om jeg ikke husker feil. Står ihvertfall der, men det er jo mulig at de mener den andre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...