Gå til innhold

P-piller

Gjest madeleinee

Fremhevede innlegg

Gjest madeleinee
Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har nettopp flyttet til Oslo og har derfor et spørsmål. Jeg har bare et par sukkerpiller igjen på p-pille brettet mitt før jeg må ha nytt brett/nye pakninger og dermed vet jeg ikke hvor jeg skal henvise meg for å få det. Er det bare å gå til et apotek i byen og be de finne frem informasjon om meg eller er ikke det nok? Må jeg innom et offentlig kontor f.eks å "registrere" meg? Veldig usikker jeg altså:P

Endret av madeleinee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du resepten din?

Du må ha med resept, og da går du til hvilket som helst apotek.

Skrevet

Du må innom lege, få ny resept og så kan du hente ut på hvilket som helst apotek.

Gjest madeleinee
Skrevet

Så jeg må altså få meg lege i Oslo først for så å ordne p-piller?

Nei, jeg har ikke resepten min, jeg er så dum at jeg oppbevarer den hos apoteket. Kan jeg bare dra til "mitt" apotek å hente resepten og dermed slippe å dra til legen? Regner med at hvis jeg må til legen så må jeg betale egenandel og njaaa, tror ikke jeg vil det nå.

Skrevet

Nei, du må ikke få deg lege her, nødvendigvis. Du kan ringe apoteket der resepten din ligger og spørre om de kan være så snille og fakse resepten din til apoteket der du vil hente p-pillene (da må du gå innom der og snakke med det apoteket først).

Evt kan du ringe legen din (som du har fått resept av før), og enten få noen til å hente resepten din for deg der, eller få legekontoret til å fakse den til apoteket du vil hente ut pillene på (samme som over).

Men det enkleste vil jo være om du har sjangs til å gå på det apoteket der resepten din ligger. Når du får pakken din ber du bare om å få ta med deg resepten, og så har du den i Oslo til neste gang:)

• Liker 1
Skrevet

Du kan ringe til det apoteket du har resepten liggende på og spørre om de kan faxe den til et apotek i oslo :jepp: Bare hver ops på at en resept som er faxet kan man bare ekspedere en gang på, så du må gjøre det samme på neste pakke.

Skrevet

Resepter varer heller ikke evig. De er skrivd ut for et x antal uthentinger. Så om du har brukt opp din resept må du til legen å få en ny. Eventuelt så ringer du fastlegen din, sier du er tom og trenger ny resept, og ber han fakse den til ønsket apotek. Da må du ha bestemt deg for hvilket apotek du vil hente den ved og opplyser han om hvilket.

Du får da en fakura i posten som må betales, for det koster noen kroner å få ny resept selv om du ikke har konsultasjon.

Gjest madeleinee
Skrevet

Takk for gode svar:) Tror jeg skal prøve å få ringt til apoteket siden jeg ikke hadde planer om å dra til stedet der jeg har resepten min. Selv om Moscato sin idè virket ganske enkel:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er mange av helsestasjonene i oslo som du kan gå til selv om du er over 20

• 1 måned senere...
Gjest madeleinee
Skrevet (endret)

Det er mange av helsestasjonene i oslo som du kan gå til selv om du er over 20

Oi, la først merke til dette svaret nå. Hva mener du her? Jeg er bare 19 år.

Endret av madeleinee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...